DDR3 billigare till vintern

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbe
Har en nästan likadan dator (som jag fortfarande använder ibland (!)), så jag vet hur det känns Men jag gillar den faktiskt.

Vänta till imorgon i alla fall. Då kommer AMD:s nya Phenom II ut för sockel AM3 med DDR3-stöd.

tycker nog han borde köra på phenom II med ddr2, ddr 3 ger ju knappt någon prestandaökning

Permalänk

Han kan köra Pheonom2 AM3 i ett AM2+ kort och få stödet för en eventuell uppgradering och även de minnen som är prisvärda idag.

Permalänk

Inte direkt en hejare för AMD processorer, av någon anledning så känns Intel bättre... även om jag idag sitter på en AMD som förvånansvärt klarat sig ypperligt!

Visa signatur

We're such an abominable, sick society, that we wont make the history books, they will just say that large nations took land from smaller nations, used force and violence.
- Jaque Fresco

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
är mindre bättre?

i detta fall när det är tekniken som räknas.. JA!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insatiable
Inte direkt en hejare för AMD processorer, av någon anledning så känns Intel bättre... även om jag idag sitter på en AMD som förvånansvärt klarat sig ypperligt!

Smart Det är ju helt enkelt så att Intel ligger före i utvecklingen, och AMD lär få det fortsatt svårt, särskilt som det är finanskris.

Jag gillar också min AMD Klockar hyggligt även fast multipliern är låst på de flesta... ska man klocka äre ju INtel som gäller. Kanske Phenom II AM3 kan vända anti-klock trenden, vem vet