Asus lanserar rekordsnabb gaminglaptop

Permalänk
Avstängd

Gaming på laptop suger. Det är jobbigt och krångligt.
Dessutom så är gaming laptop stora, tjocka, högljuda, dyra, och liten batteritid.

Jag vill hellre ha en snabb, tunn, tyst, billig laptop med lång batteritid.
De borde satsa mer på batteritid.

Permalänk
Medlem

Oj vad tröga vissa vara här!!

"har aldrig förstått vad man användningsområdet för en laptop är" men hallå liksom.

Dock är denna laptopen verkligen INGET för mig. Hade mycket hellre haft en Lenovo Thinkpad.
Fan vill ha en laptop på 5kg, ~19" skärm. Då har jag hellre en "vanlig" dator. För dom 35k kan man bygga en vanlig monsterdator.

/Mvh sedde.

Permalänk
Medlem

Sen kan man fråga sig om 18,4" räknas som "laptop"... dasslock är nog en bättre definition..

Vill man spela så ska man hålla sig tll stationär så enkelt är det
Har man så stort behov av att spela så borde man ta ett lån på banken och köpa ett liv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomax
Att spela på enbart i storkökens frysrum. Inte en chans att den har god kylning för att spela på!!

Bara köpa extern kylare? :S Funkar finfint på min pärla.

Visa signatur

Acer Aspire 5930 G

Permalänk
Medlem

I dagsläget har jag tre laptops, en IBM Thinkpad T42 som tjejjen använder, funkar fint för det som folk anser en laptop skall användas till. har väl 3 timmars batteritid och em 14" skärm, klarar office, surfning och dvd uppspelning fint, även WoW funkar bra på låga inställningar.

I samma veva köpte jag själv en Toshiba Satellite P100 på 17", 2GB minne och ett nvidia 7600. Denna dator köpte jag då som en "Desktop Replacement" då jag arbetade utomlands. Jag hade innan detta aldrig ens funderat på att ersätta en stationär med en bärbar för spel. Den funkade bra, men efter ett halvår så klarade den inte av nyare spel, batteritiden är cirka 1 timme och den blir så varm så att den smälte en billig IKEA filt efter 20 minuter.

Då jag spenderar närmre 2 timmar om dagen på tunnelbanan har jag nu köpt en Lenovo Ideapad S10e (notebook) och jag är inget annat än nöjd. Nya spel kan man glömma, WoW startar, men inte mer än så, 10-20 fps.
Men användningsområdet är inte spel, det är underhållning medans jag åker tunnelbana.

På samma sätt ser jag ett syfte för denna dator, stor fet bärbar som verkligen kan ersätta en stationär, åtminstone något år frammåt.
Har man pengarna eller verkligen vill ha en sådan på avbetalning så varför inte? Det är inte alla som kan spendera flera timmar om dagen hemma framför datorn. Vi utnyttjar de tider vi får över.

Permalänk
Medlem

Och vadfan är det för fel på denna laptop då?
Jag bytte ut min stationära mot en pavilion just för att det är smidigt att ta med den ibland även om den inte är lika stor och tung som datorn i nyheten men den är ändå inte så speciellt praktisk att ha med sig överallt.

Jag kan fortfarande göra det jag vill (se film genom HDMI, surfa spela) men jag kan flytta den hur jag vill.
förstår inte varför folk hakar upp sig på att en bärbar måste väga 1kg och vara supertunn.
Kom igen tänk lite, det finns ett stort segment på stationära datorer (speldator, redigering av media, budget osv) samma gäller laptops.

Sen är det snyggare att ha en värsting laptop på ett skrivbord med inkopplat mus och tangentbord

Rätt så hög "vill ha" faktor på den men synd att priset var lite väl högt.

Mer sånt så kanske priset går ner.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne
Sen kan man fråga sig om 18,4" räknas som "laptop"... dasslock är nog en bättre definition..

Vill man spela så ska man hålla sig tll stationär så enkelt är det
Har man så stort behov av att spela så borde man ta ett lån på banken och köpa ett liv

kalla den för mobil stationär då.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Jag tycker den var najs som fan =D. Vet många företag som skulle köpa den och ha med när de är ute och pitchar idéer.

Den är nog inte riktad till små fattiga pojkar som just har fått sin sommarjobbs lön och vill fara på lan.
Ni som inte ser eller förstår användningsområdet, kan faktiskt blunda eller kanske försöka förstå att världen är lite större än bara er själva och swec.

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

Vissa på detta forumet verkar nästan tror att de utvecklar denna laptopen -istället- för netbooks eller andra laptops. Seriöst, bitchslappa er själva och vakna upp.

Ni kan till att börja med tänka lite på vilken målgrupp datorn har. Det är inte folk som vill ha en ultrabortabel laptop, inte folk med begränsad ekonomi, inte folk som kräver hög batteritid.

Den är till för folk som har bra med pengar och vill ha någonting smidigare än en stationär.

Reser man mycket långa resor med flyg eller tåg och älskar att spela så är denna kanske det enda alternativ. Speciellt x2000 där det finns eluttag och till och med internet men resan kanske tar 3-4 timmar. För att inte tala om de som lanar mycket, flyttar på datorn mycket eller bara vill kunna spela var som helst i huset.

Det är precis som någon annan skrev jämförbart med en sportbil. Varför skaffa en sådan när du kommer till jobbet lika snabbt med en Volvo 740? Om man då förutsätter att man håller hastigheten.

Hade jag haft en bra inkomst hade jag utan tvekan funderat på att skaffa en. Jag svär varje gång jag ska packa ihop allt till min dator och flytta på det. Men denna är det bara att ta datorn på ryggen, sovsäck i ena handen, en påse men mat i andra och ställa sig på bussen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomas_skane
Vissa på detta forumet verkar nästan tror att de utvecklar denna laptopen -istället- för netbooks eller andra laptops. Seriöst, bitchslappa er själva och vakna upp.

Ni kan till att börja med tänka lite på vilken målgrupp datorn har. Det är inte folk som vill ha en ultrabortabel laptop, inte folk med begränsad ekonomi, inte folk som kräver hög batteritid.

Den är till för folk som har bra med pengar och vill ha någonting smidigare än en stationär.

Reser man mycket långa resor med flyg eller tåg och älskar att spela så är denna kanske det enda alternativ. Speciellt x2000 där det finns eluttag och till och med internet men resan kanske tar 3-4 timmar. För att inte tala om de som lanar mycket, flyttar på datorn mycket eller bara vill kunna spela var som helst i huset.

Det är precis som någon annan skrev jämförbart med en sportbil. Varför skaffa en sådan när du kommer till jobbet lika snabbt med en Volvo 740? Om man då förutsätter att man håller hastigheten.

Hade jag haft en bra inkomst hade jag utan tvekan funderat på att skaffa en. Jag svär varje gång jag ska packa ihop allt till min dator och flytta på det. Men denna är det bara att ta datorn på ryggen, sovsäck i ena handen, en påse men mat i andra och ställa sig på bussen.

Fan du fick ner mina tankar i din text.

Såfort nånting udda och dyrt släpps så får folk för sig att det här är den nya generationens bärbara datorer, grafikkort eller vad som helst.

Det är alltid kul när sortimentet blir bredare. Det vad jag vet brukar leda till konkurrens och lägre priser vilket resulterar i att min och andras plånböcker mår bättre när de ska till att inhandla diverse varor.

Permalänk
Avstängd

The ''Tank'' kan man kalla den

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorgQueen
Om du kör bil mellan jobbet å hemmet så är denna ett bra val.

Don't play n' drive

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Inte för att vara sån, men ska jag släpa omkring på 6kg så tycker jag nästan man likagärna kan bygga sig en riktig dator för hälften av pengarna och släpa på 8kg till istället... Men så är ju också min uppfattning att laptops är till för word, excel, surfande och msn..

Nu vill jag inte vara den som gnäller, men 8 kg är väl ungefär vad bara chassit till en stationär dator väger. Sen ska det in komponenter, du ska ha en skärm, tangentbord, mus, eventuellt högtalare. För mig blir det här en bra bit över 8 kg i alla fall.

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murmeldjur
Nu vill jag inte vara den som gnäller, men 8 kg är väl ungefär vad bara chassit till en stationär dator väger. Sen ska det in komponenter, du ska ha en skärm, tangentbord, mus, eventuellt högtalare. För mig blir det här en bra bit över 8 kg i alla fall.

Beror ju på, jag kanske har ett chassie i mjukplast och komponenter i aluminium, vad vet du

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazzar
Don't play n' drive

Grattis, du kläckte f*n i mej dagens kommentar :D:D

Permalänk
Medlem

om folk säger att den inte e prisvärd, och som yorii sa, att man får en stationär för en 3dje del av priset på denna, har man då räknat med hela burken, en skärm, tangentbord och operativsystem då? får ju inte glömma 2.1 systemet också! ... visst, sen ÄR en laptop dyrare än en stationär, men vad tänker ni med? ett 4870x2 till en stationär är väll dubbelt så stort som den i laptopen,, och därmed dyrare att tillverka... säger sig ju själv tkr jag

hade jag haft pengar hade jag lätt köpt en sån laptop, vore ju gudomligt då jag hade kunnat ta me den här besten till skolan o 3d animerat på och dyligt, o sen kunna åka direkt från skolan me polarna till lan på helgerna! (sen att spela lite bättre spel än wc3 på rasterna e ju lite lyx:P)

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Beror ju på, jag kanske har ett chassie i mjukplast och komponenter i aluminium, vad vet du

Grattis, du kläckte f*n i mej dagens kommentar :D:D

Ja eller så har han en osynlig dator :D:D:D:D

Ang citatet så var det klockrent
Kule att flummarna finns kvar i forumet iallafall

Permalänk
Avstängd

Den datorn ska jag ha (om den nu finns) sen säljer jag bort min nuvarande burk är så less på stora feta lådor som står o sammlar damm

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Vill man själv bygga portabel stationär finns ju http://www.acmeportable.com/

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Vill man själv bygga portabel stationär finns ju http://www.acmeportable.com/

dedär va ruggigt fult xD!

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk

Hehe, nu snackar vi släpbart, men denna hade varit fin
http://www.acmeportable.com/3-LCD-Surround-System/GTS370-M301...

Visa signatur

ASRock Z77 E4 | I7 3770K | 16Gb Vengeance | Sapphire TRI-X R9 290 OC | FD R2 | C TX650 | Samsung 250 SSD | Corsair H100 | LG 29EA93

Permalänk
Medlem

jaa, asså en laptop kommer inte direkt va "släpbar" försän du inte får ner den i en ryggsäck, som dessa acmeportable prylarna, dom e SLÄPbara

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Batteritid på 15 minuter? Nej men seriöst, vad ska man med en sådan här laptop till egentligen, du hinner ju knappt till startskärmen i Crysis förrens datorn varnar för låg batterinivå.. Häftigt med tekniken visst, men så länge vi inte har bärbara fissionsreaktorer till så blir den rätt så värdelös. Sen så lär den ju smälta i knäet på en om man spelar längre stunder

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

FullOner lirar du Crysis på batteri då kan du räkna med kass prestanda. Den här har du mest inkopplad i el uttag för bäst prestanda.

Knappast så att det första jag tänkte när jag köpte en Dell XPS M1730 var fan hoppas den har grym batteri tid. Nej jag köpte den för att den är en desktop replacement, dvs den ska kunna leverera bra grafik med bra framerate i höga upplösningar och det är just det den gör.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnus72
FullOner lirar du Crysis på batteri då kan du räkna med kass prestanda. Den här har du mest inkopplad i el uttag för bäst prestanda.

Knappast så att det första jag tänkte när jag köpte en Dell XPS M1730 var fan hoppas den har grym batteri tid. Nej jag köpte den för att den är en desktop replacement, dvs den ska kunna leverera bra grafik med bra framerate i höga upplösningar och det är just det den gör.

ja, snälla låt folk fatta vad desktop replacement betyder :P, känns meningslöst att läsa hur folk gnäller om batteritid och att den e "tung" att bära med sig, lätt man hällre skulle haft en sån här dator än en stationär när man ska ut på lan eller diverse events!

edit: min dator jag skrivit i min signs köpte jag för att jag skulle få enkelt att ta med den, tycker dock den e aldeless för stor och tung ändå, o den väger la bortåt 15 kg^^...

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Ja ett jäkla slit att ta med sig en stationär om man lanar när du kan ta med en sån här laptop med desktop prestanda på bara 5,5 kg.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.