Asus visar upp netbooken Eee PC 1004DN

Permalänk
Melding Plague

Asus visar upp netbooken Eee PC 1004DN

Eee-serien med små billiga netbooks var fjolårets försäljningssuccé. Nu är det dags för en ny modell, denna gång med två överraskningar signerade Intel.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

En helt klart intressant pryl...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Inaktiv

SKulle det komma en 10" med 1280*768 i upplösning så skulle det vara perfekt.

Permalänk
Medlem

Intressant men känns mer och mer som att eee går ifrån sin ursprungs idé.

/R

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Intressant men känns mer och mer som att eee går ifrån sin ursprungs idé.

/R

Du har så rätt så. Dom ska vara små och smidiga den där ser inte så liten ut.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Börjar snart bli lite för mycket mot laptop.
Tycker dom kan ta bort CD läsarn, fixa en snabb ssd på 10gb.
SSD, bara ifall windows 7 klarar av det bra.
3g är väl ett måste, öka vikten lite o sätta på ett fett batteri.

Sen skulle jag vilja ha en utan OS.

Och dualcore atom skulle sitta fint, och nvidias nya krets.

Perfekt netbook för mej!

Detta är mest för att jag vill kunna köra cs3 utan lag.

MvH Humper

Permalänk

känns som att steget mellan laptop7stationär är hårfin vad man behöver använda det till.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

snacka om att 'förstöra' Eee varumärket.

Permalänk
Hjälpsam

Alldeles för mycket.
Har just köpt en eee 900 för 2000kr, det känns ganska lagom, enda nackdelen är batteritiden, men jag tänker inte betala dubbla priset för att få en Atomprocessor.´
Max 3000kr, 10" skärm och väldigt spartansk PC, tycker jag är vad som gäller.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Från början var dom billiga och små, känns som att det går åt motsatt håll nu. =/
Designen var inte särskilt snygg och namnet kändes skumt. =O

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Du har så rätt så. Dom ska vara små och smidiga den där ser inte så liten ut.

Den ska vara mindre dock... Om jag inte fattat fel

1004DN: 26.4cm x 2.5cm x 18cm

1000H: 26,6 x 2,85 (fram) & 3,8 (bak) x 19,1 cm

Dessutom verkar DVD'n vara tilläggsval

Visa signatur

|Antec 200|Asus M4A89GTD PRO|Phenom II x4 965@4GHz|Corsair A70|Asus HD6870|AData 2x2GB CL9 1600MHz@8-8-8-24|1TB Samsung f3|OCZ 600MXSP 600W|Asus PHC3-150|Asus VH242H 24"|

Permalänk
Medlem

Det enda vettiga med denna nya dator, eftersom som sagt netbooks goes barebones, är den nya styrkretsen från Intel. Är den lika strömsnål som den borde vara, för att matcha atom-processorn, så har vi något värt att titta på.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Tycker det är fel att säga att dom förstör allting som EEE innebär.

Som kennyg skrev ovan så är den mindre än vad 1000h var.

Sen om den blir dyrare spelar väl ingen roll? Det kommer bara förmodligen göra att dom äldre modellerna blir billigare eftersom dom måste konkurrera med sig själv iprincip. Vill man ha en billig netbook så köper man de äldre modellerna. Söker man efter det där lilla extra så köper man den dyrare. Inte svårare än så.

Cdläsare är grymt bra att dom lyckats proppa in. Det underlättar mycket för svensson ifall han blir sugen någon gång på att byta operativsystem, eller formatera datorn.

Sluta snacka strunt om "netbook kommer bli barebones". Det är precis det dom skapades för och har varit hela tiden. Det är inget annat än en liten bärbar dator.

Jag vet själv att jag hade varit sugen på en netbook med bättre prestanda.
Vill kunna använda datorn till mer än bara surfa och skriva. Dock så skulle jag aldrig betala mer än 4000 kronor, men det är ju bara jag som person. Alla har olika prioriteringar och jag blir less på folk som säger att en vara är strunt bara för att dom själv inte har någon nytta för den produkten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av faifai
SKulle det komma en 10" med 1280*768 i upplösning så skulle det vara perfekt.

Håller med, x*600 är precis för lite tycker jag.

Permalänk
Medlem

Samma skräpupplösning ändå?

"Display: 10.2 inch, 1024 x 600 pixels"

Källa: http://www.myasuseee.com/eee-pc-1004dn-comes-with-an-optical-...

---

Sony Vaio P ligger på min önskelista just nu i alla fall. Lite för dyr bara, men ändå billig för att vara Sony Vaio orginal.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Samma skräpupplösning ändå?

Finns säket ett antal anledningar.. men jag skulle kunna mig gissa till att det är för att hålla priset nere.