Testperioden för Windows 7 förlängs

Permalänk
Melding Plague

Testperioden för Windows 7 förlängs

På grund av den väldiga anstormningen nyfikna besökare har Microsoft haft problem att hålla nedladdningsservrarna uppe. Därför förlängs testperioden för Windows 7 Beta 1 till den 24 januari.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

är det någon som vet när den färdiga hela versionen av windows 7 släpps??inom detta året??(hoppas det:P)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidolw
är det någon som vet när den färdiga hela versionen av windows 7 släpps??inom detta året??(hoppas det:P)

Verkar som att MS är inriktade på en lansering i mitten av året, Juli har jag hört.

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ricke90
Verkar som att MS är inriktade på en lansering i mitten av året, Juli har jag hört.

När man söker på nätet verkar det inte finnas något officiellt bestämt iaf, och även ryktena varierar mkt.
Tidigare har jag hört att de vill ha ut det i tid till julförsäljningen, det innebär väl runt oktober för att det ska hinnas med av de stora datortillverkarna.

Men har de möjlighet att släppa det tidigare så gör de säkert det.

Permalänk

Ett företag som microsfot borde väl ändå ha stabila servrar? jisses. måste ju klara att stå uppe.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidolw
är det någon som vet när den färdiga hela versionen av windows 7 släpps??inom detta året??(hoppas det:P)

"When the Beta expires on August 1, 2009, you’ll need to reinstall a released version of Windows to keep using your computer." från microsofts beta nerladdnings site.

Troligen inte innan 1 Augusti iaf.

Har installerat betan och kört nu i 1 dag. Kan säga att det är det bästa opsystemet jag testat hittils i mitt tycke trotts beta.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk

Kött FI fan!, BTW win7 är ett riktigt kul os

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Varflr går det inte att uppgradera från XP

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Ett företag som microsfot borde väl ändå ha stabila servrar? jisses. måste ju klara att stå uppe.

har väll i och för sig att göra med hur mycket trafik dom utsätts för

Permalänk
Medlem

Varför låter dom inte släppa det via bittorrentsidor också då det ändå är beta? Menar det är väl bättre för M$ att så många som möjligt kan prova detta os och ge feedback än att man får svårigheter att ladda ner det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Varför låter dom inte släppa det via bittorrentsidor också då det ändå är beta? Menar det är väl bättre för M$ att så många som möjligt kan prova detta os och ge feedback än att man får svårigheter att ladda ner det?

De vill vel ha koll på va de är för folk antar jag.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Varflr går det inte att uppgradera från XP

Skapa en ny hårddisk partition och gör en "clean installation" så funkar det.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidolw
är det någon som vet när den färdiga hela versionen av windows 7 släpps??inom detta året??

Notera också att microsoft inte själva säger "beta 1" utan bara "beta".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
har väll i och för sig att göra med hur mycket trafik dom utsätts för

Mjo det vet jag mycketväl. men med sånna stora företag som har råd så skadet bara inte kunna hända. sen när man mycket väl vet att belastningen kan bli stor så måste man ju fixa det innan det inträffar.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Många droppar små...

Permalänk
Medlem

De Låter akami hantera nedladdningarna åt dem och när de går i backen, tja det finns inget större

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

bara jag som är galet nyfiken på att få se resultat på hur Win7 står sig mog Vista, Linux och Win 98 i prestanda på en SSD..?

Permalänk
Medlem

Lite klarhet här nu, är testperioden för betan till den 24 januari detta året eller till 24 januari nästa år.
Det sistnämda måste väl stämma ??

Förresten så rockar Win 7 Aldrig haft ett sådant OS och det är ändå en beta nu !!!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM1
Det sistnämda måste väl stämma ??

Nej, de kommer förmodligen släppa den skarpa versionen i sommar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
De vill vel ha koll på va de är för folk antar jag.

Vilket dom inte kan ha för det finns direktlänkar för nedladdning se tidigare trådar här på Swec bl.a så jag tror bara att det är att M$ inte vill erkänna att Bittorrentprotokollet skulle vara ypperligt förl denna anstormning av nedladdare.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Nån som inte sett att Win 7 sedan några veckor redan finns därute på torrentsajterna?

Hand upp!

skojar du?
Det som finns är beta & pre-betaversioner.

Permalänk
Medlem

Om jag har förståt det hela rätt så kan alla ladda hem Windows 7 från Microsoft fram till och med 24 januari 2009 (förlängt av MS).

Och om man aktiverar med nycklarna som finns så kommer Windows 7 beta 7000 att fungera fram till och med 1 augusti 2009.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Har microsoft aldrig hört talas om bittorrent?!?!
Eller väntar de bara på att koda klart en värdelös kopia av ett utmärkt protokoll?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReCover
Har microsoft aldrig hört talas om bittorrent?!?!
Eller väntar de bara på att koda klart en värdelös kopia av ett utmärkt protokoll?

Antagligen har de hört talas om det, men de kanske förknippar det med piratkopiering. Det finns det nog många som gör...

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Kan detta vara något att slänga in i ett HTPC?
Mest för att det är bantat som beta och stilrent.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Men för fan Andreas !!
Har du jobbat på aftonbladet tidigare eller ?
Rubriken lyder "Testperioden för Windows 7 förlängs" villket är käpprent åt helvette. Den förlängs inte alls, den är fast till den 1 Augusti.
Därimot har de förlängt "nedladdningsperioden till 24:e Januari.
Det är en ganska vesentlig skillnad, men du ser kanske inte skillnad på en båt och ett flygplan heller ?

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
Men för fan Andreas !!
Har du jobbat på aftonbladet tidigare eller ?
Rubriken lyder "Testperioden för Windows 7 förlängs" villket är käpprent åt helvette. Den förlängs inte alls, den är fast till den 1 Augusti.
Därimot har de förlängt "nedladdningsperioden till 24:e Januari.
Det är en ganska vesentlig skillnad, men du ser kanske inte skillnad på en båt och ett flygplan heller ?

/Homer_S1

You made you'r point...skriv inte massa drabbel efter det TACK!

Låter intressant med Win7, ska kolla upp det nu direkt!

Permalänk
Medlem

Undrar om det kommer en Release Candiate version, eller är det den som är betan som släpps nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Antagligen har de hört talas om det, men de kanske förknippar det med piratkopiering. Det finns det nog många som gör...

Mvh Johan

Det är ju inte så att M$ själva kan ha "läckt" Windows 7 till TPB straxt före nyår.

Visst låter det lite sensationalistiskt men det är ett minst sagt kraftigt PR-trick om det är sant, eller ja, här verkar man inte känna till ryktena.

Visa signatur

[quote]Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Jag är själv inte speciellt förtjust i Unix, tycker att det är ett jävla hippieoperativ.
Det är framförallt dess CLI som jag retar mig på.
[/quote]