Nästa prestandakrets från Nvidia har GDDR5

Permalänk

Hmm låter spänande men men vi får se vad som kommer och hur det verkligen är xD

och gta är inte alls det nya crysis...
Bara du har en 4 kärning processor och ett hyfsat graffe så går det fina firen

Visa signatur

Jag hoppas att vi får snart virtual reality skulle va NICE

Permalänk
Medlem

En kompis som jobbade på datorbutiken berättade att 285/295 skulle ha stöd för DX11 och sa att jag skulle vänta på dessa. Någon som vet?

Ledsen att jag är lite off topic!

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schn3ider
'
inte. Dessa namn är namnen på kärnorna, inte på grafikkortet.

Hur många frågar vilken grafikkärna det är när de köper nytt grafikkort....?

Med andra ord kan jag sälja min 7800XTX som GF260, bara ändra namnet på det..

Självklart är man intresserad över vilket kärna kortet har

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shaglord
Så GT212 är värstingen och GT216 är mellanklass?

nVidia måste skojja med oss...

/s

Jo visst, det klart.. Eller så är det bara du som har otur när du tänker..
Hade du blivit lika förvånad om du jämfört äpplen och päron och kommit fram till att det är skillnad på dem?
Självklart kan du inte jämföra namn på kärnor som inte släppts med försäljningsnamnen.. Jämför GTX280 med GTX380 (om de nu döper dem till det vill säga), kan du tala om vilket som är nyast och kraftfullast..? Av någon anledning är jag inte helt säker på svaret..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leinhart
En kompis som jobbade på datorbutiken berättade att 285/295 skulle ha stöd för DX11 och sa att jag skulle vänta på dessa. Någon som vet?

Ledsen att jag är lite off topic!

Nej ingen av dessa kommer stödja DX11.

GTX 285 är ett krympt GTX 280 och GTX 295 är i stort sett två strypta GTX 280 (eller två tweakade GTX 260 beroende på hur man ser det) som man satt ihop till ett dubbelkort.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
"Det nya grafikkortet sägs lanseras någon gång mellan det andra och fjärde kvartalet i år. Modellen stödjer DirectX 11 och kan komma att säljas med namnet Geforce GTX 300" - nyheten.

om detta kommer att vara ett kort mellan gt285/95 och gtx300 så ser vi ju direkt att Nvidia ger ett starkt respons på ATI's otroligt prisvädra och relativt bra presterande kort i 4800 serien. och detta kort om dessa specs stämmer så kommer det vara det ledande grafikortet på marknaden.
60% mer shaders 20% mer TMU's ...återstår bara att få se klockfrekvenser och hurvida kortet klockar och hur varmt det går.

Syftade på källan när jag skrev "nyheten", inte det som stod på SweC... men läs gärna källan själv så förstår du vad jag menar.

Permalänk
Medlem

Men enligt nyheten så står det ju att "gt212" kommer förmodligen att heta "gt300", alltså är det bara ett kodnamn.

Visa signatur

Laptop: Asus N76VZ 17,3''|Specs: CPU: Intel i7 3610QM 2.4 Ghz|Minne: 8Gb|HDD: 750GB 7200rpm|GPU: Nvidia Geforce GT 650M|OS: Windows 7 Ultimate 64-bit|Övrigt: 1920x1080p

Permalänk
Medlem

ja det borde ju varar dax att byta till gddr 5 eftersom att ati redan använder det på sin nuvarande generation prestanda kort

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CharlesDahlman
Hmm låter spänande men men vi får se vad som kommer och hur det verkligen är xD

och gta är inte alls det nya crysis...
Bara du har en 4 kärning processor och ett hyfsat graffe så går det fina firen

På högsta grafik så går det inte alls fina firren. Det är ett helt värdelöst optimerat spel.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
På högsta grafik så går det inte alls fina firren. Det är ett helt värdelöst optimerat spel.

snälla...ge oss en källa till detta.

och kom inte med nått exempel som "funkar bättre på Xbox och PS än PC"

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem

"Minnesbussen beräknas bli är 256 bitar bred."

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
snälla...ge oss en källa till detta.

och kom inte med nått exempel som "funkar bättre på Xbox och PS än PC"

http://www.bit-tech.net/gaming/2008/12/04/grand-theft-auto-iv...

Ett exempel. 16 fps på högsta med ett GTX280. Tycker du att det låter som ett bra optimerat spel? Visserligen flöt det inte så jättebra på PS3 eller 360 heller men man tycker ju ändå att ett grafikkort som kostar lika mycket som ett PS3 borde kunna köra skiten.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Jo, men den skalar ju upp ALLT med upplösningen. Ska man köra med högsta allt så är ett graffekort med 2GB RAM inte fel skulle jag tippa.

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
http://www.bit-tech.net/gaming/2008/12/04/grand-theft-auto-iv...

Ett exempel. 16 fps på högsta med ett GTX280. Tycker du att det låter som ett bra optimerat spel? Visserligen flöt det inte så jättebra på PS3 eller 360 heller men man tycker ju ändå att ett grafikkort som kostar lika mycket som ett PS3 borde kunna köra skiten.

16 fps på högsta....vad tror du PS3 och Xbox kör för något? högsta upplösning? högsta detal rikedom?

desutom måste jag få veta om du har någon expertis innom programering? 3drendering? eller liknande så att du kan yttra dig om att det är dåligt optimerat...

visst jag kan med 99% säkerhet säga att det inte är optimalt optimerat men inget (så vitt min kunskap räcker till) är optimal optimerat.(innom data världen)

personligen är jag väldigt intreserad på minnes mängden på detta kort då man lägger till fler TMU's vilket skulle kunna indikera att dom är bereda på större texturer vilket i sig skulle behöva mer minne.

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
16 fps på högsta....vad tror du PS3 och Xbox kör för något? högsta upplösning? högsta detal rikedom?

desutom måste jag få veta om du har någon expertis innom programering? 3drendering? eller liknande så att du kan yttra dig om att det är dåligt optimerat...

visst jag kan med 99% säkerhet säga att det inte är optimalt optimerat men inget (så vitt min kunskap räcker till) är optimal optimerat.(innom data världen)

personligen är jag väldigt intreserad på minnes mängden på detta kort då man lägger till fler TMU's vilket skulle kunna indikera att dom är bereda på större texturer vilket i sig skulle behöva mer minne.

Många spel idag porteras från konsoller till PC och man får uppfattningen att utvecklarna nöjer sig så fort spelet går att starta och spela. Jag skulle inte fövånga mig om samma gäller för denna titel.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
16 fps på högsta....vad tror du PS3 och Xbox kör för något? högsta upplösning? högsta detal rikedom?

desutom måste jag få veta om du har någon expertis innom programering? 3drendering? eller liknande så att du kan yttra dig om att det är dåligt optimerat...

visst jag kan med 99% säkerhet säga att det inte är optimalt optimerat men inget (så vitt min kunskap räcker till) är optimal optimerat.(innom data världen)

personligen är jag väldigt intreserad på minnes mängden på detta kort då man lägger till fler TMU's vilket skulle kunna indikera att dom är bereda på större texturer vilket i sig skulle behöva mer minne.

Nej det gör de inte. Men man tycker ändå att ett GTX280 som har många gånger fler kraft än det 7900gtx som sitter PS3 exempelvis, ändå skulle kunna spela det på lägre inställningar. Om du hade läst artikeln stod det att de drog ner inställningarna också men att fps:en låg runt 20. Det är inget bra optimerat spel (nej jag är ingen programmerare) när ett grafikkort med över 4 gånger prestandan driver det sämre. Sedan att det inte är tillräckligt snyggt för att behöva sådan enorm kraft är ju också någonting man kan ta upp. Kolla Assassin's Creed. Bättre grafik, öppen värld med enormt många parallelberäkningar, och det flöt på i över 200 fps på vissa ställen för mig. Avg. var runt 100. GTA IV = 15. Perfekt!

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Kommer GT212 vara bättre än GTX 295?? Någon som vet?

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Medlem

"Kommer GT212 vara bättre än GTX 295?? Någon som vet? "

vi vet inte...finns in te tillräkligt mycket information om kortet änu...det finns rykten om att nvidia ska pressa upp deras shaders till 2.0ghz sträcket...inte bekräftat änu dock.

men det ser ljust ut just nu för gt212 om dom specifikationerna stämmer.

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |