Få över kontakter från ett minneskort

Permalänk
Medlem

Få över kontakter från ett minneskort

Hej , de är så här att den 30/12 så dog min k610i den gick inte att ladda eller nånting.Jag gick till en telia affär och frågade om de visste.De sade att kontakten var trasig och att den inte gick att laga. I fredags så köpte jag en ny mobil en Sony Ericsson F305 när jag stoppade i mitt 2gb minneskort som jag hade för min k610i för att överföra kontakterna från minneskortet till den nya mobilen, så gick de inte Jag undrar finns de nåt program som man kan spara kontakterna från minneskortet till datorn och där skicka kontakter till mobilen via bluetooth? Tack för svar.:)

Permalänk
Medlem

Du kan ju spara kontakterna på simkortet och överföra dem på det sättet.

Permalänk
Medlem

men de går inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Notred
men de går inte.

Varför går det inte?
Hade Du dina kontakter endast i telefonminnet på luren som är kass? I så fall är det nog inte så mycket att göra, om du inte får liv i den igen. Känner du ingen med en likadan lur, eller som har samma batterityp, som kan låna ut sitt batteri under tiden du kopierar över kontakterna till SIM?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drummel
Varför går det inte?
Hade Du dina kontakter endast i telefonminnet på luren som är kass? I så fall är det nog inte så mycket att göra, om du inte får liv i den igen. Känner du ingen med en likadan lur, eller som har samma batterityp, som kan låna ut sitt batteri under tiden du kopierar över kontakterna till SIM?

På min förra alltså k610in den hade under kontakter ett alternativ man kunde kopiera eller lägga till kontakter från minneskortet.På den nya(F305) så kan man bara kopiera från simkortet. Nope, jag känner ingen som har samma batteri som jag vad jag vet. Jag känner en som har en sony ericsson med samma minneskort uttag som jag, så jag ska testa om de går att föraövera alla mina kontakter från kortet till den och sen skicka de från den mobilen via bluetooth eller kopiera till mitt sim direkt från hans. Han ska kunde först komma till mig på måndag. Jag hade helst velat få de fixat innan men men alltid nån hjälp ju (:

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att kontakter sparar på minneskortet. De har aldrig gjort de på minna Sony-Ericsson i alla fall.

Är nog inget att göra åt du.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tweak
Jag tror inte att kontakter sparar på minneskortet. De har aldrig gjort de på minna Sony-Ericsson i alla fall.

Är nog inget att göra åt du.

Jag vet att jag har kunnat göra de på min k610i.Men jag får se hur de går när jag lånar den dära mobilen på måndag.

Permalänk
Medlem

Testat detta?
http://www.sonyericsson.com/cws/support/softwaredownloads/det...

Edit: Jag ser nu att du skrivit att du KAN kopiera FRÅN SIM till telefonminnet på F305. Vad är då problemet egentligen?

Edit 2:
Varför ska du blanda in minneskortet i hanteringen av kontakter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drummel
Testat detta?
http://www.sonyericsson.com/cws/support/softwaredownloads/det...

Edit: Jag ser nu att du skrivit att du KAN kopiera FRÅN SIM till telefonminnet på F305. Vad är då problemet egentligen?

Edit 2:
Varför ska du blanda in minneskortet i hanteringen av kontakter?

Att jag har ALLA kontakter på minneskortet och INTE på simkortet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Notred
Att jag har ALLA kontakter på minneskortet och INTE på simkortet.

Ursäkta en okunnig, men vad vinner man på det?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drummel
Ursäkta en okunnig, men vad vinner man på det?

Inget...

Pajjar minneskortet försvinner ju allt.. Ja har kontakterna på både simkortet och telefon.

Permalänk
Medlem

Sparar alltid kontakterna både på Sim- och minneskortet + tar och sparar en back up på datorn då och då för säkerhetsskull oxå. Har faktiskt kommit till nytta hela en gång under tja, kanske 7-8 år eller så men det var guld värt just då kan jag lätt säga/skriva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drummel
Ursäkta en okunnig, men vad vinner man på det?

OFF: De kontakter som ligger på minneskortet är givetvis inte de som används.
SE har en funktion som säkerhetskopierar kontakterna från telefonen till minneskortet så att de kan återskapas
(fullständigt med adresser, mail, bilder osv) vid en ev telekrasch.

ON: har du kollar att din nya lur har möjlighet att importera från minneskort?
Annars kan du kanske leta upp en annan SE tele som har den funktionen och fixa allt för hand... tråkigt men det funkar iaf.

Visa signatur

Hjältarna i blåa ränder, där ni går går vi bredvid. Vi älskar er vad som än händer, svär er trohet i evig tid.

Permalänk
Medlem

riqe:

Det förklarar , tack för info.

Permalänk
Medlem

Så här slutade de hela; Han jag känner kom hem till mig. Vi testade att kopiera mina kontakter till simkortet och de på hans men de gick inte. Jag köpte mig en ny mobil K810i där gick de med att föra över kontakter från minneskortet + de går att ha teman på den som inte gick på F305an. Morsan ska antagligen köpa den av mig Tack för ändå för all hjälp och ha en god fortsättning på året!