Trådlös mus och hörlurar från Razer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
fins iaf tre mamba jag känner till. mopeden mustang mamba, kondomsorten och så ormen.

Dyr mus.

Och alla tre har gemensam nämnare.. MUS, moppen mus-tang, gummit används när man fått tag på mus och ormen äter gärna mus/möss

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Detta måste ju vara revolutionerande, köper nog denna efter att man har sett något test på den

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

köpte en Intellimouse 3.0 igår o de räcker fan långt. en av dom bästa enligt mig.
dom behöver inte kosta skjortan. de e mest mmo spelare som behöver en del macro knappar, om man mest kör basic FPS spel så räcker det med en mus som sitter skönt i handen och har en snabb avläsning. enligt mig då ^^

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Har inte märkt nån fördröjning med min G7. Tror det var vanligare när tekniken var ny.
Men smart att man kan köra både trådlöst och med sladd.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

helt klart bra att man kan köra med sladd o batteri. men priset e bara för mycket.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Min Deathadder fungerar inte så bra i Vista 64 utan drivrutin tyvärr.

Men är ju inte bara razers fel att den inte fungerar. Vad är det som inte fungerar?

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Sen jag började använda min Logitech G7 så kommer jag aldrig köpa en mus med sladd igen. Hittills så har tyvärr G7:an varit det enda vettiga trådlösa alternativet jag hittat, så trevligt att det börjar komma fler trådlösa "gaming-möss". Synd att priset var helt sinnesjukt bara.

Permalänk

det är inte så sjkut det är typ bara 1000kr för det är dollar det skall vara inte euro kolla på razers hem sida

EDIT oj hadde visst på us sidan men man borde kuna köpa där med

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem

Waste of cash.
14h batteritid, snacka om löjligt.

Min nuvarande mus har rullat på i 4-5 månader med vanliga R6 (AA) batterier. Har inte bytt batterier sen jag köpte den. Det är något bättre än min tidigare mus som klarade 3 veckor.
Det är dock ingen gaming mus...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Håller med dig Barak. Blir lite jobbigt om man ska på lan, t.ex. Birdie då du kommer få byta batterier x antal gånger om...

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Troligen så spelar man ju inte ofta mer än 14 timmar i sträck? Jag kan nog säga med säkerhet för min egen del MAX 5-6 timmar på en helg dag, Jobbar och har famlij så spela e inte direkt Nr 1 på prioriterings listan hehe, Men de verkar ju vara en schysst mus och för en "casual" gamer som vill ha trådlöst men ändå "topp kvalite motsvarande med sladd" verkar ju detta vara för oss :=) Så skall beställas utan tvekan

Visa signatur

Workstation: | E6850 |Tuniq Tower 120 Ultra Silent CPU-Kylare | Asus P5W DH WiFI Deluxe | OCZ DDR2 PC8500 4096MB KIT, Reaper HPC, 2x2048MB, Heatpipe| XfX G-Force 8800GT Alfa Dog | 1250GB | Hiper Type-R HPU-4S730 - nätaggregat - 730 Watt | OS Vista Ultimate *64 bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jimmy_C
Troligen så spelar man ju inte ofta mer än 14 timmar i sträck? Jag kan nog säga med säkerhet för min egen del MAX 5-6 timmar på en helg dag, Jobbar och har famlij så spela e inte direkt Nr 1 på prioriterings listan hehe, Men de verkar ju vara en schysst mus och för en "casual" gamer som vill ha trådlöst men ändå "topp kvalite motsvarande med sladd" verkar ju detta vara för oss :=) Så skall beställas utan tvekan

+1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perost
Sen jag började använda min Logitech G7 så kommer jag aldrig köpa en mus med sladd igen. Hittills så har tyvärr G7:an varit det enda vettiga trådlösa alternativet jag hittat, så trevligt att det börjar komma fler trådlösa "gaming-möss". Synd att priset var helt sinnesjukt bara.

Hade oxå G7:an, helt klart en kanonmus. Kör nu MX 1100, har inte lyckats provocera fram någon fördröjning. Nya mushjulet samt 9 månaders batteritid är ju ett plus oxå.

Skulle vilja testa Razer:n men ser ingen anledning för priset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tozzi
Håller med dig Barak. Blir lite jobbigt om man ska på lan, t.ex. Birdie då du kommer få byta batterier x antal gånger om...

Eller så kopplar du in USB-laddkabeln...

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk

Fult som stryk. Varför kan de inte kombinera bra teknik och snygg design?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mauk
Hade oxå G7:an, helt klart en kanonmus. Kör nu MX 1100, har inte lyckats provocera fram någon fördröjning. Nya mushjulet samt 9 månaders batteritid är ju ett plus oxå.

Skulle vilja testa Razer:n men ser ingen anledning för priset.

9 månaders batteritid? Stämmer det verkligen? För G7:an har knappt 9 timmars batteritid

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

skitsnygga, men varför trådlöst? och sen var musen asdyr. Blev lite sugen på headsetet dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Eller så kopplar du in USB-laddkabeln...

Då kan jag lika gärna skaffa en mus med sladd om jag endå tvingas använda sladden för att batteritiden suger. Då är ju i stort sett halva konceptet borta med trådlöst. ^^

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

eller så är det ett mycket bra konsept till trådlösa möss att faktist kunna ansluta USB sladden direkt till musen ifall bateriet börjar ta slut...eller?

ser tyvär ut som att man får lov att lägga ut 3,300 i år på nytt tangentbor och mus...

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silentpower
ni glömde att säga att det de hedsettet är en budget variant av Razer Megalodon och som ett razer fan man e skall man sävklart köpa musen och ett Razer Megalodon och efter som jag har ett taratula som jag är trött på skall jag oxo köpa razer Lycosa Mirror

Är du 5 år gammal?

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Riktigt läcker mus men jag köpte en G9 nu i mellandagarna så någon sån blir det inte.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Musen såg väldigt intressant ut, priset är förstås allt för dyrt för att jag ens skall tänka på den men... snygg var den i alla fall! Förväntar mig ett test av SweClockers inom kort

Hörlurarna såg väl okej ut, jag skulle däremot vilja ha ett par trådlösa snart. Tycker inte riktigt om mina Steelsounds 5H v2. Fast det blir kanske ett par Sennheiser när och om det blir av, då vet man vad man får i alla fall.

Permalänk

Själv har jag en Cyborg mus vilket funkar bra när man väl får in de jäkla drivrutinerna.

Men jag e Trött på mitt fatal1ty headset frrån Creative och ska köpa Megalodon men de va lite dyrt så de blir la inget L4D...

Permalänk
Medlem

Megalodon verkar nice, synd bara att det inte kommit ut nån test på den igen

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Är du 5 år gammal?

suger du på mammas bröst eller?

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem

Varför hänger alla upp sig på priset?

Väger inte musen lika mycket som alla andra trådlösa möss och inte har någon märkbar fördröjning, ser jag inte alls några argument för att inte köpa den. Vill man ha en trådlös mus får man vara beredd att betala mer.

Permalänk
Medlem

Eller väntar man tills de dyker upp på tradera för en bråkdel av priset. Jag tycker inte heller priset är nån stor grej. Folk köper ju både ett och två grafikkort för 5000 spänn stycket.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

129 euro för en mus...tror ja hoppar de

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Är du 5 år gammal?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av silentpower
suger du på mammas bröst eller?

HAHA alltid lika kul när en diskussion om hörlurar och dator möss går över till personangrepp

Visa signatur

Gigabyte Z87P-D3 | i5 4670 @ 3.7Ghz | AMD Saphire 290X | Crucial 2x8GB @ 1600Mhz | OCZ Arc 100 240GB | Corsair CX600 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joniss_13
129 euro för en mus...tror ja hoppar de

HAHA alltid lika kul när en diskussion om hörlurar och dator möss går över till personangrepp

Finns det någon disskusion här på Swec som inte innehåller något "person angrepp"?

Visa signatur

i5-4670K, GTX760, Cooler Master V8 GTS, Fractal Design Define R4.