Permalänk
Medlem

Ni glömde lägga till en sak under "Nackdelar" - Ful
Kul idé som skulle kunna blivit bra om damm och husdjur/barn inte existerat

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk

Synd att det är så många som spammar kommentarer som inte har en aning om vad de snackar om!
Har chassit själv och har haft sen det kom till Sverige, ett riktigt kvaliteschassi som mer än väl utför sitt jobb vad det gäller kylning.
Samt för allmänhetens info så samlar den INGET damm alls.
Kolla denna tråd: Skeleton

Tack Sweclockers för att ni rättfärdigade denna produkt och gav den den ära den förtjänar!

Visa signatur
Permalänk

Varm och fin "koja" för katten...
det roliga varar tills katten sugs upp i tak fläkten.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Nej. Det är inte radioaktiv strålning från elektronik. Vad som behövs är jämförbart med gallret i luckan på en mikrovågsugn.

Antec säljer inte heller en dator. De säljer lite metall och plast, och det avger ingen strålning.

Först när komponenter monteras i chassit kan det avge strålning. Det är datorbyggaren som ansvarar för att datorn uppfyller gällande bestämmelser.
Om man som privatperson utsätter sig för elektromagnetisk strålning bryr sig inte myndigheterna om, men om man utsätter andra för strålning är det värre. Därför kommer man inte se detta chassit i system från en seriös datorbyggare.

Microvågor kan ha en räckvid upp till flera km beroende på styrkan så gallret på din micro är inte särskilt säkert, men visst det hjälper.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Entusiast

Bra recension. Funderade på detta "chassi", men det får bli något tystare tror jag. Dock ser ju alla andra chassin likadana ut...

Permalänk
Avstängd

Vad tänkte de på ! ?
ser ut som något som skulle kunna va med i robotwars :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
ser ut som något som skulle kunna va med i robotwars :S

Haha, det gör det faktiskt!

Permalänk
Inaktiv

Att folk ska ha så svårt att förstå själva konceptet är en gåta för mig.

Antec har med gått mod och kreativitet tagit fram en unik produkt som borde uppskattas högre än den gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Att folk ska ha så svårt att förstå själva konceptet är en gåta för mig.

Antec har med gått mod och kreativitet tagit fram en unik produkt som borde uppskattas högre än den gör.

unik? tycker de flesta av dessa gör samma sak fast http://www.petrastechshop.com/hstest.html

uppskattas? varför? den är knappast den vackraste saken och uppfyller verkligen inte sin roll då man knappt kan få på en extrem kylare(förutom möjligtvis ett vattenblock om man nu kan kalla det extremt)

Om jag nu har missuppfattat något så kan du ju förklara varför konceptet är så bra. Tycker mest det ser ut som att någon har tänkt för mycket vilket i slutade i att grundiéen om ett chassi där allt är lättåtkomligt försvann helt.

Permalänk
Medlem

Bara jag som stör mig på att man ska fästa instickskort i en plexiglas? Hur hållbart är det liksom? Den vore ju riktigt nice om dom gjort den lite mindre öppen.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Bara jag som stör mig på att man ska fästa instickskort i en plexiglas? Hur hållbart är det liksom? Den vore ju riktigt nice om dom gjort den lite mindre öppen.

plexi är ganska tåligt men det är ganska tunt så jag hade helt klart föredragit någon form utav metal.

Permalänk
Medlem

Hur lätt meckat är det egentligen? Även om det är öppet ser det ut att vara en massa pill med flärpar och hållare för att få allt på plats.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Microvågor kan ha en räckvid upp till flera km beroende på styrkan så gallret på din micro är inte särskilt säkert, men visst det hjälper.

Ja du. All typ av strålning kan i teorin nå hur långt som helst om denna inte behöver färdas genom något medium (alltså vakuum). Men nu är det såhär att det intressanta i frågan inte var hur långt denna strålning kan färdas (vilket faktiskt är i oändlighet) utan hur strålningen tar sig genom olika typer av materia och väggar.

Och för att stoppa just mikrovågor så är ett järngaller väldigt bra för att stoppa vågorna då dessa radiovågor har en våglängd (12-15 cm) som gör att de inte passerar gallret. Hålen i gallret är ju som känt bra mycket mindre än 12 cm i diameter. Det låter kanske för simpelt för att vara sant, men så ligger det till.

För att lägga till en sak som tidigare inlägg berört så är faktiskt även joniserande strålning , dvs en typ av radioaktiv strålning samma sak som mikrovågor fast med en annan våglängd. Samma sak gäller för radiovågor, mobilnätsvågor och trådlösa nätverksvågor. Samma sak men med olika våglängd.

Vilket storleksområde på vågländer som en dator skickar ut kan jag faktiskt inte svara på för det vet jag inte. Och innan det finns några siffror på våglängder så kan det bli svårt att vara säker på vilken typ av stålskydd som bör användas för att skärma av. Men nu har vi nog klarat ut en del otydliga begrepp hoppas jag.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Vattenkylning hade varit jävligt ballt på ett sånt här. Sätta radiatorn i toppen där. Mums!

Permalänk
Medlem

Känns som om det chasit är gammalt nu eller så är swec bara sena

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Ja du. All typ av strålning kan i teorin nå hur långt som helst om denna inte behöver färdas genom något medium (alltså vakuum). Men nu är det såhär att det intressanta i frågan inte var hur långt denna strålning kan färdas (vilket faktiskt är i oändlighet) utan hur strålningen tar sig genom olika typer av materia och väggar.

Och för att stoppa just mikrovågor så är ett järngaller väldigt bra för att stoppa vågorna då dessa radiovågor har en våglängd (12-15 cm) som gör att de inte passerar gallret. Hålen i gallret är ju som känt bra mycket mindre än 12 cm i diameter. Det låter kanske för simpelt för att vara sant, men så ligger det till.

För att lägga till en sak som tidigare inlägg berört så är faktiskt även joniserande strålning , dvs en typ av radioaktiv strålning samma sak som mikrovågor fast med en annan våglängd. Samma sak gäller för radiovågor, mobilnätsvågor och trådlösa nätverksvågor. Samma sak men med olika våglängd.

Vilket storleksområde på vågländer som en dator skickar ut kan jag faktiskt inte svara på för det vet jag inte. Och innan det finns några siffror på våglängder så kan det bli svårt att vara säker på vilken typ av stålskydd som bör användas för att skärma av. Men nu har vi nog klarat ut en del otydliga begrepp hoppas jag.

skulle nog chansa på att det mesta vore värme och i annat fall ytterst lite av någon annan typ av strålning som typ stoppas av.. tja.. ett datorchassi eftersom att komponenterna i datorn knappt störs så tror jag inte det händer så mycket med personen som använder den.

Permalänk
Medlem

Bara så att alla som funderar på att köpa ett sådanthär chassi vet, det blir problem om du köper ett större GFX eller Towerkylare då dessa inte får plats utan att man ger sig på 250mm fläkten.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stonevalley
Synd att det är så många som spammar kommentarer som inte har en aning om vad de snackar om!
Har chassit själv och har haft sen det kom till Sverige, ett riktigt kvaliteschassi som mer än väl utför sitt jobb vad det gäller kylning.
Samt för allmänhetens info så samlar den INGET damm alls.
Kolla denna tråd: Skeleton

Tack Sweclockers för att ni rättfärdigade denna produkt och gav den den ära den förtjänar!

Hur fan kan det va bra? Fläkten låter som inåt helvete och chassiet ser mer ut som om det riktar sig till åldern 3-14.

Permalänk

Här kommer Lanmodellen

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semenra
skulle nog chansa på att det mesta vore värme och i annat fall ytterst lite av någon annan typ av strålning som typ stoppas av.. tja.. ett datorchassi eftersom att komponenterna i datorn knappt störs så tror jag inte det händer så mycket med personen som använder den.

Ett datorchassi i stål eller aluminium (eller annat ledande material) fungerar som en Faraday-bur, dvs det begränsar strålning mycket bra.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Faradays_bur

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Ett datorchassi i stål eller aluminium (eller annat ledande material) fungerar som en Faraday-bur, dvs det begränsar strålning mycket bra.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Faradays_bur

Vad försöker du påpeka? eller fortsatte du bara med en förklaring på min post?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj christian
Hur fan kan det va bra? Fläkten låter som inåt helvete och chassiet ser mer ut som om det riktar sig till åldern 3-14.

Håller med. Knappast smidigare än ett större "normalt" chassi heller då det knappast kan gömmas under skrivbordet eller liknande.

Permalänk
Medlem

Bra recension (som vanligt)
Innovativt må man säga, jag tycker att jag hittar på konstiga saker men detta har jag aldrig tänkt på.
Kan väl hända att det blir damm men det som samlas är å andra sidan lätt att få bort.

Visa signatur

ASUS M5A97 R2.0 AM3+ - AMD FX-6350 6-Core -ASUS GeForce GTX 650 2GB - Antec truepower 1000 w. Thermaltake 850 pro. Vista + XP. Allt i ett NZXT Tempest

Permalänk
Medlem

kul med varm jolt... not

Permalänk
Medlem

undrar hur kylningen är efter ett par månader då dammråttorna fått göra sitt

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

"För att kunna montera den optiska enheten behöver vi först skruva fast en metallpigg på den vänstra sidan."
"Då hårddisken monteras på samma sätt som den optiska enheten behöver vi skruva fast en metallpigg även på den. På hårddisken monteras dock metallpiggen på den vänstra och inte på den högra sidan."

Hmm...

Visa signatur

AMD X2 4200+ 2.2ghz - MSI Amethyst (HP OEM) moderkort - 2x 1gb Infinion PC3200 @ 3-3-3-8-2T - MSI 7800GTX 256mb - Raptor Gaming M2 - Koss SB45

Permalänk
Medlem

Kul idé, hade dock inte skadat med en bättre lösning för infästning av HDD/Optisk enhet samt möjlighet att få in en större towerkylare, sen en grej som verkligen hade varit bra att ha hade varit ett täckskal vid exempelvis transporter av datorn.. Detta chassi lär dock aldrig hamna i min ägo så länge man är ägare av en oerhört nyfiken och klåfingrig katt, i alla fall inte tills en cat-proof modell lanserats

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Avstängd

Och jag kan inte fatta att Antec vill ha PENGAR för det här skräpet......? 1400kr tom !

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Oh, Jävla nissar som bara ska klaga.. Herregud. Nu ska jag bara vänta på nästa löning sen jävlar

Angående dammråttar efter ett par månader, Det finns något som heter STÄDA! Dessutom ska du inte ha den på golvet.. Utan på tillexempel ett bord.. Hur många damm råttor kommer upp dit? Undra hur dit hem ser ut.

För övrigt så verkar det vara ett grymt chassi! För den som är dator intresserad och byter sina komponenter mkt!!!

Visa signatur

Quad Core

Permalänk

Inget vidare att ha den där på LAN när jolten sprutas åt alla håll (:

Permalänk
Medlem

stiligt chassi, men som ganska många andra påpekat verkar det lite opraktiskt