35 miljoner netbooks under 2009

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mozo84
Med stor chans att bli lynchad nu så tror jag att detta är en fluga som kommer susa förbi ganska fort. I alla fall för entusiaster. Den är säkert bra för studenter osv. Jag kan inte hitta några bra användningsområden personligen.

Som tur är för företagen är "studenter o.s.v." en väldigt stor målgrupp, och man märker att netbooks börjar bli vanligare och vanligare. Här i Lund ser man netbooks överallt, har själv en eee 1000h.

Vad som är ännu bättre för företagen är ju att köparna på "studentmarknaden" byts ut hela tiden.

En annan fördel är nog också att många kan tänka sig att köpa en ny netbook oftare eftersom priserna är låga.

Allt detta leder ju till att företagen kan sälja många netbooks och därmed även hålla nere priserna.

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Kommer passa bra till aktiehandel! Är väl det enda jag tänkt använda den till.

har du lust att lära ut det du kan?

ONT:
Ångrade att jag köpte min 15.4". riktigt klumpig att ha med sig. Snarare släpbar än bärbar. Tur att jag inte köpte 17"aren då.

Permalänk

Jag har aldrig använt någon bärbar dator och jag förstår att man vänjer sig men visst måste tangentbordet till en netbook vara för litet om man ska skriva ett längre stycke? Skärmen borde också vara alldeles för liten för att kolla på film tillfredsställande?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk

just tangentbordsstorleken var en anledning till att jag köpte en 1000H, denna har ett tangentbord som är 92% av ett fullstort, och det grå förhållandevis smidigt att skriva på efter ett litet tag.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Jag skulle helst vilja ha en netbook som man får ner i fickan så att den knappt sys. Och sen ska den ha 9tums skärm med ganska stort tangentbord så att man använder båda händerna när man skriver. behöver en tun ihopvikbar netbook då antar jag. Frågan är när första muka netbooken kommer då..

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Jag köpte min Lenovo s10e som student/jobb dator.

Prestandan: Totalt oväsentligt då jag ändå bara kör office.

Tangentbordet: Storleken är okej. Det ända som jag inte gillar är placeringen på ett par tangenter. Men efter ett tag lär man sig. Går bra att skriva en hel arbetsdag på den.

Skärmen: Det funkar tillfredsställande att jobba i office och surfa. Men det blir mer scrollande än på tex. en 12". Till en början kändes skärmen aningen för liten men efter att jag tog bort alla lister som jag knappt använder, blev det som sagt helt okej.

Om nu ovanstående bara är tillfredställande, varför köpte jag den då? De STORA plusen för MIG är mobiliteten och priset. Jag stoppar den i axelväskan även fast chansen är liten att jag kommer använda den. Batteritiden är också nice fast oftast kör jag på sladd och lämnar batteriet hemma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Jag skulle helst vilja ha en netbook som man får ner i fickan så att den knappt sys. Och sen ska den ha 9tums skärm med ganska stort tangentbord så att man använder båda händerna när man skriver. behöver en tun ihopvikbar netbook då antar jag. Frågan är när första muka netbooken kommer då..

Ta en titt på HTC Shift. Precis det du söker tror jag.
Dustin.se eller dustinhome.se har den.

Permalänk
Medlem

Hade jag inte redan haft en bärbar hade jag kanske köpt en netbook. Men jag tror de är lite för klena för mig, vill nog att de minst ska kunna spela hd-film utan problem först.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Ta en titt på HTC Shift. Precis det du söker tror jag.
Dustin.se eller dustinhome.se har den.

Inte riktigt. den blev för stor. den skulle ju få plats i fickan;) Behöver ju kunna vika ihop tangentbordet.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
har du lust att lära ut det du kan?

ONT:
Ångrade att jag köpte min 15.4". riktigt klumpig att ha med sig. Snarare släpbar än bärbar. Tur att jag inte köpte 17"aren då.

Läs Aktieskolan. Öppna konto och sen är det bara att överföra pengar. Det är en början iaf. Handla bara för pengar du har råd att förlora!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|