Radeon HD 4870 X2 bättre än nya Geforce – enligt AMD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhrooms
ASUS Rampage II Extreme X58 Bios 0805
Intel Core i7 920 @ 4.0GHz (HT off)
Corsair Dominator 6GB 1600MHz CL8 @ 1520MHz 7-7-7-20-1T
PowerColor HD4870X2 2GB 750/900 @ 800/925
2x Seagate 1TB 7200rpm 32MB SATA2 (230GB partion för system&spel)
Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Pro
Corsair HX 1000W
ATI Catalyst 8.12 Hotfix

Clear Sky.. 1920x1200 allt högsta (DX10.1 AA 4x) = Basen där man börjar spelet ~15-20fps

Mirrors Edge.. 1920x1200 Highest/Highest 0xAA = ~20-40fps

F.E.A.R 2 demo.. 1920x1200 Allt Högsta 4xAA = ~15-40fps

Inga av ovanstående spel flyter med nämnda inställningar

Har hört att folk som kört den icke lagliga versionen av Mirrors Edge haft prestanda problem. (dålig crack)
Men du väll en laglydig medborgare och har köpt ditt ex antar jag? ^^
För övrigt finns det väll inga drivisar som stödjer fear demot än?
Testa att stänga av catalyst så stänger du av crossfire. Det brukar hjälpa mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Testa att stänga av catalyst så stänger du av crossfire. Det brukar hjälpa mig.

Det kanske det gör i vissa fall, men det är ju inte det de är till för, att köra med en kärna :S det är ju det vi just snackade om här, dåligt crossfire stöd, därför enligt mig som nVidia har ledningen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Har hört att folk som kört den icke lagliga versionen av Mirrors Edge haft prestanda problem. (dålig crack)

Det ligger nog något i det du skrev. Folk brukar skriva om att spel såsom Clear sky och Mirror Edge är dåligt optimerat när det snarare handlar om att cracket suger riktigt hårt. Var tvungen att testa att cracka mitt clear sky, och visst sjönk fpsn med ca 10 fps.

Edit; och åter igen. Det är riktigt kul att se att mitt snart sju månader gamla kort presterar så väl mot det absolut senaste :). Hoppas nu att ATI optimerar sina drivrutiner mot Dead Space.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
OT-varning:
Blir lite fascinerad över att folk har 30" datorskärmar. Hur långt ifrån skärmen sitter ni egentligen? Jag kör mestadels på 19" och 22" eftersom jag sitter runt metern från skärmen, större känns onödigt. Hade jag haft en 30" skulle man ju knappt se hela skärmen samtidigt, måste kännas lite som att sitta på första bänk på en bio med stor duk.

Jag använder det för att jag vill kunna arbeta i stora upplösningar, jag producerar musik, och vill ha så stor arbetsyta som möjligt.. sen händer de att man spelar ibland, o kan ju säga direkt att mitt 8800gtx inte räcker till i de flesta nyare spelen..

Men arbetsyta de får man massor av, sen kunde man kört 2 skärmar istället mkt billigare men hur snyggt är de jämfört me en mega stor??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
OT-varning:
Blir lite fascinerad över att folk har 30" datorskärmar. Hur långt ifrån skärmen sitter ni egentligen? Jag kör mestadels på 19" och 22" eftersom jag sitter runt metern från skärmen, större känns onödigt. Hade jag haft en 30" skulle man ju knappt se hela skärmen samtidigt, måste kännas lite som att sitta på första bänk på en bio med stor duk.

Själv sitter jag 60cm ifrån en 42" TV

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Moderator
Testpilot

Löjligt. Ok om de hade tryckt på pris per prestanda.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

de gör båda sitt bästa och kör över varandra hit och dit. dubbel gpu av 295 lär ju va något.

själv överväger jag köpa nvidia igen eftersom vad jag vet har inte ati något likande Nvidia NView Keystone som är bra att ha när man kör projektor ifrån sidan av duken

Visa signatur

64 X2 7750be @ 3.61ghz 6gig ddr2/kingston DDR2 800mhz
asus radeon eah 4850 512Mram
Asus m3n-h/hdmi socket a kylare på nordbryggan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
HD4870x2 maxar inte clear sky (dx10.1+aa), fallout 3, nfs undercover, oblivion med några moddar, assassins creed med aa, alone in the dark, silent hill 3 4096 texturer, nwn2...

Sen finns det en jävla dröse där crossfire inte fungerar någe vidare också, så nya drivrutiner tack. Detta testat med q66@3,5, 8gb ram, vista x64 och överklockat 4870x2 1680*1050 16AF.

Nvidias kort har ganska hyffasade drivrutiner med skalning, så dom skulle kunna ta tex två kort motsvarande GF3 och köra över ati

Sen kanske man blir av med lite flaskhals om man kör i7 på 4ghz, men det räcker fortfarande inte eftersom 10% av alla spel fungerar hyffsat med crossfire.

Ang creative drivers i vista x64 så har jag inga problem, inte heller med eax eftersom man kör med alchemy, fungerar på 95% av alla eax spel.

nu hittar du bara på egna fakta, ett 4830 kan maxa fallout 3 -.-
och clear sky, HA! har flyt rakt igenom och maxa allt

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti