LCD-baserade produkter kan bli dyrare

Permalänk
Melding Plague

LCD-baserade produkter kan bli dyrare

Tillverkare av LCD-paneler rapporterar kraftigt minskande försäljning. Enligt LG kan dock försäljningskurvan vända inom kort, och då höjs priserna igen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

är det inte väldigt stor asteg tv/bildskärmar gör idag? många väntar nog med att skaffa ny tv bara för att den gammal duger fitn och att tekniken går för snabbt fram?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Varje gång man läser sånna här saker så får man ju för sig direkt att man behöver köpa nytt!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

och hur ofta kommer sådana här nyheter? 2-3 gånger om året? Jag skulle tro att det är skrämselpropaganda.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Ja priserna skulle ju höjas kraftigt i november-december så det var ju bäst att slå till tidigt om man ville göra ett klipp till julen, eller var det så att de blev billigare

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Mao: "När vi böjrar sälja mer så höjer vi priserna" - borde det inte vara tvärtom för att öka omsättningen?
Ja, tror också det är skrämseltaktik; "Passa på och köp nu" (Hoppas tillverkarna för dom säljer så dåligt just nu..)

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Avstängd

Det dröjer nog ett bra tag innan man ser botten på lågkonjunkturen

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Varje gång man läser sånna här saker så får man ju för sig direkt att man behöver köpa nytt!

Precis.. Ännu ett halvtaskigt men totalt misslyckat försök till att få folk att köpa LGs produkter.. Fler sånna tack, vi behöver få oss ett gott skratt såhär i tider av finanskris..

Permalänk
Medlem

Tyvär så ser man att många hifibutiker har höjt sina priser som ett exempel på inte bara några produkter utan väldigt många. Hifiklubben har höjt vissa priser med flera tusen kronor och sedan finns det mindre höjningar som ligger på några hundra kronor. Även andra hifibutiker har skickat ut mail till sina kunder om att höjningar är på väg eller redan igenomförda.

Med den stigande dollarn sedan tidigt sommar och den starka Euro gör att deras lönsamhet har sjunkit en hel del med deras så kallade priser. Men nu för tiden ska det inte bara gå runt utan dom ska ju kunna tjäna så mycket mer också för att inte sparka anställda.

Hur det blir med dagens modeller i lcd/plasma segmentet känns rätt så osäkert, med tanke på att den nya generationen är på väg ut om ett tag. Själv så är jag nöjd i nog 3,år till med min Pioneer G9 så man behöver inte bry sig så mycket om priserna

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lacrits
Mao: "När vi böjrar sälja mer så höjer vi priserna" - borde det inte vara tvärtom för att öka omsättningen?
Ja, tror också det är skrämseltaktik; "Passa på och köp nu" (Hoppas tillverkarna för dom säljer så dåligt just nu..)

Större efterfrågan leder till högre priser till den nivån där folk inte längre anser produkten prisvärd.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Jaha då måste man skynda sig att köpa NU!

Permalänk
Avstängd

Kan företagen sluta vara så lata, och bara göra gamla tråkiga LCD.
Kan inte de komma på nått nytt, börja göra LED eller nåt med <1ms, och Deep Color (36+ bit färgdjup).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Precis.. Ännu ett halvtaskigt men totalt misslyckat försök till att få folk att köpa LGs produkter.. Fler sånna tack, vi behöver få oss ett gott skratt såhär i tider av finanskris..

word

Permalänk
Medlem

Tycker LCD-tillverkarna bara producerar samma grejor hela tiden fast med någon designförändring..
Börjar bli skapligt trött på det. Jag vet inte om jag är själv om att ha både en laptop och stationär dator med DVI-utgång och således kunna koppla in både stationär dator och laptop till skärmen utan att behöva rycka en massa sladdar?
Jag kan t.ex. räkna de skärmar som finns, med dubbla DVI, på ena handens fingrar typ. MER ALTERNATIV TACK!
Sen är ju majoriteten av dagens skärmar TN-paneler, vilket jag gärna slipper undan också. Vill faktiskt kunna bildredigera lite utan att gissa hur färgerna blir när man skriver ut t.ex.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Hedersmedlem

Äsch dumpa den värdelösa LCD tekniken, hit med SED skärmarna.

Fast vi kan kanske behålla dom små LCD skärmarna till mobil, kameror, mm om dom är tillräckligt kostnadseffektiva.

Permalänk
Avstängd

hm, före nyår var det sänkta priser vi skulle få... så antagligen har dyngan LG (ex northstar, rektum kvalitet) mycket skit mellan öronen och ljuger som vanligt.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

LG suger ändå de har inte ens hörlursutgång på tvn jag köpte.
Istället rekommenderar de bluetooth hörlurar men BARA VISSA modeller funkar (givetvis inte Claes Ohlssons modell jag köpte).
och i supporten så sa han, nä men de flesta har recivers nuförtiden och där finns det hörlursutgång.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

Det var inte bra, jag är på mitt andra år av sparande så jag skulle kunna köpa en platt lcd tv en dag. Om priserna hade fortsatt att sjunka så skulle jag hafft råd med en nästa år

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snausman
...

eller det är ju inte kul för dig men det var ju inte speciellt klyftigt gjort av LG

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snausman
LG suger ändå de har inte ens hörlursutgång på tvn jag köpte.
Istället rekommenderar de bluetooth hörlurar men BARA VISSA modeller funkar (givetvis inte Claes Ohlssons modell jag köpte).
och i supporten så sa han, nä men de flesta har recivers nuförtiden och där finns det hörlursutgång.

Låter kanske lite tråkigt, men är det inte vettigt att kolla upp så tv:n har de in-/utgångar du vill ha innan du köper den?

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamq10
Låter kanske lite tråkigt, men är det inte vettigt att kolla upp så tv:n har de in-/utgångar du vill ha innan du köper den?

om man går in på lgs hemsida så kan man se GIGANTISKA bilder på fram och baksida, men dessa stämmer inte i verkligheten

lg:
http://nordic.lge.com/sv/download/product/ETC/37LG7000/LG70_0...

verklighet:
http://img152.imageshack.us/my.php?image=tvutgangid7.jpg

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,