Geforce GTX 295 är Nvidias revansch

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149

Fördelen för dig är att du kan köpa mediumkort och ändå få maxupplösning. Du kan nog helt glömma att kolla på highend kort som den i nyheten såvida du inte uppgraderar.

word 8800 ftw
håller nog länge till ;D

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dealerovski
Jag väljer GTX 295 över ATi endast för att dom har med en HDMI utgång på sina prestanda kungar

Gött att du är påläst Einstein.

HD4870x2 erbjuder självklart HDMI, fast med den skillnaden att du också kan få ljud utan att behöva dra extra kablar inne i lådan till ditt grafikkort. På RV770 så skickas det ljud även via DVI-kontakten och i alla modeller av HD4870x2 som jag har sett så medföljer det en DVI->HDMI-adapter.

Så, du är helt ute och cyklar.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Mjae jag vet inte. Spelar som sagt inte så mycket, däremot gillar jag en relativit tyst setup. Min 30" monitor köptes i somras så den har inte varit med särskilt länge, innan dess körde jag på dubbla 24" istället. Innan dess var det dubbla 20". Tror jag har gått från geforce 7600GT och uppåt på Nvidia- sidan och ATi Radeon 2600XT och uppåt på den sidan, och bytt samtidigt som skärmarna. Det passiva HD3870 var klockrent ur ljudsynpunkt, det nyare Hd4870 lever om rätt bra trots att det är någon annorlunda modell med speciell kylning. Så eftersom jag inte spelar allt för mycket så blir det lite av en kompromiss, och så lär det nog fortsätta i någon generation framåt.

menmen, notera att mitt första inlägg var skrivet med lite ironi i tonen - mest för att se det hela från ett annat håll än fanboy- hållet

Okej.

Får man föreslå ett till HD4870 samt rejäla kylare till bägge och en CF-brygga eller vad de kallas?

Har ett HD4850 själv som jag funderar på en Accelero S1 till (kört samma kylare på alla mina nyare kort). Rejäl sak och har kört min 8800GTS 512MB passivt med den.

Permalänk
Avstängd

Haha självklart för du föreslå det Jag har faktiskt tänkt tanken själv, ska fundera lite över juldagarna på det!

Permalänk
Medlem

Jag är gött sugen på att börja min övergång till I7 med detta kort... för skulle jag köra detta i SLI plus mitt 9600GT som physX kort på ett I7 bräda så lär de va ÜBER FET prestanda. *dreglar*

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spyan111
http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-295-preview/1

Kolla denna recensionen av gtx 295an.

Den länken finns redan med i nyheten. Tittade du ens?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
[B]Jo det är precis det den blir. Allting styrs av kostnaden. Idiotisk kommentar.

Då tycker jag att du ska dra honom inför rätta då å ASUS vägnar. Vi har en lag som kallas yttrandefrihet i det här landet, vilket innebär att han kan skriva vad han vill, i princip.

Ursäkta att jag kommer här med mina two cents och drar upp saker som kanske redan är glömda, men INGEN av er gav "bättre" en definition. The Bishop menade uppenbarligen i det här fallet att bättre per definition innebär bättre prestandamässigt. Det innebär precis som The Bishop skrev, kortet blir INTE bättre bara för att priset sänks. Det blir däremot bättre för konsumenten, mindra kronor utlagda/fps, som Dinoman menade. Så att hacka på varandra över det är bara löjligt.

Ang. yttrandefriheten vi har i lander; Det spelar ingen roll om han har tagit uttrycket av en tredje part. Det spelar heller ingen roll i vilket syfte uttrycket uttrycktes. Sålänge personen i fråga uttrycket det, så är det han, och bara han som är "skyldig". Nu tror jag dock inte att någon här bryr sig om det, men rätt skall vara rätt.

Mvh

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saodie
Ursäkta att jag kommer här med mina two cents och drar upp saker som kanske redan är glömda, men INGEN av er gav "bättre" en definition. The Bishop menade uppenbarligen i det här fallet att bättre per definition innebär bättre prestandamässigt. Det innebär precis som The Bishop skrev, kortet blir INTE bättre bara för att priset sänks. Det blir däremot bättre för konsumenten, mindra kronor utlagda/fps, som Dinoman menade. Så att hacka på varandra över det är bara löjligt.

Beror hur man ser på det. Men visst är det så att vi diskuterade två skilda saker, i slutändan. Kortet har en viss prestanda oavsett pris.

[QUOTE]
Ang. yttrandefriheten vi har i lander; Det spelar ingen roll om han har tagit uttrycket av en tredje part. Det spelar heller ingen roll i vilket syfte uttrycket uttrycktes. Sålänge personen i fråga uttrycket det, så är det han, och bara han som är "skyldig". Nu tror jag dock inte att någon här bryr sig om det, men rätt skall vara rätt.

Mvh

[/QUOTE]

Nja där anser jag att du har fel för vad han har gjort är att lagt ut ett citat. Som sagt så är det både fritt att uttrycka sina åsikter och fritt att citera andra personers uttryck. "Don't hang the messenger" som det heter.

Det jag mest var intresserad av var vilket slags åtal han ifråga hade velat åberopa utan att trampa in på yttrandefriheten?

Tror det krävs betydligt kraftfullare kanaler och uttryck för att kunna fällas för förtal. Men som jag skrev så är han ju varsågod att försöka. Vad det nu tjänar för syfte.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt