EVGA introducerar överklockat Geforce GTX 285

Permalänk
Melding Plague

EVGA introducerar överklockat Geforce GTX 285

Grafikkortstillverkaren EVGA har släppt ytterligare ett grafikkort baserat på Geforce GTX 285. Denna gång är det en ny modell i den kraftigt överklockade FTW-serien.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det där såg fult ut. typ som en skolåda med en fläkt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

haha ja, kommer det en wtf edition så garvar jag.

ganska mycket högre clock än standard på ftw faktist.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt att ATIs nästa kort borde heta HD5770x2 wtf edition.

Löjliga namn det börjar bli men vad vet jag någon 14-is tycker det är coolt att ha en ftw edition av sitt kort

/K

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
haha ja, kommer det en wtf edition så garvar jag.

ganska mycket högre clock än standard på ftw faktist.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Nice!

Sen är EVGA:s förkortningar helt i sin ordning. Efter som det riktar sig till gamers, så är FTW en bra förkorting för det bästa kortet.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Och de lite sämre korten i serien får säkert betäckningen"LOL-Edition" inom kort. Skulle inte förvåna mig, hehe.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

På vilket sätt är det här en nyhet ? En nyhet vore väl om en tillverkare INTE släppte en överklockad version.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Med tanke på värmeutvecklingen borde ett visst kort heta HD4870 OMGWTFBBQ

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h3b0
Med tanke på värmeutvecklingen borde ett visst kort heta HD4870 OMGWTFBBQ

Haha tack för dagens skratt )

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Tycker faktiskt att ATIs nästa kort borde heta HD5770x2 wtf edition.

Löjliga namn det börjar bli men vad vet jag någon 14-is tycker det är coolt att ha en ftw edition av sitt kort

/K

Det står wtf på mitt GPU... fast det jag gör med en bläckpenna kanske inte räknas?

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Jadu, namn hit och dit, är en väldigt Nvidia:ig sak...

Det jag inte kan förstå är att Nvidia kör sina kort med 2700mhz på minnet, medan Amd behöver GDDR4 bara för att nå 2200mhz istället för vanliga 2000mhz. Vad är det som skiljer GDDR3 från GDDR3??

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
Jadu, namn hit och dit, är en väldigt Nvidia:ig sak...

Det jag inte kan förstå är att Nvidia kör sina kort med 2700mhz på minnet, medan Amd behöver GDDR4 bara för att nå 2200mhz istället för vanliga 2000mhz. Vad är det som skiljer GDDR3 från GDDR3??

Detta är ju inte nVIDIA och dessutom är det inget fel på EVGAs beteckningar av sina kort.

Sen är det ingen skillnad på GDD3 och GDRR3

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

Haha! WTF-Edition

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Detta är ju inte nVIDIA och dessutom är det inget fel på EVGAs beteckningar av sina kort.

Sen är det ingen skillnad på GDD3 och GDRR3

Först och främst är GTX285 ett Nvidiakort...

För det andra menar jag skillnader mellan GDDR3 minnen, men det kanske var för avancerat för att läsa mellan raderna...

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

EVGA FTW GTX285 ZOMGWTFBBQ Edition XXX

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Snacka ovärt kort dyrare än ett 295 kort evga för ge sej med sina hutlösa priser..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
Först och främst är GTX285 ett Nvidiakort...

För det andra menar jag skillnader mellan GDDR3 minnen, men det kanske var för avancerat för att läsa mellan raderna...

1) Det är EVGA som lägger till SSC,FTW o.s.v
2) Du får nog allt skriva vad du menar istället för att inbilla dej att alla förstår hur du tänker...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag skulle LÄTT köpa en WTF-edition! Skulle t.o.m spara lådan och ha framme enbart för de.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Avstängd

Sånt här fjanteri är det tur nog inte många som håller på med. "FTW"-edition? Eller hur. Ett överklockat GTX285 är fortfarande ett GTX285 och kär få pisk av GTX295 och möjligtvis även av HD4870x2 - för en hel del mindre.

Om EVGA sparkade alla tonåringar som satt och kom på nya namn hade kanske kunnat köra på lite mer humana priser.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
EVGA FTW GTX285 ZOMGWTFBBQ Edition XXX

Är det bara jag som inte vill ha barbecue-edition? Låter varmt liksom!

Visa signatur

i7-4790K | Noctua NH-D14 | ASUS Z97-A | Geforce 780 GTX | Samsung 850 PRO 512GB | Plextor M3PRO 128 GB | Fractial Design XL | MacBook Pro Retina 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Sånt här fjanteri är det tur nog inte många som håller på med. "FTW"-edition? Eller hur. Ett överklockat GTX285 är fortfarande ett GTX285 och kär få pisk av GTX295 och möjligtvis även av HD4870x2 - för en hel del mindre.

Om EVGA sparkade alla tonåringar som satt och kom på nya namn hade kanske kunnat köra på lite mer humana priser.

om Sweclockers skulle ta och sparka alla 12 åringar som skriver helt onödiga komentarer skulle man kunnat läsa lite mer humana trådar.

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
om Sweclockers skulle ta och sparka alla 12 åringar som skriver helt onödiga komentarer skulle man kunnat läsa lite mer humana trådar.

Om du syftar på mitt inlägg så är det en kommentar till nyheten, sen om du inte delar min åsikt är en annan sak.

Om du inte pekade på mig så håller jag med dig.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Om du syftar på mitt inlägg så är det en kommentar till nyheten, sen om du inte delar min åsikt är en annan sak.

Om du inte pekade på mig så håller jag med dig.

Om han nu citerade dig..? Äh, vi släpper det
Lätt att man skulle köpa en WTF-Edition, "bara-för-att" BBQ känns dock sådär, låter hett, fast i fel sammanhang, på något sätt..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen insk9rivet av McVit
om Sweclockers skulle ta och sparka alla 12 åringar som skriver helt onödiga komentarer skulle man kunnat läsa lite mer humana trådar.

Ok bara för att jag har tråkigt... menar inget illa jag lovar! =0]
Bara för att demonstrera hur man gör en onödig kommentar!

Ok vad är en åring? Och hur vet du att det är 12 stycken som är medlemmar här på Sweclockers?

Ok det där var en riktigt onödig kommentar (notera 2 m, oooops en till) men jag tyckte iaf den var rolig!! =0] (ok jag erkänner jag gillar inte särskrivningar men de är roliga att läsa).

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk

Jag kan hålla med om att jag brukar störa mig på alla dumma nyhetskommentarer, t.ex. 20st "klarar den här crysis?" när det handlar om superdatorer osv.
DOCK så är ju en ny variant på ett gtx285 kort en sån skitnyhet, så man kan ju fråga sig vilka kommentarer som egentligen förväntas ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Jag kan hålla med om att jag brukar störa mig på alla dumma nyhetskommentarer, t.ex. 20st "klarar den här crysis?" när det handlar om superdatorer osv.

Crysis, jag hatar crysis tråkigare ett mer linjärt FPS-spel får man leta efter
dräkten Nanosuit eller vad den heter värsta fjortisgrejen coolt om man är 12 år!!

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

Dessa tilläggs namn är inte dåliga enligt mej, tvärtom gör det lättare att se vilket som är bäst.

Standarversionen har inget tillägg.
SC = SuperClocked
SSC = bättre än förra.
FTW = Den bästa versionen. (För övrigt så betyder FTW = For The Win för er som inte visste det, där med den bästa versionen)

Hur enkelt som helst..

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Dessa tilläggs namn är inte dåliga enligt mej, tvärtom gör det lättare att se vilket som är bäst.

Standarversionen har inget tillägg.
SC = SuperClocked
SSC = bättre än förra.
FTW = Den bästa versionen. (För övrigt så betyder FTW = For The Win för er som inte visste det, där med den bästa versionen)

Hur enkelt som helst..

Hur vet man att SSC är sämre än FTW? Varför ens ha en FTW/SSC? Varför inte bara lansera ett standardkort, ett fetöverklockat och ett fetöverklockat med ny kylare?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Hur vet man att SSC är sämre än FTW? Varför ens ha en FTW/SSC? Varför inte bara lansera ett standardkort, ett fetöverklockat och ett fetöverklockat med ny kylare?

Det är ju det dom har...

Om du kollar i affärer ser du att FTW/BlackPearl är dyrast, där av bäst. Sen kommer dom andra i ordning.

Typ:
Standard version 5000 kr
SC 5300kr
SSC 5500kr
FTW 6000kr

Dessutom hör man ju på namnet vad som är bäst...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

FTW ser ut att ha samma kylare som ett vanligt GTX285 och det finns 4 varianter (standard, överklockad, MER överklockad och MEST överklockad), jag menar - vad i helvete? Nödvändigt att ha 4 olika klockor.

och jag skulle inte kunna sätta en 20:a på att FTW är bättre än SSC om jag vore oinvigd.

Sen så tycker jag att ett argument som "titta på priset" bara visar hur värdelöst namnsystemet faktiskt är. Varför inte bara kalla det för:

"EVGA GTX285", "EVGA GTX285" och "EVGA GTX285" och sen sätta 3 olika priser? Dyrast är bäst, juh!!!

Jag vet att du gillar EVGA, men du kan inte säga att det är ett logiskt namnsystem.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"