MSI Windbox – en dator som monteras på skärmen

Permalänk
Melding Plague

MSI Windbox – en dator som monteras på skärmen

Taiwanesiska Microstar International utökar sitt sortiment av produkter byggda kring Intel Atom.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

MSI gör verkligen framsteg!

Väldigt smidigt för tillexempel mormor & morfar, så behöver dom inte oroa sig för en burk.

Permalänk
Medlem

snyggare än eeeBox, men men, lite bättre kan man nog. En HDMI utgång och förmågan att köra HD material, inbyggd bluetooth och det hela hade varit en perfekt burk till plattTV (om man bara hade haft än...).

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Riktigt nice alltså, undrar om man kan sätta den bak på en tv? Då vore den perfa som htpc.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Grymt, såg samma fundering på asus eee pc.
Finns i galleriet.

Citat:

Riktigt nice alltså, undrar om man kan sätta den bak på en tv? Då vore den perfa som htpc.

Silvertejp FTW!!

Permalänk
Hedersmedlem

Kommer den här trenden leda till att vi snart får se dvi-kablar på 10 cm?

Permalänk
Medlem

Detta fans redan på Eee Box, knappast nått nytt.

Permalänk
Avstängd

smidig sak om man vill ha en dator i bilen!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
snyggare än eeeBox, men men, lite bättre kan man nog. En HDMI utgång och förmågan att köra HD material, inbyggd bluetooth och det hela hade varit en perfekt burk till plattTV (om man bara hade haft än...).

så fort intel lär sig göra vettiga grafikchips så kommer vi få se vettigare produkter

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Perfekt att ha gömd bakom skärmen som torrentbox eller dylikt

Permalänk
Medlem

Vafan, kan dom inte dissa den asgamla 945 kretesen för något mer modernt och framför allt svalare.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Fin liten sak. om den nu inte täpper till ventilationshåld dvs

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Dealbreakern är väl att jag inte ser ut att kunna använda den tillsammans med min ergotronställning. Hade ju annars varit helt perfekt.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Tror detta är helt rätt väg att gå. Om de marknadsför det rätt, och datorn presterar tillräckligt bra, så kan de tjäna en fin summa pengar.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jag hoppas mer på denna:-> http://m3.idg.se/2.1022/1.204752/nvidias-pyttedator

Ser ut att bli en riktigt grym produkt för sin storlek.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
Jag hoppas mer på denna:-> http://m3.idg.se/2.1022/1.204752/nvidias-pyttedator

Ser ut att bli en riktigt grym produkt för sin storlek.

/Homer_S1

omg va jag vill ha den där

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem

Känns som att man lika gärna kan plocka ihop en dator av gamla delar som kostar gratis än att köpa den där för flera tusen som ändå har prestanda som en flera år gammal dator å ingen hdmi kontakt heller... Man kan ju undra vilken målgrupp de riktar sig mot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Känns som att man lika gärna kan plocka ihop en dator av gamla delar som kostar gratis än att köpa den där för flera tusen som ändå har prestanda som en flera år gammal dator å ingen hdmi kontakt heller... Man kan ju undra vilken målgrupp de riktar sig mot.

Uhm... Vad sägs om företag vars anställda inte ska syssla med annat än att sitta med mailen, skriva word- och exceldokument..? Den målgruppen är iaf större än entusiasternas och dessutom/därmed genererar den enormt mkt mer pengar och är därför mkt mer intressant för MSI..? Think twice?

Permalänk
Medlem

Nu kommer de okunniga verkligen säga att skärmen ÄR datorn. Jag minns när alla inte hade en dator hemma, så fick man förklara till folk att skärmen är inte datorn...och datorn försörjde skärmen med ström.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Nu kommer de okunniga verkligen säga att skärmen ÄR datorn.

Ungefär som när iMac kom...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Vafan, kan dom inte dissa den asgamla 945 kretesen för något mer modernt och framför allt svalare.

Haha. Kretsen drar ju bara 22W fulload, mot Atoms 4W så vad klagar du på?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Ball ide att göra skruvhål så att den kan monteras bakom skärmar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
Jag hoppas mer på denna:-> http://m3.idg.se/2.1022/1.204752/nvidias-pyttedator

Ser ut att bli en riktigt grym produkt för sin storlek.

/Homer_S1

Den där såg riktigt najs ut, den bör ju klara cs 1.6, geforce 9400 och en atom bör ju klara det tycker man. Sen trycker man in en liten rapp ssd också

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Haha. Kretsen drar ju bara 22W fulload, mot Atoms 4W så vad klagar du på?

22W kanske inte låter så mkt, men jmfr det med de 2.3W som deras Atom-specifika krets (Poulsbo) tar så är det väldigt mkt. Lägg därtill att Poulsbo är en färdig krets som Intel skulle kunna använda redan idag, den enda anledningen till att 945G används istället för Pouslbo är att Intel vill göra av med alla 945G de har kvar på lager.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Nu kommer de okunniga verkligen säga att skärmen ÄR datorn. Jag minns när alla inte hade en dator hemma, så fick man förklara till folk att skärmen är inte datorn...och datorn försörjde skärmen med ström.

Vad har du för skärm som drar ström från datorn? De brukar väl ha separat strömkabel. Enda kabeln man har från datorn är ju VGA/DVI eller displayport.

Vad jag stör mig på är att vissa kallar datorburken för hårddisken >_< Ungefär som att kalla bilen för bagageutrymme.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

I tidernas begynnelse kunde man ha en sådan här kabel (http://www.cableclub.com/monitor-extension-cable-power-supply...) som gick från nätaggregatet till skärmen, skärmen gick i så fall gång när datorn gick i gång.

Permalänk
Medlem

Lite roligt att de på bilden monterat Windboxen på en Asus-skärm...

Visa signatur

Servicetekniker och säljare i branschen :: More well known as muZze

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas
Vad har du för skärm som drar ström från datorn? De brukar väl ha separat strömkabel. Enda kabeln man har från datorn är ju VGA/DVI eller displayport.

Vad jag stör mig på är att vissa kallar datorburken för hårddisken >_< Ungefär som att kalla bilen för bagageutrymme.

kommer inte ihåg vad det var för dator men jade hade en där nätagget hade en såndär strömkabel port åt andra hållet så man skickade strömmen genom datorn även för skärmen!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Al0X
kommer inte ihåg vad det var för dator men jade hade en där nätagget hade en såndär strömkabel port åt andra hållet så man skickade strömmen genom datorn även för skärmen!

Se två inlägg upp