Mer information om Nvidia GT300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZman
Mitt andra inlägg var inte riktat till dig.
Men att konkurrensen styr priset är självklart, ja. Därför fungerar heller inte "Lägre tillverkningskostnader" som en faktor att ta med på fördelarna med tekniken.

Kollade för övrigt på komplett eftersom jag hade sidan uppe för tillfället.

Jo med lägre tillverkningskostnad tjänar företaget mer per sålt kort. Men visst det spelar ju ingen roll för dig och mig.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem

Ja, det är enkelt att göra en kylare, men det betyder inte att det finns möjlighet till att göra en >bättre< kylare.

Äh, jag har inte tillräckligt med koll på detta för att sitta och försvara konstruktionen, jag tycker bara att det verkar vara +-0 att ha två GPU på en PCB. :/

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Avstängd

RaZman, AMD har inte behövt sänka priset för att kortet sålt så pass bra. Därför är det dyrt. Finns det köpare så är priset rätt - finns de inga köpare så sänker de självklart priset för att locka dem.

AMD kräver inte lika mycket material som Nvidia.
AMD kräver inte lika stor arbetsstyrka som Nvidia.
AMD lockar fler med sitt lägre pris.

Nvidia har gått ut och sagt att de ska göra samma som AMD, satsa på mindre chip.

Därför var AMD så hemliga för att inte avslöja deras planer. Hade de gjort det hade Nvidia tagit hem kampen och vi hade bara sett ett märke i butikerna.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZman
Ja, det är enkelt att göra en kylare, men det betyder inte att det finns möjlighet till att göra en >bättre< kylare.

Självfallet, men som jag ser det är inte AMDs jobb att fixa en superkylare som referens, det är Gigabytes, Asus och Sapphires jobb - men som sagt, det är bara min åsikt.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZman
Ja, det är enkelt att göra en kylare, men det betyder inte att det finns möjlighet till att göra en >bättre< kylare.

Äh, jag har inte tillräckligt med koll på detta för att sitta och försvara konstruktionen, jag tycker bara att det verkar vara +-0 att ha två GPU på en PCB. :/

Vad du tycker stämmer inte.

Med 2st PCBs blir det självklart dyrare än att använda 1 PCB.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Vad du tycker stämmer inte.

Med 2st PCBs blir det självklart dyrare än att använda 1 PCB.

Jag syftade inte på priset, utan på fördelarna.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Avstängd

Hmm, dessa spekulationer låter riktigt vilseledande, för det första: vad skulle dessa två nya 40nm gtx 200 kort heta ? 295 är ju nu taget och 296 skulle ju vara bedrövligt.

Låter lite halvt.

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk
Avstängd

GTX295+ & GTX285+ i sann nvidia-anda, kanske?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Vad menas med PCB?

Visa signatur

Laptop: Asus N76VZ 17,3''|Specs: CPU: Intel i7 3610QM 2.4 Ghz|Minne: 8Gb|HDD: 750GB 7200rpm|GPU: Nvidia Geforce GT 650M|OS: Windows 7 Ultimate 64-bit|Övrigt: 1920x1080p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Suuulan
Vad menas med PCB?

People Can't Browse?

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Suuulan
Vad menas med PCB?

Printed Circuit Board = mönsterkort, dvs själva plattan (med inbyggda som komponenterna sitter på och som kopplar ihop dom.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Ett GT300 när windows 7 kommer skulle vara nice

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Varför ens Ojja sig nu? Alla vet att korten kommer kosta 70.000 när de kommer. Kanske köper man ett om 2 år

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beyond2000
Här kommer det att bli en uppgradering först när Windows7 är ute pga DX11 och vilken som kommer först, GPU eller OS, ingen aning, än.
Har alltså tid på mig att sammla på mig en liten förmögenhet tills just dem två faktorerna är ute.
När den tiden är kommen, så skulle det inte förvåna att man smäller till med att uppgradera resten med så, en "baby boom" är väl att vänta av oss konsumenter som tänkt likt mig.
Kan inte vänta..

En Intel Gulftown till ovan vore inte helt fel

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB