Nya Datorbutiken slår upp portarna

Permalänk
Hedersmedlem

Tack till de som orkar argumentera och även gör det bra!

Lycka till Niklas, datorbutiken har mitt stöd.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Komiskt hur folk kan säga " Å vad bra att dom är tillbaka, nu ska jag handla av mina favoriter"
Detta är ett helt nytt företag och har inget med varken det bra eller dåliga som DB hade förut.

Det är som att handla från kalle bengtssons datahörna. Alltså så borde denna sidan tas med både försiktighet och nyfikenhet.

Jag håller mig dock till seriösare företag som Inet och Misco tills dom bevisat vad dom går för.

Permalänk

Lycka till Sankie - och se till att godiset är färskt!

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | Intel Core i7-9700K | 2 X GeForce GTX 1080 Ti | Corsair Hydro H100i Pro RGB | Corsair Vengeance LPX Black 2666MHz 40 GB | Corsair CX650M | Crucial MX300 525GB SSD 2.5" | Crucial BX500 480GB SSD 2.5" | Samsung 860 EVO SSD 1TB | Phanteks Eclipse P300 Mid | Samsung Odyssey G7 C32G75 |

Permalänk
Medlem

Kan säga bara en sak om nya Datorbutiken att de är bäst.

Det var en produkt som jag ville köpa från de men priset var lite dyrt för min del, skickade ett mail till DB angående priset om de kunde sänka det lite gran, efter några timmar fick svar från Niklas att de hade sänkt priset på det., då lagt en beställning och efter tre timmar fick mail att produkten är på väg. Super snabb, kommer alltid handla från nya DB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tyoma
Kan säga bara en sak om nya Datorbutiken att de är bäst.

Det var en produkt som jag ville köpa från de men priset var lite dyrt för min del, skickade ett mail till DB angående priset om de kunde sänka det lite gran, efter några timmar fick svar från Niklas att de hade sänkt priset på det., då lagt en beställning och efter tre timmar fick mail att produkten är på väg. Super snabb, kommer alltid handla från nya DB.

Roligt att höra. Du får gärna skriva när du fått avin eller produkten levererad, så vi kan fastställa leveranstiden precis.

Permalänk
Medlem

Roligt att höra. Du får gärna skriva när du fått avin eller produkten levererad, så vi kan fastställa leveranstiden precis. [/QUOTE]

Orderbekräftelse fick jag 9:22, Leveransbekräftelse 9:46 , Leveransbekräftelse samt KVITTO/FAKTURA med kollinummer 13.33

produkten är inte levererad än, den är på väg ( beror på posten ) men jag gissar imorgon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tyoma
[B] Roligt att höra. Du får gärna skriva när du fått avin eller produkten levererad, så vi kan fastställa leveranstiden precis.

Orderbekräftelse fick jag 9:22, Leveransbekräftelse 9:46 , Leveransbekräftelse samt KVITTO/FAKTURA med kollinummer 13.33

produkten är inte levererad än, den är på väg ( beror på posten ) men jag gissar imorgon [/B][/QUOTE]

Hur gick de då?

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Garanti, öppetköp och försäkringar är ju enständig fråga när man sysslar med e-handel.

Köpte igår några varor på datorbutiken utan att riktigt tänka på vad de är för villkor.

Läst igenom lite angånde felaktig/defekt vara. Vad jag förstår så måste man själv ange att man vill ha ett returnummer.

Citat:
I samtliga fall en vara återsändes till oss skall vi dessförinnan ha försett kund med ett returnummer. Det är på kunds ansvar att begära returnummer, samt tillse att varan emballeras enligt våra rekommendationer, och att försändelsen märkes tydligt med returnummer.

Hoppas verkligen nu att mina varor är rätt och att de inte är några defekter.
De återstår att se hur stort förtroende man ska ha för datorbutiken.

hur gick det för tyoma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berga
Garanti, öppetköp och försäkringar är ju enständig fråga när man sysslar med e-handel.

Köpte igår några varor på datorbutiken utan att riktigt tänka på vad de är för villkor.

Läst igenom lite angånde felaktig/defekt vara. Vad jag förstår så måste man själv ange att man vill ha ett returnummer.

Citat:
I samtliga fall en vara återsändes till oss skall vi dessförinnan ha försett kund med ett returnummer. Det är på kunds ansvar att begära returnummer, samt tillse att varan emballeras enligt våra rekommendationer, och att försändelsen märkes tydligt med returnummer.

Hoppas verkligen nu att mina varor är rätt och att de inte är några defekter.
De återstår att se hur stort förtroende man ska ha för datorbutiken.

hur gick det för tyoma?

I och med att du rapporterar att du vill returnera en vara via deras webbplats, så får du ett returnummer. Det är alltså på så sätt som du begär ett returnummer av Prodat/Datorbutiken.com.

Det är relativt enkelt att göra detta med, bara att logga in. Och sedan välja ordern där produkten du vill returnera finns i, och sedan välja "Returanmäl".

Efter detta så får du fylla i diverse uppgifter om felet eller skälet till returen. Därefter så får du ditt returnummer, och det nummret är samma som retur-ordernummret.

-

Jag beställde för några dagar sedan från datorbutiken. Och jag fick sakerna dagen två dagar efter, tror dock att detta beror på att jag beställde under kvällstid, och därav så räknas det inte som en arbetsdag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berga
Garanti, öppetköp och försäkringar är ju enständig fråga när man sysslar med e-handel.

Köpte igår några varor på datorbutiken utan att riktigt tänka på vad de är för villkor.

Läst igenom lite angånde felaktig/defekt vara. Vad jag förstår så måste man själv ange att man vill ha ett returnummer.

Citat:
I samtliga fall en vara återsändes till oss skall vi dessförinnan ha försett kund med ett returnummer. Det är på kunds ansvar att begära returnummer, samt tillse att varan emballeras enligt våra rekommendationer, och att försändelsen märkes tydligt med returnummer.

Hoppas verkligen nu att mina varor är rätt och att de inte är några defekter.
De återstår att se hur stort förtroende man ska ha för datorbutiken.

hur gick det för tyoma?

det gick faktiskt bra beställde 19 fick levererad 21 jan,

Permalänk
Medlem

Min beställning:

Beställde produkter den 26 januari 2009 21:13, fick leveransbekräftelse den 26 januari 2009 21:20. Sedan så fick jag leveransbekräftelsen den 27 januari 2009 08:05.

Sedan var det bara upp till posten, och det gick lika fort som vanligt. Inom ett dygn så fanns produkterna på mitt uthämtning ställe.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
Kommer köra inet/komplett.. om jag ska köpa nåt! DB dra nåt gammalt över er...

Blåsa folk på hundratusentals kronor och sen köra samma namn på butiken seriöst värre.. med det ryktet.

dumt e väl att betala mer än nödvändigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r00p
Komiskt hur folk kan säga " Å vad bra att dom är tillbaka, nu ska jag handla av mina favoriter"
Detta är ett helt nytt företag och har inget med varken det bra eller dåliga som DB hade förut.

Det är som att handla från kalle bengtssons datahörna. Alltså så borde denna sidan tas med både försiktighet och nyfikenhet.

Jag håller mig dock till seriösare företag som Inet och Misco tills dom bevisat vad dom går för.

ja inet har ju kursat så dom e kanske inte så seriösa då eller?
DB regerar ju friskt igen,Niklas bjuder verkligen på sig själv.Fick ett gtx 285
för samma pris som gtx280 eftersom 280 var slut,väx upp och inse att alla inte e perfekta som du tror att inet o misco är.

Permalänk
Hedersmedlem

inet har faktiskt riktigt dålig support...