Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xitele810
kommer man kunna köra betan som komplett os då?

var kan man kolla efter betan win 7?
länk?

Den ska vara rätt komplett redan, förmodligen så är det trial betor för oss vanliga dödliga. Dvs 30 dagar eller så.

När betan släpps öppet så kommer det synas. Håll koll på swec eller annan sida runt 8-9 jan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinwe
Philips modeller är ju ledande som HTPC-skärmar.
Inte minst pga att få andra märken kommer ner till 1080p med 2ms, utan också pga att de har högst färgrymd (antal nyanser av färger som kan visas på skärmen).

Kör själv PFL7403 42" till min dator och den är överlägset prisvärd för sina 10.000kr den nu ligger i.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=305810
Med spelläget påslaget slipper du dessutom det inputlag, som tidigare Philipsmodeller drogs med.

Tyvärr har just denna modell dock inte ambilight. Blev aldrig riktigt vän med ambilighten på min förra Philips-TV, så klarar mig utan den även nu.

2 ms är samma gamla historia som på datormonitorer. Grey-to-Grey och det innebär absolut ingenting. Jag kan lova dig att du inte ser någon skillnad på två skärmar med samma White-to-Black-to-White responstid, där den ena har 10 ms gtg och den andra har 2 ms.

Färgrymden är också bullshit då det inte finns något material stom stöder över 16.7 miljoner färger i dagsläget. Ingen Blu-Ray film och inget grafikkort förutom ATI FireGL (dvs workstation grafikkort) eller eventuellt Nvidia Quadro stödjer detta. Sedan skulle det inte förvåna mig om Philips inte ens har äkta 10-bit paneler utan använder sig av dithering dvs samma teknik som TN paneler har. TN paneler stödjer i själva verket bara 256000 färger (som en vanlig mobiltelefon i princip), men använder sig av en teknik som heter dithering för att simulera 16 miljoner färger. Där märker man ganska snabbt av color banding. I stället för att kolla sig blind på specifikationer vad det gäller responstid och färger skulle jag kolla på tv:n och avgöra om den är bra på riktigt eller bara på papper. Exempelvis att hitta en tv som har dynamisk kontrast som ser bra ut i stället för att köpa en tv med 28.9 miljarder färger som inte kommer kunna användas på ett par år.

Nu känns det kanske som om jag bara slänger skit på Philips. Tycker det gör skitbra tv:n men inte i närheten lika prisvärda som Samsung i dagsläget. Deras Aurea var det bästa i LCD väg för något år sedan men de har legat lite på latsidan tycker jag medan Sony och Samsung faktiskt försöker utveckla nyare tekniker för att förbättra deras tv-apparater. Jag håller med Leinhart att ingenting i LCD världen för tillfället kan konkurrera med Samsungs 796 eller 966 vad det gäller bildkvalitet. Att den kör över Plasma på alla sätt och vis tycker jag nog inte men jag kan säga att jag är mer imponerad av den än Pioneers LX5090H som av många hemmabionördar anses vara den bästa tv:n som går att köpas för pengar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinwe
Som jag skrev, så brukade de gamla Philipsburkarna ha problem med inputlag. Detta fixade de dock genom att "Game Mode" i de senare.
Roten till problemet var alla extra-bildförbättringsfunktioner som Philips slog på. Tex "Pixel Plus", som "HD Natural Motion" osv.

Med dessa avstängda, så hamnar skärmen i samma snabba liga som resten. Spana in Minhembio-forumet för mer information.
Detta sammantaget med snabbast responstid gör dem till ideala spelskärmar.

Skulle dock inte rekommendera att köpa någon av de äldre Philipsskärmarna, som jag själv hade innan. De var bedrövliga med inputlag.

Stänger du dock av dessa bildförbättringsfunktioner så tappar du mycket av bildkvaliteten och då tappar du Philips bilden som man köper tv:n för...

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Därför gillar jag Panasonics LCD apparater då de har IPS paneler som är mycket bättre på färg och betraktningsvinkel än de bedrövliga TN panelerna.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Leinhart är ett typexempel på en riktig seriös skitnsnackare. Sitter och yrar om att han har haft 20 topp-TV hemma (samtidigt då eller?) och att han minsann är en av de experter som sitter på Minhembio. Sen ångar han på att Samsung är bäst i alla klasser och alla kategorier för det har han minsann testat. Så det måste ju vara så.

Sorry Leinhart, jag har hängt på Minhembio i flera år och du kan ta din fanboyism och hålla för dig själv. Samsung är inte överlägsen någon Pioneerplasma ur G9-serien. Pioneers nya plasmor (5090, 6090) räknas som världens bästa TV av de flesta filmentusiaster och får välförtjänta toppbetyg i alla tester. Men tesarna kanske är köpta av Pioneer i någon stor global konspiration mot Samsung? Förr hade man Pioneers pris som den stora negativa faktorn men idag har Pioneer toksänkt sina plasmor deras 50" G9-plasma har legat under 25000 ett bra tag nu. (kul att du hade en hemma för 41.000, undrar vad det var för fantasimodell)

Nej du Leinhart, fortsätt du med dina Samsung LCD (som visserligen gör bra LCD) men vi som uppskattar film på bästa vis om med bästa möjliga bild fortsätter att titta på Pioneers plasmor. Både jag, de flesta filmnördar på forum runtom och den samlade testkåren runt om i världen.

Men vi kan ju alla ha fel och du rätt. i vilket fall så kan du ju få fortsätta i den tron. Ett tips bara, lugna ner dig lite och sluta försök trycka ner din (fabricerade?) åsikt som sanning i allas halsar.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Känner du att du upplever ett ansikte som om du betraktade det genom ett fönster? Så att du ser varenda por i ansiktet, varenda ärr och varenda fjun? på en pioneer och att du desutom upplever alla rörelser (minsta lilla hårstrå) med den dogmakänsla som man upplever verkligheten med? ifall du gör det berätta för mig vad modellen heter för isåfall har jag skaffat hem och testat helt fel apparat! Ledsen att jag möjligen provocerat fram ett negativt tycke mor mig! Jag försöker bara vara objektiv i min bedömning för att sedan argumentera för det som är bra!

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leinhart
Känner du att du upplever ett ansikte som om du betraktade det genom ett fönster? Så att du ser varenda por i ansiktet, varenda ärr och varenda fjun? på en pioneer och att du desutom upplever alla rörelser (minsta lilla hårstrå) med den dogmakänsla som man upplever verkligheten med? ifall du gör det berätta för mig vad modellen heter för isåfall har jag skaffat hem och testat helt fel apparat! Ledsen att jag möjligen provocerat fram ett negativt tycke mor mig! Jag försöker bara vara objektiv i min bedömning för att sedan argumentera för det som är bra!

Pioneer Kuro PDP-LX5090. 50" kostar i dagsläget 22.000.

Världens bästa TV oavsett paneltyp enligt de allra, allra flesta.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Okej! Nu frågade jag inte vad de allra flesta tyckte! Utan vad du tycker! Men intressant ändå... Ska se om jag kan få hem en sådan till på helgen!
Ska bli trevligt om det nu är så att den är bäst ^^
Ang. mitt sätt att tala för samsung kommer sig av att de andra i denna tråd blint påstår att samsung är skit och menar att pioneer är bäst UTAN motivering till varför och inte ens en modell beteckning att jämföra med!

Du om får jag tillägga! Vad använder du för minnen till din rigg?

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leinhart
Känner du att du upplever ett ansikte som om du betraktade det genom ett fönster? Så att du ser varenda por i ansiktet, varenda ärr och varenda fjun? på en pioneer och att du desutom upplever alla rörelser (minsta lilla hårstrå) med den dogmakänsla som man upplever verkligheten med? ifall du gör det berätta för mig vad modellen heter för isåfall har jag skaffat hem och testat helt fel apparat! Ledsen att jag möjligen provocerat fram ett negativt tycke mor mig! Jag försöker bara vara objektiv i min bedömning för att sedan argumentera för det som är bra!

Den känslan får jag med Blu-Ray på min HD-Ready Panasonic PV70. Börjar ju undra hur du ställer in de apparater du påstår att du provat eftersom det är så jag upplevt Blu-Ray från den dagen jag skaffade min PS3.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mute
Mr Borka: Hur pass fundamental ska en uppgradering vara, ett holodeck från Star Trek kanske?

Rätt fantastiskt hur vissa inte kan se skillnad på en film på blu-ray och dvd, lider med de som ej kan se den.
Folk skaffar tvapparater med HD-ready och FullHD på löpande band och sen sitter och glor på analog tv och dvd.
När jag visat upp filmer i full hd för nära och kära så har det varit reaktioner så som, "wow vilket djup", "vilken detaljrikedom" osv.

Det är lite märkligt att det är så många bakåtsträvare här på Swec som ändå ska vara ett forum för ny teknik och dess utveckling.
Jag kanske har missuppfattat det hela bara, inbillar mig att jag tycker om Blu-Ray och (ett för mig problemfritt) Windows Vista.

Det är samma medium - en optisk disk. VHS till DVD var en självklar revolution - pålitligare, bättre, mindre klumpig och bättre på alla sätt rent tekniskt också.

Självklart märker jag tydlig skillnad på 480p, 720p och 1080p - själv har jag precis bytt ut min gamla bildrörsTV till en liten 22 tummare på 1080p till Xbox:en - men detta inte utan en del erfarenhet innan dess. Men i vilket fall är BluRay bara ett väldigt kortfälligt besök - det är alla överens om, optiska medium börjar ha spelat ut sin roll. Sakta men säkert.

Full-HD material och annat är ju självklart något som kommer standardaliseras (finns det ordet eller är jag bara trött?) - men jag tror absolut inte på att BluRay är ett medium som kommer överleva som en pelare till en sådan utveckling.

Permalänk
Medlem

Wieee 2009

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Därför gillar jag Panasonics LCD apparater då de har IPS paneler som är mycket bättre på färg och betraktningsvinkel än de bedrövliga TN panelerna.

De flesta tv:n brukar ha IPS eller VA paneler. Har nog inte sett en tv med TN panel på flera år om ens någonsin.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BurningHeretic
Leinhart är ett typexempel på en riktig seriös skitnsnackare. Sitter och yrar om att han har haft 20 topp-TV hemma (samtidigt då eller?) och att han minsann är en av de experter som sitter på Minhembio. Sen ångar han på att Samsung är bäst i alla klasser och alla kategorier för det har han minsann testat. Så det måste ju vara så.

Sorry Leinhart, jag har hängt på Minhembio i flera år och du kan ta din fanboyism och hålla för dig själv. Samsung är inte överlägsen någon Pioneerplasma ur G9-serien. Pioneers nya plasmor (5090, 6090) räknas som världens bästa TV av de flesta filmentusiaster och får välförtjänta toppbetyg i alla tester. Men tesarna kanske är köpta av Pioneer i någon stor global konspiration mot Samsung? Förr hade man Pioneers pris som den stora negativa faktorn men idag har Pioneer toksänkt sina plasmor deras 50" G9-plasma har legat under 25000 ett bra tag nu. (kul att du hade en hemma för 41.000, undrar vad det var för fantasimodell)

Nej du Leinhart, fortsätt du med dina Samsung LCD (som visserligen gör bra LCD) men vi som uppskattar film på bästa vis om med bästa möjliga bild fortsätter att titta på Pioneers plasmor. Både jag, de flesta filmnördar på forum runtom och den samlade testkåren runt om i världen.

Men vi kan ju alla ha fel och du rätt. i vilket fall så kan du ju få fortsätta i den tron. Ett tips bara, lugna ner dig lite och sluta försök trycka ner din (fabricerade?) åsikt som sanning i allas halsar.

Pioneer LX5090H är enligt väldigt många den bästa tv:n i världen men jag förstår inte helt för jag ser mycket mer eftersläpningar på den än exempelvis vissa Samsung LCD. Jämförde Wall-E och Dark Knight intro sekvenserna mellan LX5090H och Samsung LE-46A796. På LX5090H fanns där eftersläpningar (vilket förvånade mig och gjorde mig lite förskräckt iom att jag har hållit den varmt om hjärtat tills då) på båda sekvenser och på Samsungen var det ingenting. Skall kontrollera att 100Hz är på när jag jobbar imorrn igen, men det tror jag att det var. Men det är ju huvudsakliga fördelen för Plasma över LCD, och att "den bästa tvn i världen" har eftersläpningar oavsett om 100Hz är aktiverat eller inte är lite skummt.

Sedan om man upplever den som bäst eller inte är väldigt subjektivt. Jag föredrar en ljusstark LCD över plasma då jag upplever bilden som skarpare med LCD:s ljusstyrka. Andra gör det inte så att säga att det är den "bästa tv:n i världen" är lite överdrivet subjektivt tycker jag.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BurningHeretic
Leinhart är ett typexempel på en riktig seriös skitnsnackare. Sitter och yrar om att han har haft 20 topp-TV hemma (samtidigt då eller?) och att han minsann är en av de experter som sitter på Minhembio. Sen ångar han på att Samsung är bäst i alla klasser och alla kategorier för det har han minsann testat. Så det måste ju vara så.

Sorry Leinhart, jag har hängt på Minhembio i flera år och du kan ta din fanboyism och hålla för dig själv. Samsung är inte överlägsen någon Pioneerplasma ur G9-serien. Pioneers nya plasmor (5090, 6090) räknas som världens bästa TV av de flesta filmentusiaster och får välförtjänta toppbetyg i alla tester. Men tesarna kanske är köpta av Pioneer i någon stor global konspiration mot Samsung? Förr hade man Pioneers pris som den stora negativa faktorn men idag har Pioneer toksänkt sina plasmor deras 50" G9-plasma har legat under 25000 ett bra tag nu. (kul att du hade en hemma för 41.000, undrar vad det var för fantasimodell)

Nej du Leinhart, fortsätt du med dina Samsung LCD (som visserligen gör bra LCD) men vi som uppskattar film på bästa vis om med bästa möjliga bild fortsätter att titta på Pioneers plasmor. Både jag, de flesta filmnördar på forum runtom och den samlade testkåren runt om i världen.

Men vi kan ju alla ha fel och du rätt. i vilket fall så kan du ju få fortsätta i den tron. Ett tips bara, lugna ner dig lite och sluta försök trycka ner din (fabricerade?) åsikt som sanning i allas halsar.

Och så du gör exakt samma misstag som Leinhart. Att ta din åsikt och framhålla den som någon sorts sanning. Vad ni glömmer är att det här med bildskärmar och TV är en högst subjektiv upplevelse. Vad en tycker är perfektion passar inte en annan person alls. Och bara för att alla "förståsigpåare" säger en sak behöver inte betyda att det är rätt för just din smak och dina behov.

Jag har också sett Pioneer LX5090H rätt inställd hemma hos en bekant och jag tycker som oscarstegland att den inte var särskilt imponerande. Det här var i ett vardagsrum med ett par fönster på en mulen dag. Han som hade den sa ett den är bättre när det är helt mörkt i rummet. Det som den var klart bra på var att få SD-sändningar och DVD att se bra ut. HD-material från Bluray och mkv såg för "smetigt" enligt mig, svårt att sätt fingret på vad det är men den saknade det där riktiga trycket i bilden.

Men som sagt smaken är som baken. Jag accepterar att andra gillar den bilden den ger men det är inget för mig.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk

Jag kollade idag på jobbet om 100Hz var påslaget på LX5090H där jag hade kollat Wall-E och The Dark Knight. Och ändå fanns där eftersläpningar (och det är en plasma som enligt många är den "bästa tv:n i världen"). Det kan ha att göra med att det är 24p men när jag kör dessa filmer med 24p på Blu-Ray spelaren hemma med 100Hz på min A796 så blir det inga som helst eftersläpningar. Har genom detta test tappat smaken för LX5090H väldigt mycket då Plasman:s största fördel över LCD är avsaknandet av eftersläpningar och när "världens bästa plasma och tv" har detta blir jag lite fundersam. Skulle hellre ta Panasonic:s PZ8 om jag skall vara helt ärlig om man nu är inne på plasma.

Precis som Dance sa så är smaken som baken, men jag föredrar klart en ljusstark LCD med bra svärta (exempelvis Samsung med LED) över en Plasma då jag upplever bilden som skarpare när jag kan se den klarare med högre ljusstyrka. Det alla måste komma ihåg är att man skall kolla på tv:n eller lyssna på högtalarna innan man köper dem. Med datordelar är det lite lättare då de har en viss prestanda. Men med exempelvis Canton Karat som kostar 17000 för två golvare så tycker vissa att de är helt gudomliga medan andra tycker de låter alldeles för diskant. Jag tar hellre ett par Klipsch RF62 för 9000 än ett par Canton Karat kan jag säga.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Jag tycker själv att LCD apparater ger filmer en sån där tråkig dokumentär look, känns som allting i bilden går att dra loss, det liksom är inget flyt liksom, det känns inte som om alla på bilden va där samtidigt.
Det förstör känslan i film, film ska inte vara perfketa kanter det ska inte vara stelt och rent, film ska vara film och dokumentär ska vara dokumentär.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Föredrar min Toshiba HD DVD som jag anser ger bättre filmupplevelser än min SONY Blu Ray kör båda på min lilla 37" Panasonic Plasma, Toshiban skalar upp DVD bättre också. När jag utvärderade marknaden inför mitt första plattv köp för några år sedan var Plasma från Panasonic eller Pioneer helt klart bäst för film, sedan dess har tekniken förstås utvecklats, men jag väntade bara tills Panasonic släppte en fläktlös plasma.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk

Jag gillar SAMSUNG LCD

Jag köpte ca 1månad före jul en 52" Samsung Series 5 LCD TV för 15990kr och jag har inte hittat något fel på den som eftersläpningar eller dålig detaljrikedom.

Jag är störtnöjd med den och den fungerar bra även till uppskalning till 1080p på vanliga DVD skivor.

Men allt är ju relativt. Det spelar ingen roll vad man köper så finns det alltid något som kan bli bättre och någon som alltid har negativa aspekter.

I sin helhet är det alltid ens egen åsikt om sina egna prylar som spelar någon roll, är man nöjd så är man och då spelar det ingen roll vad andra anser eller tycker om ens inköp.

Visa signatur

CPU: Intel 11700K @ 3.6Ghz (Boost 5Ghz)
MEM: 32Gb DDR4 XMS3 @ 3600Mhz
PSU: Asus 1000W
GPU: RTX 3060 12 GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Jag tycker själv att LCD apparater ger filmer en sån där tråkig dokumentär look, känns som allting i bilden går att dra loss, det liksom är inget flyt liksom, det känns inte som om alla på bilden va där samtidigt.
Det förstör känslan i film, film ska inte vara perfketa kanter det ska inte vara stelt och rent, film ska vara film och dokumentär ska vara dokumentär.

Det har inte med LCD eller plasma att göra. Det är 100Hz teknik som får det att se ut så. Jag kör 100Hz på Låg eller Medium beroende på vilken film det är. Testa LCD utan 100Hz påslaget med 24p på så kommer det se ut exakt som på bio.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Jag tycker själv att LCD apparater ger filmer en sån där tråkig dokumentär look, känns som allting i bilden går att dra loss, det liksom är inget flyt liksom, det känns inte som om alla på bilden va där samtidigt.
Det förstör känslan i film, film ska inte vara perfketa kanter det ska inte vara stelt och rent, film ska vara film och dokumentär ska vara dokumentär.

Det är ju det som gör LCD överlägset!!! Närvaro kallas det det är ytterst få som har en sådan närvara som samsung! En bild som fångar in betraktaren i händelserna!

Och jag testade pioneers Kuro! Måste säga att den har en fantastiskt fin bild men den saknar den ovannämnda närvaron.

För min del är det LCD som gäller, men efter samsungs LCD så tycker jag faktist att Pioneers Plasma är bland de bättre apparaterna på marknaden idag. Helt klart värt priset om det är just en plasma man vill ha!

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini