Western Digital levererar två terabyte hårddisk

Permalänk

4 sånna dära i raid blir 8TB wow men inte så wow när nån av de dör

men 2TB diskar är ju.....ja vad ska man säga bra för företag med servrar och så men privat personer ok bra att ha men se till att ta backup för sticker den ja rädda nåt ur en sådan tar nog tid o pengar

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
4 sånna dära i raid blir 8TB wow men inte så wow när nån av de dör

men 2TB diskar är ju.....ja vad ska man säga bra för företag med servrar och så men privat personer ok bra att ha men se till att ta backup för sticker den ja rädda nåt ur en sådan tar nog tid o pengar

Tid kanske, pengar.. ska bli intressant hur seagate gör när folk börjar kräva ersättning för återhämtning av data.

Vill man vara lite mer säker så kan man ju t.ex. köra raid5 eller välja någon katalog som replikeras till alla diskarna.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
4 sånna dära i raid blir 8TB wow men inte så wow när nån av de dör

men 2TB diskar är ju.....ja vad ska man säga bra för företag med servrar och så men privat personer ok bra att ha men se till att ta backup för sticker den ja rädda nåt ur en sådan tar nog tid o pengar

Det beror ju helt på vilken RAID-typ du väljer. Det är ju bara med RAID 0 du får 8TB och tappar allt vid krasch. Men om man säkert vill lagra data väljer man istället RAID 1 eller RAID5.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeagan
känns som larvigt mycket utrymme i dagsläget

Man kan aldrig få för mycket diskutrymme.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -8-DEAMON-8-
men kära nånn ! vem bryr sig om lagringskapacitet? Jag gör det lite grann bara.
Huvudsaken är att hårddisken är snabb.
Men ojojj, det finns ju ingen hårddisk som är snabbare än USB 2.0-bussen äns? Det skulle jag vela se!
Hur snabb är denna i Mbit/s och MB/s? Delar man också Mbit på 8 så får man MB?

Detta berör ju vad jag skrev om tidigare; det är bra mycket viktigare att känna till filstorlekar och minnesmängder exakt än att känna till råkapacitet på disk. Därför är 1 024-prefixbasen så nödvändig när det gäller RAM, filer, datastrukturer och liknande.

Jag tror vidare inte att det stämmer att huvudsaken är att disken är snabb. Om det vore så, skulle hårddisken utvecklas med avseende på läs- och skrivprestanda mycket fortare än med avseende på storlek. I stället är det ju tvärt om, vilket indikerar att "selektionstrycket" för att låna en term från evolutionsbiologin är mot större storlekar för sekundärminnen. För primärminnen gäller andra parametrar och balanser av dessa (hos cache är snabbheten viktgast. Det är därför som CPU-cache är så litet men ruskigt snabbt).

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk

Hmm, jo kanske det. Men o flytta 100 GB och det tar 100 år är ju lite jobbit.

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=388725

Kan de verkligen mena de där priserna? Isf har de bestämt sig för att spä på priset igen så största disken kostar rejält.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=388725

Kan de verkligen mena de där priserna? Isf har de bestämt sig för att spä på priset igen så största disken kostar rejält.

Hehe känns lite som ett told you so " moment..

Nja kanske inte riktigt men, för om 1 vecka kommer hårddisken vara 400 kr. billigare..
det hoppas jag iaf.

Sedan komplett..
FY på er! Ni blir nästan bara slagna av Macoteket!! Det är inte första gången ni gör så här.. vana människor kommer till ER och tror ni har bra priser överlag, men se upp säger jag bara.. ibland betalar man mycket för nyheter hos er (som 920 cpun aja baja)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
Hehe känns lite som ett told you so " moment..

Nja kanske inte riktigt men, för om 1 vecka kommer hårddisken vara 400 kr. billigare..
det hoppas jag iaf.

Sedan komplett..
FY på er! Ni blir nästan bara slagna av Macoteket!! Det är inte första gången ni gör så här.. vana människor kommer till ER och tror ni har bra priser överlag, men se upp säger jag bara.. ibland betalar man mycket för nyheter hos er (som 920 cpun aja baja)

Om man inte orkar söka på en produkt på ex prisjakt innan man köper den så får man ju skylla sig själv om inte priset är det bästa... eller?

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
Hehe känns lite som ett told you so " moment..

Nja kanske inte riktigt men, för om 1 vecka kommer hårddisken vara 400 kr. billigare..
det hoppas jag iaf.

Sedan komplett..
FY på er! Ni blir nästan bara slagna av Macoteket!! Det är inte första gången ni gör så här.. vana människor kommer till ER och tror ni har bra priser överlag, men se upp säger jag bara.. ibland betalar man mycket för nyheter hos er (som 920 cpun aja baja)

Vi får väl hålla koll. Tur att prisjakt har historik Jag skulle bli positivt överraskad om det sjönk.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=388725

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

om man tittar på 1,5 tb seagate var det samma sak.
första veckan dyyyyyr, sedan sänker de.. hoppas jag iaf.