Thermaltake Meorb – processorkylare för HTPC

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake Meorb – processorkylare för HTPC

Den välkända Orb-serien har fått ett nytt tillskott med modellen Meorb, en processorkylare för mediadatorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant. Skulle nog funka för min speldator också...... Undrar om den är bättre än stock- kylaren? Avvaktar test.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Inaktiv

16dB på den fläkten är BS, plus att TT knappast är kända för tysta skapelser. Utöver det ser den fin ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
Intressant. Skulle nog funka för min speldator också...... Undrar om den är bättre än stock- kylaren? Avvaktar test.

kanske lite bättre än stock-kylaren, men det finns bättre kylare om du har ett normalt chassi med mera plats.

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Medlem

På med en "fullstor" 92mm-fläkt på den så är den nog tyst...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olof_nord
kanske lite bättre än stock-kylaren, men det finns bättre kylare om du har ett normalt chassi med mera plats.

Det är precis det jag inte har ( se sign.).

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

kylaren så ju fin ut men fläktbladen. ja jisses. iofs kanske det hjälper att få mer luft och ljudnivån sänks iofs.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Vad ska man säga det är ThermalTake :/ Men designen är väl helt ok i övrigt och det är en bra storlek på kylaren. Bara ljudnivån är ok finns det säkert plats för denna processorn på marknaden.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Gullig liten sak Dock tycker jag att stockkylare borde räcka i en HTCP. Undervolta lite och låt grafikkortet dra avkodningslasset.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"