Nexus lanserar ljuddämpat chassi

Permalänk
Melding Plague

Nexus lanserar ljuddämpat chassi

Holländska Nexus lanserar en ljuddämpad datorlåda inklusive nätaggregat.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hm, hårddisk-dämpningen ser ju helt underbar ut

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Hm, hårddisk-dämpningen ser ju helt underbar ut

Ser inte till några bilder på hårddiskplatserna överhuvudtaget jag.

Även om det kanske inte direkt blir ett superchassi så lär det bli nog så billigt har jag på känn. Hur många lådor säljs egentligen inklusive nätagg idag?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Hårddiskplatserna är ju alldeles bakom den främre 120mm-fläkten
Personligen tror jag att Antec Sonata 3/Designer lådorna är ett bättre alternativ till denna...

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, men hade gärna sett att nätagget var i botten och att det fanns en till fläkt i taket

Permalänk
Avstängd

Ser ganska fint ut, inväntar pris

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk

först¨år inte varför de fortfarande har kvar perfomerad plåt i de främe fläkten (arn) på alla chassin då det ändå skyddas av den plastiga fontpanelen. minskar ju oljudet lite

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Jag älskar Nexus som företag och alla deras produkter, dock ligger dom efter på Chassi fronten känner ja... Skulle gärna ta ett Nexus Chassi men när det finns andra i samma prisklass som är bättre

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naikon
Ser bra ut, men hade gärna sett att nätagget var i botten och att det fanns en till fläkt i taket

och varför då egentligen? jag har aldrig förstått vitsen med det. Varm luft stiger i chassit och sedan ut genom nätagget, varför då ha nätagget i botten?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
och varför då egentligen? jag har aldrig förstått vitsen med det. Varm luft stiger i chassit och sedan ut genom nätagget, varför då ha nätagget i botten?

Det är väl just det som är problemet, att den varma luften går genom nätaggregatet och sedan ut. Nätaggregatet blir varmare och får kortare livslängd. Det är bättre om den varma luften blåses ut av en takfläkt istället.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Inaktiv

Lika billigt, rangligt och plastigt som det första.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Ser inte till några bilder på hårddiskplatserna överhuvudtaget jag.

Även om det kanske inte direkt blir ett superchassi så lär det bli nog så billigt har jag på känn. Hur många lådor säljs egentligen inklusive nätagg idag?

Priset ligger på 1455 kr så billigt är det inte direkt.

http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=Nexus%20Voltinia

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Det är väl just det som är problemet, att den varma luften går genom nätaggregatet och sedan ut. Nätaggregatet blir varmare och får kortare livslängd. Det är bättre om den varma luften blåses ut av en takfläkt istället.

Mvh Johan

Ja men man kan vända agget upp och ner vilket gör att agget i det här fallet tar in frisk luft utifrån....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Lika billigt, rangligt och plastigt som det första.

Så du har redan sett/känt på den lr är det bara förutfattad åsikt du har om Nexus lådor. ?

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Vad är vitsen med alla tumskruvarna i fronten (12st)? Reserv ifall man super bort några?

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Ja men man kan vända agget upp och ner vilket gör att agget i det här fallet tar in frisk luft utifrån....

?? Du menar alltså att man ska ha nätanslutningen inuti lådan? tillsammans med utblåset från nätagget?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Så du har redan sett/känt på den lr är det bara förutfattad åsikt du har om Nexus lådor. ?

Snälla du, man ser ju enkelt bristerna bara genom att titta på bilderna. Tunn plåt och med en stomme som använts sedan 90-talet eller något. Finns inget uns av byggkvalité här, inte.

Ett chassi från Jula för 300:- byggs på samma princip som detta.

Det hjälper inte att limma dit lite ljudisolerande plattor, och montera tystare fläktar, i ett chassi vars stomme är så pass klen. Det kommer aldrig att bli tyst. Det går ju i princip inte att få tyst på ett Antec 18x utan större modifikationer, bara som ren jämförelse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Lika billigt, rangligt och plastigt som det första.

det första? Jag har ett nexus breeze 500 tror jag det heter och jag tycker nog allt att det är både dyrt och tyst i alla fall, sen är det väl lite sisådär med byggkvalitén.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
det första? Jag har ett nexus breeze 500 tror jag det heter och jag tycker nog allt att det är både dyrt och tyst i alla fall, sen är det väl lite sisådär med byggkvalitén.

Breeze är betydligt bättre och inte det jag syftade på.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
?? Du menar alltså att man ska ha nätanslutningen inuti lådan? tillsammans med utblåset från nätagget?

Upp och ner skrev jag INTE fram och tillbaka ! Gör om gör rätt.........

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Det är väl just det som är problemet, att den varma luften går genom nätaggregatet och sedan ut. Nätaggregatet blir varmare och får kortare livslängd. Det är bättre om den varma luften blåses ut av en takfläkt istället.

Mvh Johan

Sitter nätaggregatet i botten så stiger ju värmen från den upp över alla andra komponenter du har i datorn.
Det är väl därför det sitter längst upp?
Jag har aldrig sett en arbetsstation på jobbet som har det där nere, så det borde ju finnas en anledning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b4sTerd!
Vad är vitsen med alla tumskruvarna i fronten (12st)? Reserv ifall man super bort några?

Eller om du ska ha hårddiskar, optiska enheter och andra kul saker i den....

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lollol7
Eller om du ska ha hårddiskar, optiska enheter och andra kul saker i den....

Men då kan de lika gärna bara ha tumskruvarna i en låda som följer med chassit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Riddaren
Sitter nätaggregatet i botten så stiger ju värmen från den upp över alla andra komponenter du har i datorn.
Det är väl därför det sitter längst upp?
Jag har aldrig sett en arbetsstation på jobbet som har det där nere, så det borde ju finnas en anledning.

Nätaggregatet blåser ju ut den varma luften på utsidan oavsett om det sitter uppe eller nere. Men om det sitter uppe så går varm luft från de andra komponenterna ut genom nätaggregatet som då blir varmare och får kortare livslängd. Så har jag förstått det i alla fall.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Liknar Clodius ganska mycket enligt mig.