Cooler Master Sileo 500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Tänkte det kunde vara något till Servern, tänkte mig att den kostade ca 400 kr och det kan det ju vara värt. Jag menar den ser ju ut som vilket Deltaco chassi som helst.

Fick en chock när jag såg priset! Senast jag kollade var skumgummi inte så dyrt i alla fall.

Du menar typ som detta då? http://www.jula.se/EsaImages/item/master/924314_d.jpg
Köpte ett sådant för 199:- och ljuddämpade den.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Vill ha lucka framtill för att skyla CD-enheterna, har man grå till svart chassie ser det bara trist ut.
Samt att man kan gömma fläktkontroller och annat trams bakom som kan komma att blinka.

Finns det något sånt? Nej... Inte i en vettig prisklass

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk

Det hade varit kul om ni kunde jämföra ljudnivån med Antec P182.

Permalänk
Medlem

Visst är det en ful burk och saknar allt men sen kostar den bara 800kr
Jag förväntar mig inte mycket av en sådan här billig burk mer än att man kan skruva in sina saker i den.

Helt OK för sitt pris.. Men skulle jag köpa den? .. ALDRIG

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk

Uscha, verkar lika stabilt som ett 300krs-chassi från Rusta...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slagt
Visst är det en ful burk och saknar allt men sen kostar den bara 800kr
Jag förväntar mig inte mycket av en sådan här billig burk mer än att man kan skruva in sina saker i den.

Helt OK för sitt pris.. Men skulle jag köpa den? .. ALDRIG

Jämför du den med ett Antec Solo eller någon av dom billiga NSK-lådorna så tror jag inte du kommer tycka den är lika prisvärd längre

Jag skulle inte kalla 800kr "bara"... steget upp till ett bra chassi är inte stort.

Permalänk

Fin recension, men varför var inte antec solo, three hundred eller nzxt hush med som referens? tänkte välja mellan denna och ett hush i denna recension men blir lite svårt =/ nej får bli ett hush då.

Permalänk
Medlem

Ärligt talat, vem bryr sig om hur många kontor Coolermaster har?

Permalänk

mitt antec performance p182 har iallafall riktiga gummifötter... alltså är det bättre.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
mitt antec performance p182 har iallafall riktiga gummifötter... alltså är det bättre.

Ja tyngden ligger definitivt på gummifötterna, det är dessa som skiljer ALLA chassin åt. Resten av recensionerna är egentligen bara onödig utfyllnad.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Jag anser också efter att ha grävt i många dammiga lådor att det är ett krav med dammfilter, dessutom förstår jag inte placeringen av strömbrytare mm. De flesta som har en tower-låda ställer den på golvet, skrivbordsyta finns inte tillgängligt alltid. Det innebär att man måste nästan böja sig ända ner till golvet för att slå på dator och sitter portar mm långt ner är det samma problem där med minneskort, CD, USB-tillbehör mm som ska stoppas in eller anslutas.
Kan det vara så svårt att göra likadant som Antec's "Hundreds"-serie (Three, Nine etc) att sätta brytare och anslutningar mm högst upp?
Jag och kamrater på jobb och privat väljer ALLTID bort lådor där inte det är samlat högst upp.
Sweclockers får gärna framföra det och lägga in det som något negativt i sina omdömen anser jag personligen iaf.

Visa signatur

Chassi: Antec Nine Hundred| MB: Gigabyte MA790X-DS4| Processor: AMD X2 5050e 2.6GHz| Minne: 4GB Corsair Dominator 1066MHz| Grafik: Radeon HD4650| Hårddisk: WD Caviar Green 500/640GB| Nätagg: Corsair VX450

Permalänk
Medlem

fattar inte vad alla klagar på chassit kostar typ 800 spänn med ingående nättagg klart som faen att det inte matchar chassin som är menade för hög presterande produkter, detta chassi är perfekt till en surf dator i min mening.

Visa signatur

my specc: lian li pc-p50, Gigabyte GA-EX58-DS4, intel i7 920@3200 MHz , powercolor 6970 2gb , corsair 3x2GB DDR3 1600,corsair force 120g ssd disk, 2x500GB HD, northQ 850W 4x Noctua NF-P12-1300, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, creative X-FI sound blaster Xtreme gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dutte89
fattar inte vad alla klagar på chassit kostar typ 800 spänn med ingående nättagg klart som faen att det inte matchar chassin som är menade för hög presterande produkter, detta chassi är perfekt till en surf dator i min mening.

Nja, 700-800 utan agg och ca 1000 med agg verkar det väl snarare som?
Sen kan man undra hur bra det agget är förstås...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.