Fildelning med gratis uppdatering från D-Link

Permalänk
Melding Plague

Fildelning med gratis uppdatering från D-Link

D-Link erbjuder en gratis uppdatering till n-routrarna DIR-655 och DIR-855. Funktionen Shareport gör det möjligt att dela ut filer och skrivare via routerns interna USB-port.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Brukar inte updateringar vara gratis ? eller iaf för de som har köpt sin mjukvara?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Vad jiddrar du om? Det är ju gratis!
Bara att ladda ner ju.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Hedersmedlem

Glöm inte att man måste installera Sharepoint programvara på de datorer i nätverket som ska vara med att dela på USB-saken (bara en dator i taget kan vara ansluten till den).

Permalänk
Medlem

The uploaded firmware file may not be correct. You may have uploaded a file that is not intended for this device, or the uploaded file may be corrupted.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Innebär den här uppdateringen att det följer med en bittorrentklient i mjukvaran eller inte? Menar så man slipper ha nån dator på utan kan ha en usbansluten hd till routern som sen laddar ner/upp via bittorrentprotokollet.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Innebär den här uppdateringen att det följer med en bittorrentklient i mjukvaran eller inte? Menar så man slipper ha nån dator på utan kan ha en usbansluten hd till routern som sen laddar ner/upp via bittorrentprotokollet.

Nej, det är bara en funktion för att kunna dela på USB-anslutet tillbehör.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
The uploaded firmware file may not be correct. You may have uploaded a file that is not intended for this device, or the uploaded file may be corrupted.

Tror att jag känner igen det där meddelandet. Jag tryckte nog bara vidare, men är inte helt säker på att jag faktiskt fick det.

Permalänk

Någon som kan berätta vad man använder USB porten till i vanliga fall? Jag har alltid undrat varför där finns en USB port om man inte kan använda den till något...

Permalänk
Medlem

så man kan nu alltså koppla in en USB disk och dela filerna?
men man måste installera ett program först?

jag som ville dela med min popcornhour :/

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

Måste ju få säga att rubriken på denna artikel håller aftonbladet standard.
Andreas Dimestam bör kanske fundera på att antingen byta tidning eller kanske läsa på lite om IT för mig veterligt har jag inte sett en firmware uppdatering till routrar som kostat pengar. Inte för konsumenter i alla fall.

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Nej, det är bara en funktion för att kunna dela på USB-anslutet tillbehör.
Tror att jag känner igen det där meddelandet. Jag tryckte nog bara vidare, men är inte helt säker på att jag faktiskt fick det.

jo jag tryckte på vidare med bara det att jag aldrig får in den nya firmwaren iaf.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KeTonic
Måste ju få säga att rubriken på denna artikel håller aftonbladet standard.
Andreas Dimestam bör kanske fundera på att antingen byta tidning eller kanske läsa på lite om IT för mig veterligt har jag inte sett en firmware uppdatering till routrar som kostat pengar. Inte för konsumenter i alla fall.

Oj, titta! En hel höna!

Du tycker inte att du överreagerar en aning? Må vara att uppdateringar brukar vara gratis, men då uppdateringar som lägger till funktioner ibland kostar pengar kanske det inte skadar att påpeka att just denna inte kostar något. Sensationsjournalistik skulle jag inte direkt kalla det, då avsaknaden av superlativ i parti och minut är tämligen påtaglig.

Snälla, ta det lite lugnt i framtiden. Du behöver inte tända på alla cylindrar bara för att en rubrik inte föll dig i smaken.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnakeDragon
Någon som kan berätta vad man använder USB porten till i vanliga fall? Jag har alltid undrat varför där finns en USB port om man inte kan använda den till något...

Den var främst till för att uppdatera routern med firmwire, säg att du tex inte kommer åt din router.. då kan du lägga in firmwire på usb sticka och köra in den.

Tycker också rubriken var med råge missvisande.. bara vänja sif aftonbladet har lyckats med sin era att erövra världens skribenter.

"Ny firmwire för D-link 655/855 som aktiverar usb-porten för fildelning"

Det hade räckt som rubrik

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Varför kan de inte göra samma uppdatering till 635:an? Den har ju också USB-port för att köra in firmwire.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanel:

Glöm inte att man måste installera Sharepoint programvara på de datorer i nätverket som ska vara med att dela på USB-saken (bara en dator i taget kan vara ansluten till den).

Någon som vet om det har kommit någon ny uppdatering som gör det här bättre? Är ute efter en router där jag kan koppla in en USB hårddisk som alla i nätverk ENKELT kan komma åt. Är DIR-655 något för det?