Ny serie datorlådor från Asus

Permalänk
Melding Plague

Ny serie datorlådor från Asus

Taiwanesiska Asus har sedan tidigare flera datorlådor på den svenska marknaden. Nu lanserar företaget Vento TA-U, en ny serie exklusiva chassin för ATX och Mini-ATX.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

och hur många behöver verkligen så många fläktar?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
och hur många behöver verkligen så många fläktar?

Hellre en fläkt för mycket än en fläkt för lite?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

TA-U2 var riktigt snyggt. Faktiskt det första chassit jag sett där dioderna gör helheten bättre.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Usch, jag tyckte dom vart fula jag..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Hm, inte lådor i min smak...

Permalänk

Undra om de har något system för att få använding av flänsarna på ovansidan av datorn?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Avstängd

Perfekt att bara kasta på en radiator där ju.

Permalänk
Inaktiv

Bara ett modifierat gammalt chassi, Hiper Anubis m.fl. Fler fläktar som för oväsen och fler hål där oljud kommer igenom.

Summan av kardemumman: nej tack.

Permalänk
Medlem

Ser helt ok ut, annars så kan man väl använda den som vindtunnel och testa modellflygplan i.

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk
Medlem

Det ser helt perfekt ut för att montera en 3x120mm radiator i taket ju! Men känns lite onödigt med 2 120mm i sidan, varför inte 1 140mm eller 200mm istället? Borde bli mindre ljud och ungefär samma luftflöde på det sättet.

Visa signatur

Antec 300. e8400. Scythe Ninja. 8800gts 512mb. OCZ pc600 4gb. Corsair 650tx. Seagate 500gb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Koffarn
Det ser helt perfekt ut för att montera en 3x120mm radiator i taket ju! Men känns lite onödigt med 2 120mm i sidan, varför inte 1 140mm eller 200mm istället? Borde bli mindre ljud och ungefär samma luftflöde på det sättet.

Mmm, ser perfekt ut för intern vattenkylning, hoppas det finns plats för en radiator i taket.

2 x 120 fläktar är ju bättre än 140 eller 200, utbudet av bra 120 fläktar är ju så mycket större.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

Bort med alla jävla led-fläktar..

Permalänk
Avstängd

feta chassin
vill ha

Permalänk
Medlem

Det är inte mängden fläktar som avgör hur bra ett chassi är, utan det är hur man sedan implementerar dessa fläktar i konstruktionen som betyder något IMHO. Det är ju därför p180-serien säljer så bra även fast den "bara" har 4 st 120-fläktar

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem

Jag tycker att de var snygga, framförallt den första. Men smaken är ju som baken.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk

Det mindre chassiet var riktigt snyggt tycker jag... men jag är ju lite kåt på borstad aluminium också.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt faktist.. inte ofta jag tycker chassin är snygga men den där gillade jag

Angående fläktarna så brukar man ju aldrig ha kvar orginal fläktarna inte jag iaf !

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag blir vanligtvis inte så lycklig när det kommer till led-fläktar, men TA-U2 chassit var faktiskt rätt snyggt! Fläktplatserna talar ju för sig själva; "Var god placera radiatorerna här och här". Platserna är ju perfekta, för att radiatorerna ska synas relativt lite samtidigt som man kan skryta i tysthet om att man vattenkyler.
Hade det bara varit en snygg dörr på TA-U2 så hade jag allvarligt börjat sneglat snett på mitt P182, tycker det börjar se lite för anspråkslöst ut :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Bara ett modifierat gammalt chassi, Hiper Anubis m.fl. Fler fläktar som för oväsen och fler hål där oljud kommer igenom.

Summan av kardemumman: nej tack.

Jepp, visst måste detta vara samma bas som Hipers Anubis och Osiris, samt även Scythe Fenris Folf?
(se http://www.bit-tech.net/hardware/2009/01/28/scythe-fenris-wol... )

Ser väl OK ut och kunde varit rätt stilren om det inte vore för LED-overkillen, samt den dåligt integrerade och rätt fula frontpanelen med powerknappen och kontakterna...

Kan förstå om vattenkylningsentusiasterna är just entusiastiska gällande TA-U2 dock

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tycker att designen påminner väldigt mycket om Hipers Anubis

ser även ut som att dom använt samma frontpanel