Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några antec chassin innan mitt P182b så jag kan inte säga så mycke deras historia angående kvallite osv... utan bara säga att jag är gött missnöjd på dom. trodde jag skulle få ett hög kvallitativt chassi när jag beställde mitt P182b. men HELL NO!!! spärrarna på mina filter gick sönder första första gången jag tog loss dom och den nedre piggen i "gågnjärnet" på den nedre vent luckan samt lås piggen har lossnat/gått av utav vanligt/försiktigt användande. otroligt mycke vibbrationer i taket trotts silocon ramar på ALLA fläktar i chassit. nitarna till skilljeväggen mellan hdd's och agg gick av när jag skulle byta ut tricool fläkten mot nuvarande noctua. magneterna i dörren lossnar eller så följer power knappen me ut när jag öppnar dörren. och hddburarna går knappt att få varken in eller ut ur sina "slots". och så gott som alla I/O kontakter fram glappar...

sen de som störde mej messt va att efter TRE dagars användande så kom de ut nån vätska ur de två bakre fläktarna så de sammlade på sej en massa dam som jag inte förstår hur de kan ha gjort då de sitter filter i fronten.

Känns som jag har ett måndags ex... eller? har ringt både till INET och ANTEC och klagat men båda säger att de måste bero på användaren... WTF?!?!

Blir garanterat ett Thermaltake chassi så fort jag får råd. för dom har ALLTID funkat fel fritt. gav mitt 5~6 år gamla Xaser III till lillebror när jag köpt detta och i de funkar fortfarande ALLA orginal fläktar osv fel fritt.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Jag hade ett Antec 900 innan och nu skaffat Antec 1200, skillnad hmmmm JAAA, mycket bättre och stadigare. kör nu E8500 klockad 4005mhz och standard fläktar med Noctua CPU kylare =22 grader idle och 40 under orthos CPu test, jag rekommenderar alla detta chassi.

Du har fläkt styrning på VARENDA en fläkt.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
Jag hade ett Antec 900 innan och nu skaffat Antec 1200, skillnad hmmmm JAAA, mycket bättre och stadigare. kör nu E8500 klockad 4005mhz och standard fläktar med Noctua CPU kylare =22 grader idle och 40 under orthos CPu test, jag rekommenderar alla detta chassi.

Du har fläkt styrning på VARENDA en fläkt.

Du måste ha kallt hemma

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kallt hemma? pga låg temp, nej då ligger hemma på 25-27 grader och det är varmt

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
Kallt hemma? pga låg temp, nej då ligger hemma på 25-27 grader och det är varmt

Usch då.. och ändå lyckas du kyla ner Cpu till 22*c

Måste vara jäkligt effektiv kylare på Cpu´n då som ger 0% i förlust mot rummets temp

Visa signatur
Permalänk
Medlem

försår vad du menar men just nu när jag snackar med dig så visar den 24 grader och jag svettas nästan så varmt det är tur så är min öl kall som jag dricker

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
försår vad du menar men just nu när jag snackar med dig så visar den 24 grader och jag svettas nästan så varmt det är tur så är min öl kall som jag dricker

Du har inte funderat på att byta program som visar din temp rätt?

You know where im going..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag fattar det, dock har den ej kommit ut än en som mäter rätt för E8xxx serien, använder ASUS egna PC PROBE II som tar info från BIOS.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
jag fattar det, dock har den ej kommit ut än en som mäter rätt för E8xxx serien, använder ASUS egna PC PROBE II som tar info från BIOS.

Everest ultimte version 4.60.1500 Kör jag med och den visar tydligen väldigt rätt.

Har jämfört med en ordentlig mät utrustning. Lånade en temperatur mätare från pappas jobb (Rörmokare) och de handlade om +-2 grader som mest.^^

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

den visar följande:

ca 40 grade IDLE och 50 under orthos, tror dock ej denna stämmer, för att 40 grader känns om min CPU cooler är KALL inte ens lite varm

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
den visar följande:

ca 40 grade IDLE och 50 under orthos, tror dock ej denna stämmer, för att 40 grader känns om min CPU cooler är KALL inte ens lite varm

Det är ju inte din Cpu kylare som är 40 eller 50*c utan själva processorn, ska du mäta realtid måste du ju te.x mäta med lasertempmätare eller liknande på kylarens bas för att kunna veta, räcker ju inte att man känner på flänsarna

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

LOL @ dom senaste inläggen.. Lägg ner ner mytomanen...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

LOL, hehhehe vem använder det numera, kanske tillbaka till 12 år

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Efter läst recensionen så summerar jag det så här.
Första intryck rent utseende mässigt: Gillar framsidan, stor potential för radiator i fronten
Efter sett ovansidan mer noga: Pajar hela designen på chassiet och vem fan behöver en 200mm fläkt?
Efter sett insidan: Hårddisksburarna verkar ha noll design för ens kunna tillåta en radiator i fronten
Efter läst hela recensionen: Dugligt chassie åt folk som tycker om att trycka in så många fläktar som möjligt utan att tänka på ljudnivån men dock inget chassie som verkar direkt lämpat åt dom som vill köra med vattenkylning och 120mm radiator.

Bra skriven recension för övrigt

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Efter läst recensionen så summerar jag det så här.
Första intryck rent utseende mässigt: Gillar framsidan, stor potential för radiator i fronten
Efter sett ovansidan mer noga: Pajar hela designen på chassiet och vem fan behöver en 200mm fläkt?
Efter sett insidan: Hårddisksburarna verkar ha noll design för ens kunna tillåta en radiator i fronten
Efter läst hela recensionen: Dugligt chassie åt folk som tycker om att trycka in så många fläktar som möjligt utan att tänka på ljudnivån men dock inget chassie som verkar direkt lämpat åt dom som vill köra med vattenkylning och 120mm radiator.

Bra skriven recension för övrigt

Borde de inte gå att modda dit en trippel 120 radd i fronten och sen bygga om fästena till hdd burarna så dom kan sitta lite längre in? då är ju problemet löst för en FET radd i fronten. sen borde de la gå att plassera en dual 120 radd i taket under 200 fläkten? eller är de helt omöjligt???

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Borde de inte gå att modda dit en trippel 120 radd i fronten och sen bygga om fästena till hdd burarna så dom kan sitta lite längre in? då är ju problemet löst för en FET radd i fronten. sen borde de la gå att plassera en dual 120 radd i taket under 200 fläkten? eller är de helt omöjligt???

Allt går med våld och vaselin men min poäng var mer dom verkar inte ha haft i åtanke det där med radiator i fronten som många andra chassin har på sina mech fronts.
Jag satt och funderade på om en 120mm rad går att ha på fläktarna bak men det verkar vara ett "onormalt" avstånd mellan dom fläktarna som inte radiator har i sina fläkt fästen.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Jag har börjat fundera på ett Thermaltake M5 eller V9 chassi och modda ihop de med thermaltake bigwater 745. då chassit har hål i sidoplåten för två 120/140 fläktar och platts för en 120 bak. så borde de gå tycker jag... och de kommer kosta typ 2.100 för båda.

Till skillnad från antec's 1200 så slipper jag ju fönstret och alla disco fläktar. och som kostar bara 500 mindre...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
den visar följande:

ca 40 grade IDLE och 50 under orthos, tror dock ej denna stämmer, för att 40 grader känns om min CPU cooler är KALL inte ens lite varm

http://www.alcpu.com/CoreTemp/

Visa signatur

Nada.

Permalänk

skaffade chassit i fredags och det är i trångaste laget om man ska köra vatten.
överväger starkt att gå tillbaks till mitt gamla, där kan man skruva utan problem.

Permalänk
Medlem

Jag är helnöjd med detta chassi! Har inget att klaga på hittils.

Visa signatur

| Antec Twelve Hundred | Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3,2 Ghz | 2 x Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 | Creative Audigy 2 | Asus P5Q Deluxe | Corsair Dominator 8500 4x2 GB | Corsair Power Supply TX750W | Western Digital Raptor 74GB / 2 x Samsung SpinPoint 640GB @ RAID 0 | Windows Vista Ultimate x64 SP1 |

Permalänk
Medlem

Hehe, beställde ett Antec 1200 i fredags och fick den levererad igår. Satt på jobbet och polarn jag bor med skrev på.
Nån timme senare kommer andra killen jag bor med hem och skriver på msn till mig.
"Du, det står två massiva Antec-lådor i hallen"

Visade sig att jag fick en extra låda ;D
Tack amazon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gagoff
Hehe, beställde ett Antec 1200 i fredags och fick den levererad igår. Satt på jobbet och polarn jag bor med skrev på.
Nån timme senare kommer andra killen jag bor med hem och skriver på msn till mig.
"Du, det står två massiva Antec-lådor i hallen"

Visade sig att jag fick en extra låda ;D
Tack amazon

Skicka en till mej

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Fin recension, dock ett minus att ni inte kollar tempen med säg... 4-5 hårddiskar.

Jag tycker att chassit verkar himla prisvärt. Jag brukar tycka Lian Li är bra, men med tanke på att tex. varje HD-korg kostar 300 kr, blir det en dyr historia att ens sätta 6 diskar.

Antec har allt i lådan, så att säga. En polare köpte en 300, och han har kunnat sätta in 6 hd utan att betala för extra prylar (tror dock hand köpte 2 nya fläktar).

Jag är himla glad också att man gör mer plats till hårddiskar än dvd enheter.

Faktiskt är det flera personer som har 3-4 diskar, och vill man ha bra med utrymme mellan de etc. så behövs det flera korgar.

Men som sagt, skön trend, och bra chassi.

Slår kanske inte Silverstone Temjin 7 med direkt utblås av 6 hårddiskar (eftersom de är monterade på botten och med galler på båda sidorna ).

Permalänk
Medlem

Det här chassit är ju utan tvekan bästa på marknaden imo.
Inte för dyrt men man får verkligen vad man betalar för.

Helt galet bra med fläktstyrningen, körde intel orginalkylare på en Q9550 för jag hade inte hunnit köpa ny men den låter ju inte speciellt mycket, däremot HD4870X2 jag hade lät så innihelvete men när jag körde den på ~30% och alla fläktar i chassit på Low så blev allt väldigt tyst, men ja.. öppna fönster och brumm brumm Crysis/Far Cry 2, 4870X2an på 60% och pew pew alla fläktar på High, så jävlar vad det låter men fan vad det kyler.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Jag har precis köpt en "färdigplockad" dator med det här chassit. Är den stora fläkten i taket termostatstyrd eller nåt? För när jag har den på max så går den knappt. Den går ett varv, stannar, går ett varv till, så det är väl 30 varv per minut.
Har jag den på medium så rycker den till lite bara och på low så rör den sig inte alls.

Permalänk
Medlem

Rathentox: skicka tillbax chassit de e uppenbarligen fel på fläkten...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

nu har även jag beställt ett sånt här chassi!
beställde från dustin idag så .. peppar peppar!
======

måste bara säga att sweclockers / recensenten har enligt mig det -bästa- recensionsupplägget på hela nätet(vad jag hittat ialf)
(+ att det är på svenska)

väldigt bra med många klara och tydliga bilder,och genomgående saklig beskrivning..
speciellt själva imonterings-avsnittet är guld värt,om man tänker köpa chassit
jättebra!

ett stort plus med att ni inte har superextrema grejjer(dvd-rom,hårddiskar etc etc) som test-utrustning,utan i stort sett samma saker som en vanlig person äger,så man kan få en allmänt översikt av hur det kan se ut "irl" sen.

keep on!

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk

Ska man ha nätagget uppåt eller neråt?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk

mitt sitter uppochned,dvs fläkten är uppåt.

nån som kan hjälpa mig?
jag höll på halva kvällen och natten inatt och byggde ihop min nya twelve hundred.
men när jag skulle starta den..fick jag ingen bild!
jag har kollat jag vet inte hur många gånger,och såvitt jag kan se,så har jag kopplat in allting rätt,alla konktakter är isatta ordentligt ..men ändå får jag ingen bild?

tillrågapåallt kom jag nyss åt en av fläktarna med fingret,så blodvite uppstod.
så alla ni som köper det här chassit..akta er för fläktarna!
har nu fingret i plåster.

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darknessviking
mitt sitter uppochned,dvs fläkten är uppåt.

nån som kan hjälpa mig?
jag höll på halva kvällen och natten inatt och byggde ihop min nya twelve hundred.
men när jag skulle starta den..fick jag ingen bild!
jag har kollat jag vet inte hur många gånger,och såvitt jag kan se,så har jag kopplat in allting rätt,alla konktakter är isatta ordentligt ..men ändå får jag ingen bild?

tillrågapåallt kom jag nyss åt en av fläktarna med fingret,så blodvite uppstod.
så alla ni som köper det här chassit..akta er för fläktarna!
har nu fingret i plåster.

Har du kollat noga om du kopplat in grafikkortet på rätt plats och stadigt?