Fler turer kring krånglande hårddiskar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Tycker det minsta du kunde göra, när du blev upplyst om att det redan var diskuterat, är att kolla resten av tråden...

Men nevermind.

Tryck här, fyll i din information och skicka iväg den.

Tackar.
Alla har skrivit relativt mycket i alla inlägg under denna diskussion, så var väldigt rörigt att läsa allt. Skummade bara igenom sidorna. Sen hade jag även ca. 10 andra forumtrådar jag satt o läste i samtidgt med liknande problem, så det hela blev rörigt.

Så återigen ursäkta att jag missat att denna länk postats innan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yxan
Alla Maxtordiskar är numera tillverkade av Seagate. Vad är det för serienummer på din Maxtordisk? Du kan nog få igen dina data om du skickar disken till en dataräddningsfirma men det kommer att kosta några tusenlappar minst.

Jag har s/n:SQM8R4Z6 på min maxtor 500gb disk som bara la av...

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt hur de som tänker "jag byter ut min strulande seagate disk till den nya fina 2TB disken", första företaget som släppt en så stor disk, lär det inte riskera vara problem där också isåfall? De flesta nya produkter har nåon form av barnsjukdom, mer eller mindre märkbar.

Sen att Seagate har behandlat sina kunder dåligt är en annan sak...

Visa signatur

för övrigt anser jag att alla gallerier med datorer byggda i papplådor bör förstöras!

Permalänk
Medlem

Så går det när man köper seagates skit. Har inte haft annat är problem med deras diskar sen ett antal år tillbaka..

Visa signatur

MSI GT73VR Titan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cdx873v
Så går det när man köper seagates skit. Har inte haft annat är problem med deras diskar sen ett antal år tillbaka..

Fast sådär kan du ju inte ritkigt säga.
För några år sedan var seagate bäst. Hade aldrig problem med dem innan. Svalast o stabilast bland mina diskar iaf.

Men nu verkar det ju vara annat. Tyvärr kommer nog aldrig seagate vara mitt förstaval i framtiden..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
Synd att du inte har kvar kvittot, då Seagates femåriga garanti bara är en enda stor bluff. Att byta ut en disk hos Seagate kräver en hel del jobb, och kommer i slutändan att kosta ungefär lika mycket som en helt ny hårddisk. Ett riktigt vidrigt företag.

Vad snackar du för total dynga!? Seagates garanti funkarar utmärkt och kostar inte mer än fraktkostnaden att skicka in driven, ca en hundring vill jag minnas. Att jag vid ena tillfället fick tillbaka en 3 gånger större drive än jag skickade in klagar jag heller inte på.

Seagates kvalitet har vart UTMÄRKT genom åren. Har använt Seagate diskar till alla datorer jag byggt till mig själv och bekanta och inte EN ENDA har mig veterligen kraschat! Nu verkar det ju tyvärr som kvalitén har sviktat. Vid förra HD uppgraderingen köpte jag en WD Caviar 750Gb eftersom den då var snabbast, denna har snurrat på fint i ett år nu. Nu vid senaste HD köpet blev det en Seagate ES, en 7200.10 och en 7200.11 (innan jag kände till att det var strul med dem). Alla funkar perfekt so far.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk

Det verkar som att Seagate har erkänt att de har ett problem med hårddiskarna eller rättaresagt firmwaren till dem

http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/search.jsp?...

Har skickat in supportmeddelande nu så hoppas att man får den nya firmwaren snart.

Verkar ju som att de bara pajar när man stänger av datorn så jag har undvikit att stänga av min de senaste dagarna paranoid som man är

Permalänk
Medlem

Seagate verkar ge ny FW samt stå för kostnaden för all datarecovery. Om det stämmer är det ju kanon... Har flera "kraschade" .11-or som inte hittas av BIOS.

http://techreport.com/discussions.x/16246

Visa signatur

C2D 6850, 2GB Corsair DDR26400, Asus P5K Deluxe/WiFi p35, 150 GB WD 10krpm, 500 GB WD 7.2krpm, GeForce8800GTS 320, Antec P180, Corsair 620W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björnfan
Det behövs inte, går att skicka in på garantin direkt till Seagate via https://store.seagate.com/webapp/wcs/stores/servlet/SgSSORedi...

nice, då kom ju problemet ett steg närmare en lösning iaf. Frågan är om man vågar spara ngt viktigt på den nya...

Permalänk
Medlem

Jag har använt min Seagate Barracuda på 250GB som systemdisk i snart 2 år och har aldrig stött på problem. Jag har också en Seagate Barracuda 7200.11 på 500GB som nu efter cirka en månad fortfarande spinner som den ska. Jag har också en extern Seagate på 250GB.

What's the deal? Seagate for president!

Permalänk
Medlem

Förbannat! Jag har 2( ! ) sådana hårdiskar i min nya dator och har redan upplevt hur en utav dem spontant gett upp 1 månad efter inköp. Hur 17 skall jag nu kunna lita på dem efter att ha läst detta ?

Att man har oturen att få en dålig disk kan ju hända, sen läser man att problemet är så pass stort det skapar ju en viss oro inför framtida krascher.