Krympt DDR3 i massproduktion tidigare än väntat

Permalänk
Melding Plague

Krympt DDR3 i massproduktion tidigare än väntat

Samsung rapporterade nyligen att de kommer att börja massproducera DDR3 i 40 nanometer till vintern. Nu svarar konkurrenten Hynix att deras massproduktion börjar redan till hösten.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

mysigt. hopppas att det sänker priserna då.

Permalänk
Medlem

Damn nu börjar det hända grejer! ;ı

Permalänk
Medlem

Jag är nästan mer intresserad av vad detta kan göra för SSD-marknaden än för vanliga minnen. SSD är nog det jag vill åt mest just nu...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Det är ju bra då många vill gå över till DDR3 fast det är för dyrt. och det hämnar ju ävens i7 systemen

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Fint sen då både SSD och DDR3 blir billigt.
Då blir det att en 24/7 burk med passiv kylning

Permalänk
Medlem

DDR3 är inte så dyrt egentligen. Visst klart dyrare än DDR2 men jag la ut flera tusen på DDR1 minnen för några år sedan. Minnena är fortfarande ganska billiga jämfört med vad de kostade förut.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

är Hynix bra märke då? har faktiskt inte hört så mkt om dem, men sen så är jag inte så mkt inne på minnesöverklockning o sånt:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Hynix är definitivt av bra kvalitet.

Visa signatur

Fractal Design Define R3, Gigabyte GA-X58A-UD3R, Intel Core i7 2.80GHz, Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz, Corsair SSD Force Series 120GB, Corsair Cooling Hydro H70, 2xGigabyte GeForce GTX 460 1GB OC SLI