Iphone 3G upplåst för samtliga operatörer

Permalänk
Melding Plague

Iphone 3G upplåst för samtliga operatörer

Ett nytt upplåsningprogram för Apples populära handdator/mobiltelefon Iphone 3G finns nu för nedladdning. Applikationen låser upp telefonen så att alla operatörer kan användas.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

får man göra detta?

Permalänk
Medlem

Får man göra detta? eh... givetvis går det emot apples/telias regler men det är bara återställa iphonen med original firmware om du vill ha "tillbaka" garantin.

Permalänk
Medlem

Nu är bara frågan hur man på bästa sätt kan importera en iPhone.
Även fast man blir sugen på iPhone så är jag nog mer sugen på att köpa en Android phone!

Permalänk
Medlem

Kul att den går att låsa upp. Det är dock en överskattad telefon med relativt kass byggkvalitet.

Visa signatur

Fåglarna flyger i gryningen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrikb
Får man göra detta? eh... givetvis går det emot apples/telias regler men det är bara återställa iphonen med original firmware om du vill ha "tillbaka" garantin.

Är väl lite dubbelmoral att visa en sån här nyhet när man inte ens får diskutera chipping till xbox eller kopierng av spel/film

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Är väl lite dubbelmoral att visa en sån här nyhet när man inte ens får diskutera chipping till xbox eller kopierng av spel/film

Nej, det finns ingen lagtext som förbjuder upplåsning av mobiltelefoner. Det är en fråga mellan dig och din telefonoperatör om det regleras i avtalet. Garantin ryker däremot.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Nej, det finns ingen lagtext som förbjuder upplåsning av mobiltelefoner. Det är en fråga mellan dig och din telefonoperatör om det regleras i avtalet. Garantin ryker däremot.

Själva upplåsningen är ju lagligt med att modifiera mjukvaran som detta programvara gör för att låsa upp telefonen skiljer ju sig ingenting gentemot att flasha dvdspelaren på sin xbox?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Själva upplåsningen är ju lagligt med att modifiera mjukvaran som detta programvara gör för att låsa upp telefonen skiljer ju sig ingenting gentemot att flasha dvdspelaren på sin xbox?

Nu är jag ingen jurist, men som jag förstår det är det syftet som spelar roll i lagtexten. Det är således lagligt att flasha dvd-spelaren för att installera exempelvis Linux, men inte för att lira piratkopior.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Nu är jag ingen jurist, men som jag förstår det är det syftet som spelar roll i lagtexten. Det är således lagligt att flasha dvd-spelaren för att installera exempelvis Linux, men inte för att lira piratkopior.

primärsyftet för att chippa min xbox (ej 360) var för att kunna köra XBMC, det är i princip det enda jag använder den till.

Visa signatur

Workstation :: Windows 10 :: [ASUS Prime B350-Plus]|[Ryzen 7 1700]|[Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 32GB CL14]|[ASUS Radeon R9 280 3GB]||[Fractal Design Define]
Server :: Debian Wheezy [Intel Core i5-3450]|[Gigabyte GA-Z77X-D3H]|[2 x Corsair PC10600 DDR3 4GB]|[Fractal Design Define Case]|[4x Western Digital RED 3TB]

Permalänk

Iphone = Sten

överskattad sak. och varför ska man ha allting i mobilen räcker det inte med en bärbar dator eller datorn hemma?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Iphone = Sten

överskattad sak. och varför ska man ha allting i mobilen räcker det inte med en bärbar dator eller datorn hemma?

iPhone är knappast överskattad, möjlighen hypad. De sk Smartphones har ett berättigande bland de människor som ofta är på resande fot utan tillgång till en stationär dator, eller viljan att behöva släpa på en - trots allt - skrymmande bärbar som inte alltid är så praktisk som en smartphone kan vara.

Lite förvånande att du ställer frågan egentligen. Vet inte alla vid det här laget att det finns en verklighet utanför den egna bubblan? Osedvanligt fantasilöst i så fall.

Själv har jag använt smartphones de sista fem åren och anser att de har ett legitimt berättigandei mitt yrkesutövande. Sen om alla pryltokiga individer som alltid ska ha det senaste och hetaste verkligen har ett behov är en annan fråga.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Bara för att folk inte har råd så behöver ni inte säga att den är kass eller överskattad. Kalla den sten är ju bara ett tecken på att man inte änns vet vad det är.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Bara för att folk inte har råd så behöver ni inte säga att den är kass eller överskattad. Kalla den sten är ju bara ett tecken på att man inte änns vet vad det är.

Hmmm, jämför man vad man får så:

Men det är väl trevligt att den äntligen öppnas (på ett enkelt sätt), dock så är konkurrenten Sten väldigt mer lockande, gratis och saknar bara en funktion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Hmmm, jämför man vad man får så:
http://pici.se/thumbs/t_ZanQNBltW.gif

Men det är väl trevligt att den äntligen öppnas (på ett enkelt sätt), dock så är konkurrenten Sten väldigt mer lockande, gratis och saknar bara en funktion.

SSH?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Hmmm, jämför man vad man får så:
http://pici.se/thumbs/t_ZanQNBltW.gif

Men det är väl trevligt att den äntligen öppnas (på ett enkelt sätt), dock så är konkurrenten Sten väldigt mer lockande, gratis och saknar bara en funktion.

Varför nämns inte touch med i din jämförelse?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

man kan ju redan köpa upplåsta iphones från vissa ställen här och där på internet. Jag tex köpte en ^^ och då är det apples firmware i och inget crackat eller vad man ska kalla det ^^

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Iphone = Sten

överskattad sak. och varför ska man ha allting i mobilen räcker det inte med en bärbar dator eller datorn hemma?

Jag tycker Ajfånen är "en kul grej" och ingenting annat. Den jag hade lämnade jag in efter bara någon månad. Men så blir det när man är lite prylgalen och bara vill få tag på det nyaste. >.<

Permalänk
Medlem

funkar inte för mig som är telia abonnent. står bara ogiltigt simkort om jag sätter i ett annat simkort än telia så tyvärr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Varför nämns inte touch med i din jämförelse?

Öppna ögonen när du kollar på den ska du se!

Permalänk
Medlem

Trevligt, men det är väl inte helt lagligt? Sedan håller jag med om att iPhone är överskattad, jag skulle hellre ha en Nokia 5800.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Tycker den ser ut som en trevlig telefon. Har nu en Glofiish X800 men funderar på att skaffa en iphone då X800 är lite seg (windows). Ska leka lite med en polares först o se om den ger mer eller om jag ska leva med min ett tag till. Den är ju trotts allt en trevlig lite sak. http://nussse.smugmug.com/gallery/5051013_4FybT

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har själv haft en ipod touch i snart ett år och är väldigt nöjd, laddar ofta ner nya program och man kan verkligen få tiden att gå med den. Den har allt man kan behöva, webbläsare, e-mail, spel, musik, video. Om man la till telefon-funktionen skulle det vara ännu bättre.
Och den är hur lätt och smidig som helst att använda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Trevligt, men det är väl inte helt lagligt? Sedan håller jag med om att iPhone är överskattad, jag skulle hellre ha en Nokia 5800.

Mvh Johan

Du har inte testat iphone ser jag... Du verkar inte veta vad du pratar om när du säger att du väljer en nokia 5800 före den.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Jag väntar hellre på Nvidia Tegra 600, iPhone är bra och lätt använda men jag tror Tegra 600 kommer bli bättre.

Permalänk
Medlem

de går att skicka mms, de går att spela in video med den. dock kräver de att man installera lite program. för övrigt har de ansvariga för upplåsning hållt i i gång sitt arbete sen, Iphone 3g släpptes. ryktet går att de ska presenteras en Iphone nano nu i veckan på macworld och ev en iphone 3g med 32gigs minne..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Du har inte testat iphone ser jag... Du verkar inte veta vad du pratar om när du säger att du väljer en nokia 5800 före den.

Han har kanske ~3000:- som anledning? iPhone kan inget som inte 5800 kan. För halva priset.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Du har inte testat iphone ser jag... Du verkar inte veta vad du pratar om när du säger att du väljer en nokia 5800 före den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BurningHeretic
Han har kanske ~3000:- som anledning? iPhone kan inget som inte 5800 kan. För halva priset.

Precis, priset är en viktig anledning. Dessutom saknar iPhone flera grundläggande funktioner som Nokia 5800 och andra mycket billigare telefoner har. Sen har jag andra anledningar till att inte köpa något från Apple, men det är väl bäst att jag inte tar upp dem här...

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Yada Yada…
Mvh Johan

Säkert jättebra skäl eller något, men:
Vad tusan har det i diskussionen till nyheten om att "iPhonen kan låsas upp till andra operatörer" att göra?
Mundiarré?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!