Få hårdvarunyheter under Macworld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
www.spotify.com <--

Är väl bara en tidsfråga innan det kommer finnas till mobiltelefoner tillsammans med nått musikabonemmang. Då behöver man aldrig mer ladda ner en låt. Allt finns att streama på en gång. Mycket smidigare.

I vilken kvalitet?
Kommer ju dra slut på batteriet direkt om man ska ha ständig streamning av musik. Fungerar dessutom kanon utomlands eller på ställen utan 3G täckning.

Ingen möjlighet att lägga detta på mp3-spelaren heller. Spotify må vara bra, men det är i bästa fall ett komplement till att ha musiken själv.

Fanns väl någon liknande (betal)tjänst där man fick x antal låtar varje månad, det känns rätt vettigt. Så man har något kvar när man varigt abonnent i flera år.

Permalänk
Avstängd

Skönt att de går över till DRM-fri musik.

Endast Apple är blåsta nog för att betala två gånger för samma musik. En gång för en DRM-infekterad låt, sedan en gång till igen för att få den DRM-fri.

Permalänk
Medlem

blev grymt besviken detta var tok för klen hårdvaru uppgradering hoppas nu fan att dom skärper sig till nästa event

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Största nyheten är ju Notes/Domino 8.5.

Fel forum för den kommentaren, hur många här tror du använder det?

Kan nog räkna det på ena handen dessvärre.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrSkudd
blev grymt besviken detta var tok för klen hårdvaru uppgradering hoppas nu fan att dom skärper sig till nästa event

håller med... med tanke på många rykten om ny mac mini och imac. Hade även väntat mig en fetta version av macbook pro med quad core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
hahaha, betala 30% för musik man redan "äger"

Riktigt bra att de skrotar DRMen i alla fall, men lika självklart som DRM-fritt vore ju att ha det i FLAC eller något annat förlustfritt format (rätta mig om det redan finns, men tvivlar) - eller varför inte bättre kvalitet?
Varför leva med begränsningen som CD-skivan satte för jag vet inte hur länge sen fortfarande när knappt någon lyssnar på CD skivor längre.

hehe, du kan inte tänka dig den jäkla bandbredd de skulle behöva om de sålde det i sånna format

tror nog rätt många lyssnar på cd fortfarande, kanske inte den unga generationen, men än finns det ju tydligen de som köper cd även om det blir färre o färre.

o än en gång kan man ju säga, att folk inte lär sig varför rykten kallas rykten och att i apples fall, vet man aldrig om det stämmer eller inte, då det mesta är rena spekulationer om att apple "borde" släppa det o det. själv blev man ju lite invaggad i den känslan med, att det skulle komma mer. å andra sidan, om detta var deras sista mac mässa som de deltar i, så kommer vi väll få se lite fler lanseringar som är lite mer utspridda.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Mjo men man betalar ju för bandbredden, jämför med youtube eller spotify för den delen som bara är reklamfinansierat.

Nog för att många köper på CD, det är även det jag gör. Något vettigt alternativ för loss-less på nätet vet jag inte om. Men efter att jag rippat den så skulle jag nog inte märka om någon tog skivan ur fodralet.

Permalänk
Avstängd

Fråga: Vem skulle annars delta om Apple drar sig ur sin Mac- mässa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
www.spotify.com <--

Är väl bara en tidsfråga innan det kommer finnas till mobiltelefoner tillsammans med nått musikabonemmang. Då behöver man aldrig mer ladda ner en låt. Allt finns att streama på en gång. Mycket smidigare.

Tyckte jag med, tills bredbandsanslutningen slutade fungera igår XD Men som tur var var det bara några minuters avbrott.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Fel forum för den kommentaren, hur många här tror du använder det?

Det är ändå den största nyheten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Fråga: Vem skulle annars delta om Apple drar sig ur sin Mac- mässa?

Det är inte Apples mässa.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

Tycker ändå att iLife uppdateringen var riktigt schysst!

Visa signatur

Bianconeri siamo noi, ma chi cazzo siete voi?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Fråga: Vem skulle annars delta om Apple drar sig ur sin Mac- mässa?

de som mässan egentligen är för från början, program o hårdvaru utvecklare för mac. dock kommer det ju att dra till sig mindre medial uppmärksamhet i o med att apple inte ska delta. i o för sig, kan ju vara så att de dyker upp ändå nån gång.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive