Nvidia släpper Geforce 181.20 WHQL

Permalänk

Funkar denna drivare bra med L4D? För 180.48 gjorde att spelet frös i 20sek varannan minut. Ett känt fel som många L4D spelare råkat ut för.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
trevligt, hoppas denna funkar bra me mitt geforce 7 nu da, gentemot den senaste betan som flippade ut allt (kunde inte se ett skit på skärmen i stort sett, när jag hade 3d spel igång.)

återkommer med info

Drivrutinerna med versionsnummer 180 och uppåt är inte kompatibla med Geforce 7-serien (detta inkluderar naturligtvis även tidigare serier). Nvidia har lagt ner stödet för dessa. Det är enbart Geforce 8-serien och uppåt som gäller.

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk

Ingen perfomance boost i GTAIV?
Hmm.. dem säger ju att 180.84 är optimerade för GTAIV.. ska man köra på 180.84 istället för 181.20 om man spelar GTAIV?

Permalänk
Medlem

Hej!

Nu har jag haft detta felmeddelande ganska länge sen 180.XX kom men men var tveksam om det gällde drivrutinerna eller om det var själva programmet som strular.

Här är en bildvisning:

Det verkar inte hjälpa om jag installerar om programmet, får samma fel ändå :(.

Tips?

EDIT: Det är ju just när jag kommer till PhysX testet som det blir så. GPU testerna funkar än så länge bra.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Vad mycket människor som har problem med sina system, detta syns alltid i dessa sorts trådar när man ska uppdatera sina drivrutiner.

Har aldrig någonsin haft problem med att uppdatera mina drivrutiner som är WHQL eller BETA från nvidias sida.
Tråkigt att många har så konstiga problem, vad det beror på är svårt att veta.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Vad mycket människor som har problem med sina system, detta syns alltid i dessa sorts trådar när man ska uppdatera sina drivrutiner.

Har aldrig någonsin haft problem med att uppdatera mina drivrutiner som är WHQL eller BETA från nvidias sida.
Tråkigt att många har så konstiga problem, vad det beror på är svårt att veta.

Tänk på att folket som klagar skriver det. Majoriteten som de funkar för känner nog ingen anledning att skriva, då dem inte har problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
Drivrutinerna med versionsnummer 180 och uppåt är inte kompatibla med Geforce 7-serien (detta inkluderar naturligtvis även tidigare serier). Nvidia har lagt ner stödet för dessa. Det är enbart Geforce 8-serien och uppåt som gäller.

Det kan inte stämma.

Minns när jag försökte installera 180.nånting, den förra WHQL releasen iallafall.
Då stoppade installern mig och sa att mitt Geforce 7 inte stöds, men nu i denna release hände detta inte, alltså måste de ha valt att lägga in stöd för det igen.

Varför skulle annars den senaste releasen dyka upp när man söker efter Windows XP driver till Geforce 7?

"GeForce Release 181 WHQL
This is a WHQL-certified driver for GeForce 6, 7, 8, 9, and 200-series desktop GPUs."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
Det kan inte stämma.

Minns när jag försökte installera 180.nånting, den förra WHQL releasen iallafall.
Då stoppade installern mig och sa att mitt Geforce 7 inte stöds, men nu i denna release hände detta inte, alltså måste de ha valt att lägga in stöd för det igen.

Varför skulle annars den senaste releasen dyka upp när man söker efter Windows XP driver till Geforce 7?

"GeForce Release 181 WHQL
This is a WHQL-certified driver for GeForce 6, 7, 8, 9, and 200-series desktop GPUs."

Jo 181 har stöd för precis som det står 6.7.8.9, och 200 serien.

Du har något konstigt fel, testa så inte skärmen ställer om sin Hz när du installerar nya drivrutiner eller liknande. För jag testade nu dessa på familje datorn som är 7800GTX där fungerar spel utmärkt

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

borde inte vara det, använder refreshlock för att låsa HZ'en. men å andra sidan så funkar ju spelet en stund å sen börjar det flimra sådär. sen om man tabbar ur spelet å in igen några gånger så funkar det en stund till, börjar flimra...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Tänk på att folket som klagar skriver det. Majoriteten som de funkar för känner nog ingen anledning att skriva, då dem inte har problem.

Så är det alltid oavsett vad det gäller nästan. Allt man hör är negativt... det är väldigt sällsynt med lovord om saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
massa text

testa gå tillbaka till den drivrutin du kommer ihåg fungerade med, funkar det när du går tillbaka till den så kan du ju mer korrekt anta att det är fel på drivrutinen och inte på något annat. Skulle börjat med det efter att du googlat ditt felmeddelande

Lycka till!

Angående nyheten så var det ju väldigt trevligt. Får väl ge mig på att uppdatera igen, se om man kan knipa 10k gränsen i 3dmark06 med min setup =P hehe

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

180.XX är det bästa nvidia släppt på länge. Fast jag kör ju linux då hehe så där är det mö nytt godis. CUDA stöd och tack vare det hårdvaru avcodning för VC-1, mpeg, h264, wmv3

Kär även ett 9800GTX på wn vista burk och likaså gör fasrsan. Dock mins jag inte om jag uppgraderat till 180 för honom men får nog göra det i så fall i veckan ska dit å serva burken ändå.

har även ett 8600GT på en XP burk. Kan itne minna när jag hadeproblem med nividas drivisar senaste.

Kan ju tänkas att en del har problem med physx från vad man akn se på felmedelandena. Går ju facktiskt att confa om så det gå påCPu eller GPU eller är av också vill jag minnas. Kan ju vara värt å kolla settigsen där.

Permalänk

Jag kör med 180 GT 512Mb och laddade nyss ner drivrutinen till Win XP 32-bitar och den fungerar helt utan problem hittills.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Så är det alltid oavsett vad det gäller nästan. Allt man hör är negativt... det är väldigt sällsynt med lovord om saker.

JA, jag var likadan idag. har aldrig givit webhallen positivt omdöme på prisjakt pga. att leveranserna oftast är snabba. Men idag gjorde jag det för att jag inte har fått min Lotr konungens återkomst extended på 4(-1 tisdag, så 3) dagar nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
JA, jag var likadan idag. har aldrig givit webhallen positivt omdöme på prisjakt pga. att leveranserna oftast är snabba. Men idag gjorde jag det för att jag inte har fått min Lotr konungens återkomst extended på 4(-1 tisdag, så 3) dagar nu.

Måste bara fråga, har du fått besked att den fanns på lager och att den också blev skickad? För isf är det ju posten du ska klaga på Känns nämligen som att många gör det felet, att dom antar att det är butikens fel att transporten tar lång tid =P

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flamur
Måste bara fråga, har du fått besked att den fanns på lager och att den också blev skickad? För isf är det ju posten du ska klaga på Känns nämligen som att många gör det felet, att dom antar att det är butikens fel att transporten tar lång tid =P

Den fanns på lager hos webhallen.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=33992.
jag beställer väldigt mycket via nätet så jag vet vad jag talar om

Men den vart skickad igår(fredag)
Beställd: 2009-01-05 18:26
Skickad: 2009-01-09

Permalänk
Avstängd

För första gången på flera år får jag problem med NVIDIAs WHQL drivrutiner. 181.20 gör bara så att min skärm stängs av när jag loggar in i Windows. Går tillbaka till 181.00.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

får fel med opengl på mitt 8600 gt med 181.20,kan inte ens starta nvidiapanelen.
va tvungen å gå tillbaka till 180.84

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem

Själv sitter jag med 2x 8800GT av nya re slag med ett tredje 6200 för att kunna köra två monitorer under WinXP. Med allt tidigare än 180.xx har denna guiden alltid fungerat bra; http://www.tech-forums.net/pc/f78/sli-dual-monitors-works-168...

Efter att ha lyft från 178.24 då tidigare 180.xx drivisar var specade att inte funka med 6-serien så struntade jag i att ens testa de.
Dock, när man återaktiverar det tredje icke-SLI kortet får jag att "drivrutinerna inte är skrivna för detta grafikkortet, backar till default VGA."

Finns det någon confirmed info om att kompabiliteten med tidigare kort är bogus och att specarna från första 180-versionen fortfarande stämmer?

Någon som har fått det att fungera i XP med två SLI:ade kort och ett standalone?

Permalänk
Medlem

vet inte riktigt, geforce 7 korten stöds ju inte heller i den första 180.xx releasen eller betan, men däremot verkar dom ju ha stöd för de i 181.20. jag har ju haft grova problem med mitt geforce 7 med 18x serien som jag beskriver i tidigare inlägg, men läste att nån hade fått det att funka perfekt med sitt geforce 7 på 181.20.

när jag har monterat ny kylare på mitt 6600GT ska jag prova där iallafall, återkommer med svar här om det blir av (inte så troligt just nu)