Logitech G35 – 7.1-ljud för gamers

Permalänk
Melding Plague

Logitech G35 – 7.1-ljud för gamers

Schweiziska Logitechs G-serie utökas ständigt med nya produkter. Senast ut är ett nytt headset med 7.1-ljud för renodlade datorspelare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Såg riktigt intressant ut och ett vettigt pris.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk

Fula som stryk.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det första jag reagerade på, är att Logitech är från Schweiz. kunde svurit på att det var japanskt eller amerikanskt
Aje, hur som helst, såg rätt så stelt ut designmässigt, det såg dock rätt så tåligt och stabilt ut.
Får se vad testerna säger...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem

Om man ska köpa ett headset i den prisklassen kikar man inte åt Logitech... Men det kanske blir ändring på det, vem vet?

Permalänk
Medlem

kan tyvärr tänka mig att det inte blir någon höjdare.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Avstängd

Jag håller mig till mina Sennheiser PC350.

Logitech brukar göra mycket bra produkter, men de behöver nog en omkurs i design skulle jag tro.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk

det fina är att dessa hörlurar är mindre utrymmeskrävande än vad ett högtalarsystem skulle varit. Dessutom slipper man klagomål från grannarna ifall man lirar shooters efter kl 0.00

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Varför denna fula mic? En mic tycker jag ska vara anonym o dem ska inte se ut som dem motorola headseten dem använder i NFL.

Permalänk
Medlem

Köper hellre ett razer megalodon när det kommer ut

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2
Köper hellre ett razer megalodon när det kommer ut

Vet du när det släpps?

Visa signatur

TBA

Permalänk
Medlem

Hur bra är ett USB-headset jämfört med ett som använder vanliga 3,5mm kontakter? Kräver det att datorn arbetar mer för att skicka iväg digitala ljudsignaler, blir ljudet bättre/sämre? Undrat lite på frågor som dessa.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neonxz
Hur bra är ett USB-headset jämfört med ett som använder vanliga 3,5mm kontakter? Kräver det att datorn arbetar mer för att skicka iväg digitala ljudsignaler, blir ljudet bättre/sämre? Undrat lite på frågor som dessa.

Beror väl mest på vad för sorts ljudkort som används.

Permalänk
Avstängd

Siktar dom på att sälja 50 kommer dom sälja 5, fy fan va fult, för dyrt för de flesta och entusiaster kommer definitivt inte välja det väl... Icemat Siberia ja tack.

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neonxz
Hur bra är ett USB-headset jämfört med ett som använder vanliga 3,5mm kontakter? Kräver det att datorn arbetar mer för att skicka iväg digitala ljudsignaler, blir ljudet bättre/sämre? Undrat lite på frågor som dessa.

Har man ett någorlunda vettigt ljudkort, dvs ett löst ljudkort i en PCI-port, behöver du förmodligen inte se åt USBljudkort. Enda egentligen vettiga tillfället för USBljudkort är om du har en dator med enbart integrerat ljudkort, dvs moderkortets ljudkort. T ex laptops, eller om du helt enkelt inte investerat i ett ljudkort

Ett externt ljudkort avlastar nämligen processorn med ett fåtal procent.

Jag köpte ett par Steelseries Siberia lurar med USB-ljudkort, mest för skojs skull samt att jag fick ett bra pris då tjejen jobbar på en elektronikedja. Har ett Auzentech X-plosion i min stationära, och jag hör ingen skillnad whatsoever. Nu är jag ingen HiFinörd med öron som kan höra myror fisa från 200 meters håll, men mer troligt är ju att ljudkortet outperformar USBvarianten. Dock har jag även en laptop, och där är det fint med detta.

Detta USBljudkort skall även kunna koda om ljudet till 7.1; naturligtvis är det ju mjukvarubehandling det handlar om då lurarna bara har två högtalarelement, men hör ingen skillnad gentemot om man aktiverar surroundsimulering i mitt Auzentech

EDIT: Ontopic tycker faktiskt jag dessa lurar från logitech ser riktigt balla ut; ser robusta ut, vilket jag tycker är riktigt bra, samt micen ser väldigt flygledaraktig och stabil ut

Permalänk

Gillar dem. Lite 80-tals känsla över dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Gillar dem. Lite 80-tals känsla över dem.

80-tal
http://www.nesplayer.com/database/accessories/laserscope.htm

Permalänk
Medlem

Ser intressanta ut, däremot så knuffar de inte mina Beyerdynamic DT770 åt sidan. Min erfarenhet av USB-mic och hörlurar är att de kan ställa till med problem, vet inte om det är standard eller om det är företag som gör dålig mjukvara helt enkelt.

Om det är ett företag jag aldrig blivit besviken av så är det nog Logitech.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceCoder
Vet du när det släpps?

Står ju januari på deras hemsida men eftersom inget datum är satt lär dem väll skjuta upp det igen

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2
Står ju januari på deras hemsida men eftersom inget datum är satt lär dem väll skjuta upp det igen

Menar du dessa?
https://www.inet.se/ljud---bild/hoerlurar---headset/razer-meg...

Visa signatur

| AMD 8350 8-Core || Asus R9 270X ||
Corsair 8Gb 1866MHz || Asus Sabertooth 990FX R2.0 || Corsair CS750M ||
Windows 8.1 x64 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knegil
Menar du dessa?
https://www.inet.se/ljud---bild/hoerlurar---headset/razer-meg...

Precis men det är väl bara förbokning eller? verkar inte som dem fått några i lager igen

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk

enda jag vet om razer är att det är precis som jänkarnas bilar bara skräp, bra motorer men skalet är skit! 2 razer headset har pajat för mig. hyffsat ljud men de har ju lätt tappat en kund.

nä jänkarna ska nog hålla sig till det enda de kan göra, onyttig mat

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk

jag beställde iaf precis dessa lurar. sen återstår att se om kvalite och ljud. ska även bli skönt att inte behöva koppla ur min ljudanläggning varje gång

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag ett par riktiga AKG hörlurar istället.

Permalänk

nej självklart piskar dom inte lurar för tusenlappen mer men det är ett headset

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |