SweClockers foldinglag ger norrmän på nöten

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bgix
Helt riktigt, du konsumerar en blandning av allt men beställer en kund vind-el tvingas distributören köpa in sådan så att täcker beställningen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Googolplex

Som bgix säger, distrubutören måste köpa in samma mängd energi som du konsumerar så det kvittar egentligen om vindelen inte kommer direkt till dig.

Jo, jag vet hur det fungerar :). Tyckte snarare det var lite roligt med formuleringen från Googolplex att "man kan välja att använda energi som enbart kommer ifrån exempelvis vindkraftverk" vilket inte är hela sanningen eftersom att energin blandas. Pengarna men betalar för denna energi hamnar dock där de borde såklart.
Aja, mindre meningsfullt att ta upp av mej från början kanske. Men roligt

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Googolplex, tack!

Tycker att resultaten från folding@home borde lyftas fram mer, skulle säkerligen kunna motivera fler till att ansluta sig. Risken finns kanske att folk tror att det är någon form av "tävling" eller något som t.ex seti@home som hittils kanske inte har gett speciellt mycket.

Visa signatur

| iMac Retina 27" | 24gb | 256gb SSD |

Permalänk
Hedersmedlem

well, handlar det endast om att leverera bra forskningsresultat för sjukdomar så skulle förmodligen alla pengar som läggs på folding säkerligan göra bättre nytta i något annat projekt.
Snarare är det väl så att man känner sig lite duktig när man får använda sin leksak till mer än bara testa grafikinställningar i senaste pang pang spelet.

Att folding "kan uppfattas som tävling" är väl egentligen ganska spot on tror jag. Hade det inte varit möjligt att få fram någon form av statistik på vad laget eller enskilld presterat så skulle nog intresset vara ytterst svalt. Tror jag då...

Foldar inte själv ,men bara för att jag sitter i ett annat land än min stationära som inte heller har internet :(. Jag kommer väl ansluta om några månader när jag är hemma igen.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jahknee
Googolplex, tack!

Tycker att resultaten från folding@home borde lyftas fram mer, skulle säkerligen kunna motivera fler till att ansluta sig. Risken finns kanske att folk tror att det är någon form av "tävling" eller något som t.ex seti@home som hittils kanske inte har gett speciellt mycket.

Trodde faktiskt det bara var energikrävande/slösande-tävling. Men nu vet jag bättre

Permalänk
Medlem

Det bor kanske några fler människor i Sverige än i Norge, så ser man det relativt sett så är nog norrbaggarna bättre ändå.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem

Provade lite folding innan jul men verkade vara ett buggigt program. När den skulle skicka in resultatet blev det något MPI-fel. Hände dessutom två ggr så efter att två dagars folding gått till spillo var det inte intressant att krångla längre.
Får se om jag gör ett nytt försök när dom fixat så det är smidigt att folda på grafikkortet.

Problemet var i Ubuntu 64bit på en Q6600.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Hedersmedlem

Bra jobbat alla trogna foldare!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jahknee
grattis!

finns det någon här som har koll på om folding@home har lett till några konkreta och användbara resultat som har hjälpt forskare?

alltså, har folding@home varit till någon nytta hittils?

Japp lika mycket som du ger pengar till röda korsets barnbyar! inga vinster direkt men sen kanske barnet växer upp och kommer på en bra ide!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Beror avancemanget på att swec-lagets ökande insatser eller är det för att de lagen som ligger före helt enkelt lägger av sig?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pHr33
Beror avancemanget på att swec-lagets ökande insatser eller är det för att de lagen som ligger före helt enkelt lägger av sig?

Alla lag kan öka och tappa - men tror att finanskrisen märks på foldingtabellen. Eftersom Sverige inte är lika hårt drabbat som andra länder så kan det bero på det. Man vet ju inte hur det är. Men du kan ju titta på toplistan om lag tappar - borde ju finnas grafer på hur mycket alla lag foldar.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.