Tangentbord med inbyggd dator och skärm

Permalänk
Medlem

En finess som inte har nämnts är den inbyggda fingervärmaren Lånar laptops lår-värmare och gör något nytt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Tangentbord brukar klassas som förbrukningsvara i vissa fall. Illa om man måste köpa ny dator bara för att mellanslagstangenten har havererat totalt.

Mm, ett otroligt HS i CounterStrike, några knytnävsslag sen ska man köpa en burk för 10000

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Mm, ett otroligt HS i CounterStrike, några knytnävsslag sen ska man köpa en burk för 10000

Alla har inte aggressionsproblem och måste slå på sin hårdvara.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

ser jag ett HDMI uttag på baksidan? Känns som att denna maskin inte kommer klara mer än högst 720p. Hur som kommer nog inte priset vara tillräckligt lågt för att stå upp mot en hyffsad HTPC. Annars cool.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Mm, ett otroligt HS i CounterStrike, några knytnävsslag sen ska man köpa en burk för 10000

Väntade på att någon skulle säga det

Ren skrytpryl tycker jag det verkar som.

Permalänk
Avstängd

Amiga har ju haft dator inbyggd i tangentbordet för 100 år sedan.

Permalänk
Medlem

om den kostar under tusenlappen dyrare än eeebox vid samma specs så skall denna definitivt inhandlas!

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bakke123
Sorry, men jag begriper verkligen inte varför någon skulle vilja köpa en sån där

Priser kommer ju säkerligen ligga i samma nivå som Eee Pc eller något lägre, och varför inte då köpa en dator med något större skärm. Känns ju bara som att köpa en vanlig bärbar dator, fast med en mindre skärm i samma "platta" som tangentbordet. Ni förstår vad jag menar. Man måste ju ha en ytterligare skärm för att kunna använda datorn i vardagen, och det gör den ju inte särskilt bärbar enligt mig..

Som många säger... Försök att tänka dig utanför den lilla bubblan du lever i. Finns ett antal miljarder människor på denna jord. Någon vill nog ha denna... Think wide!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Som många säger... Försök att tänka dig utanför den lilla bubblan du lever i. Finns ett antal miljarder människor på denna jord. Någon vill nog ha denna... Think wide!

Uhm, du missuppfattade frågan.
Varför ska någon köpa den här istället för en EEE PC? Den enda fördelen jag kan se är att tangentbordet har större knappar. 5-tumsskärmen kommer att höja priset för tok på mycket. Hade de skippat den, och istället kört med en touchpad, hade den säkert fungerat okej om den var 25% billigare än en EEE PC.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
Du menar att de skall klämma in uppspelning av 1080p-material i en dator som får plats i ett tangentbord och det skall dessutom gå på batteri – och dessutom skall den kunna skicka den datamängden trådlöst?

Förutom att det låter jävligt dyrt att få ihop en sån maskin – exakt vad skulle fördelen vara jämfört med att ha datorn under TV:n med ström från väggen, en sladd till TV:n och ett trådlöst tangentbord?

Sa aldrig att man ska titta på film på den, det är onödigt då t.ex Samsungs 9-serie kan streama filmer från datorer i ens hemnätverk, det blir nog vanligare med tiden.
Det jag funderade på är vanligt surfande och chat typ.

Såg dessutom i artikeln nu att den visst ska ha Trådlös HDMI.
http://i.gizmodo.com/5124985/eee-keyboard-an-entire-touchscre...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Uhm, du missuppfattade frågan.
Varför ska någon köpa den här istället för en EEE PC? Den enda fördelen jag kan se är att tangentbordet har större knappar. 5-tumsskärmen kommer att höja priset för tok på mycket. Hade de skippat den, och istället kört med en touchpad, hade den säkert fungerat okej om den var 25% billigare än en EEE PC.

Förstår vad han menar men folk i denna värld kan köpa så otorligt sjuka saker som inte ens går att förklara så denna sak är egentligen inte så wild and crazy. Dock väldigt onödigt för mig och säkerligen majoriteten.
Mitt citat var inte 100 % riktat mot den personen jag citera. Tror du förstår mig bättre nu.

Varför köpa en taklampa för 2000 Kr när du kan få en för 199 kr på ikea=)?

Men en touch screen vid tangentbordet kan inte båda gott med alla dessa flottiga fingrar. OBS! OBS! Generalisering

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erixzzon
nej skärmen är inte en vanlig skärm låter det som. man ska väl ha en stor skräm till! touchskärmen är nog bara en kul grej!

Nej, den lilla skärmen e inte bara "en kul grej", den fyller funktionen som PEKSKÄRM. Man kommer säkert kunna göra massvis me saker me den skärmen då man för tillfället inte har en "riktig" skärm, på väg från jobbet, resan, eller var du nu befinner dig.

Ser jävligt grym ut, snygg å stilren!

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Varför köpa en taklampa för 2000 Kr när du kan få en för 199 kr på ikea=)?

Flera anledningar. En vilja att få högre status (dels av märket och dels av att visa att man kan lägga ner pengar) är väl den huvudsakliga, men den är inte så applicerbar i det här fallet. En eee pc lär ge minst lika mycket "status" (antagligen mer) som eee Keyboard

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

trevlig som tunn klient. Och pekskärmen kan nog funka som en ritbräda med en penna. Bra partypryl också, man kan skicka runt den till folk som vill välja musik.

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Tangentbord brukar klassas som förbrukningsvara i vissa fall. Illa om man måste köpa ny dator bara för att mellanslagstangenten har havererat totalt.

förhoppningsvis så kan man byta ut... tangentbordet.. som på en bärbar dator
Skön pryl, men blir inte så mobil som htpc då man fortfarande behöver en sladd till tvn.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Undra om det är tänkt att man skall kunna använda touch skärmen som mus (pek platta). Det vore smidigt, då slipper man ha musen dinglandes jämte...

Permalänk
Medlem

Bortser man från den lilla pekskärmen så var det ju inte SÅ nyskapande med tanke på...

http://www.markpascua.com/2008/03/24/cybernet-zpc-gx31-all-in...

Men ändå roligt, gillar datorer byggda på detta sätt. Ger vissa små nostalgi-känslor när de flesta var byggda så.

Permalänk
Medlem

Hittade mer bilder och info om Eee Keyboard på http://www.engadget.com/2009/01/06/asus-eee-keyboard-revealed...
och det verkar som att det är tänkt att man skall använda pekskärmen till mus, numreriskt m.m.

Permalänk
Medlem

Känns väldigt osmidig och blir säkerligen dyr. Det enda man kan hoppas på är bra batteritid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av decee
Bortser man från den lilla pekskärmen så var det ju inte SÅ nyskapande med tanke på...

http://www.markpascua.com/2008/03/24/cybernet-zpc-gx31-all-in...

Men ändå roligt, gillar datorer byggda på detta sätt. Ger vissa små nostalgi-känslor när de flesta var byggda så.

Förutom att detta ser ut som ett modernt tangentbord och inte en låda med ett tangentbord på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Hade kanske varit något om skärmen satt mitt i ett delat tangentbord men nu känns det lite avigt.

Precis min tanke, sitta och snegla över högerhanden känns ju lite oergonomiskt.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjabo
jao verkligen nyskapande

http://i142.photobucket.com/albums/r108/minimoj/850345806_ee7...

Var är skärmen?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Alla har inte aggressionsproblem och måste slå på sin hårdvara.

Kringutrustning is expendable.

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

http://prylzonen.se/2009/01/07/koncept-asus-eee-keyboard/

EDIT: "The keyboard is still a prototype and so its battery only lasts for around 90 minutes, but Asus expects the keyboard to run for about three hours when it hits the shops."

källa: http://www.reghardware.co.uk/2009/01/07/asus_eee_keyboard/

Visa signatur

Intel Q6600, MSI GF 8800GT OC, Ram "ocz 8 Gig"@5-4-4-11 1000 MHZ, Asus p5n-D, yamaha crw-f1e "cd-rw", Nec 3500 "dvd+-rw", 1st Samsung 500Gig, 1st WD 250Gig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Flera anledningar. En vilja att få högre status (dels av märket och dels av att visa att man kan lägga ner pengar) är väl den huvudsakliga, men den är inte så applicerbar i det här fallet. En eee pc lär ge minst lika mycket "status" (antagligen mer) som eee Keyboard

Det finns så otroligt många bärbara datorer där ute och inte minst en massa mininotebooks över allt. Ett tangentbord med en skärm på, det har inta många. Så antagligen köpa den för att den är så ovanlig och inte en i mängden.

Permalänk
Medlem

Känns som en Hemmabio-lirares nyaste bästis

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tullen
Hoppas alla fattar att den inte har batteri. Det är alltså en stationär dator som är inbyggd i ett tangentbord. Sedan var den väl cool iallafall, men men.

Kollar man på bilderna från Gizmodo så ser man en batteriindikator på skärmen. Så det tyder ju på att den går på batteri om man vill..

Visa signatur

MacBook Pro '08 (Unibody) 2.53GHz Intel Core 2 Duo | 4Gig DDR3 RAM 1067MHz | GForce 9400M + GForce 9600M GT | 1.32Tb HDD

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är lite synd att det enligt Gizmodo inte finns någon optisk läsare i dessa. Användningsområdet måste ju till största del vara till hembio och slösurf vid soffan, så att kunna se på sina DVD eller BD-filmer i den, utan extra tillbehör, vore ju rätt trevligt för de med en större samling.
Själv hade jag klarat mig bra utan förstås, men jag tror att många andra kan komma att sakna det.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Såg redan att flera redan hade nämnt kungen av kungar Commodore. Lite töligt att upprepa sig, men vad ska man göra. Kudos till Asus för att de tar det ett steg längre dock. Jag skulle lätt investera i en, om det inte vore för att jag inte har något som helst behov av en.

Visa signatur

Musik @ Mig:
suecae.com