AMD Phenom II för AM3 i svenska butiker

Permalänk
Melding Plague

AMD Phenom II för AM3 i svenska butiker

AMD lanserar fem nya Phenom II-processorer. Dessa dyker nu upp i svenska datorbutiker.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Skönt!
Trodde jag skulle behöva vänta minst en vecka till.
720 BE here i come!!!

Permalänk
Medlem

Jag hoppades på lite lägre priser för 8XX serien, 1500 hade varit roligare. I värsta fall får man vänta på Athlon X4 som tänkt.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Skönt!
Trodde jag skulle behöva vänta minst en vecka till.
720 BE here i come!!!

Woho, trodde samma sak

Permalänk
Medlem

Sweet att Phenom II X4 945 kommer i april, lagom till den stora dagen så att säga
+ Att man hinner spara ihop cash till den också, hoppas bara den är klockvänlig

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Undrar om det kommer komma någon riktigt energisnål AM3:a, eller som åtminstone kan konkurrera med deras tidigare 45W processorer?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

byta från am2 rigg snart då

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk

Cool förutom att mitt moderkort inte stödjer någon phenom 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
byta från am2 rigg snart då

Inte jag.
Tänker tvinga en 720BE i min, hur mycket den än skriker
Hm. El kanske 710.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Då undrar ju jag då rent spontant direkt, när kommer första BE AM3 Q4?
Kommer PhII 945 vara BE likt PhII 940?

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

Finns det några tester på den bästa modellen av Phenom II? Går den jämnföra med Intels bättre?

Visa signatur

• HP Pavilion DV6-6103eo
• Sony Ericsson Xperia Ray

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Undrar om det kommer komma någon riktigt energisnål AM3:a, eller som åtminstone kan konkurrera med deras tidigare 45W processorer?

Athlon X4 6XX Propus Core
45W TDP
2 MB L2
Kommer Q2

Visa signatur

Compaq 286@16MHz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MathiasH
Finns det några tester på den bästa modellen av Phenom II? Går den jämnföra med Intels bättre?

Jadå, finns överallt. Läs i forumet så finns det länkar.
Phenom II finns upp till 3GHz idag, och kan tävla med Intels motsvarande Core 2. Core 2 är liite vassare på en del saker per Hz, och finns i 3.2GHz. Men kostar därefter också.

Phenom II klockar bra, har bra temperaturer och kan tävla riktigt bra, dessutom billig. Så det hela handlar om ekonomi, och lite vad man ska ha den till. Core i7 som är intels värsta prylar rår inget på dock.

Permalänk

Det fanns en lista på swec för ett tag sedan (som jag inte hittar nu) med vilka av de nya propparna som hade DDR2/3.
Någon som vet hur det förhåller sig?
Funderar på en uppgradering men tänker inte byta mobo.
AM2+ till AM3 känns inte motiverat just nu för min del.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svartsmurfen
Det fanns en lista på swec för ett tag sedan (som jag inte hittar nu) med vilka av de nya propparna som hade DDR2/3.
Någon som vet hur det förhåller sig?
Funderar på en uppgradering men tänker inte byta mobo.
AM2+ till AM3 känns inte motiverat just nu för min del.

Alla Phenom II fungerar på AM2-sockeln.
Och det är bara 920 och 940 som inte fungerar på AM3, alla som släpps idag och framöver fungerar på AM3 också.

Permalänk

Tackar.
Att sockeln passar är jag med på men vilka minnesmoduler som passar är jag mera osäker på. Gäller bakåtkompatibilitet även där?

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svartsmurfen
Tackar.
Att sockeln passar är jag med på men vilka minnesmoduler som passar är jag mera osäker på. Gäller bakåtkompatibilitet även där?

AM2 kort kan ju enbart köra DDR2 och AM3 kort kan enbart köra DDR3. Kan dyka upp någon hybrid i svenska affärer, men inget vi behöver tänka på nu.

Permalänk

Ok, det klargjorde saken.
Tackar ödmjukast

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk

fruktansvärt ot:
kändes som jag och politikerna var dom enda som var förr euron när det röstades....jag skiter i att vår ekonomi blir mer knuten till europa, fördelen är smidigheten... betalar ganska mycket med £ och $ skulle vara kul om banken gav faan i att ta ut en avgift på dom betalningarna

Trevligt trevligt blir nog en 790fx med sb750 till hösten eftersom jag är en sån enorm bakåtsträvare och vägra betala så mycket mer för den procentuella vinsten på ddr3....hur står sig nvidia plattform mot amd´s?

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fluffmajster

Trevligt trevligt blir nog en 790fx med sb750 till hösten eftersom jag är en sån enorm bakåtsträvare och vägra betala så mycket mer för den procentuella vinsten på ddr3....hur står sig nvidia plattform mot amd´s?

Vad menar du? Hur nforce och SLI står sig mot Dragon plattformen?

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thpagu
Athlon X4 6XX Propus Core
45W TDP
2 MB L2
Kommer Q2

coolt, en sådan skulle man haft när den kommer.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Vissa butiker säljer phenom 920 för 2000, jag skulle vilja se 720 nån hundralapp billigare trots allt.

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*

Permalänk

Tänk på att detta är release-priser som finns idag. Efterfrågan är ju alltid som störst vid release så de flesta prollarna borde gå ner lite i pris efter ett tag.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fluffmajster
fruktansvärt ot:
kändes som jag och politikerna var dom enda som var förr euron när det röstades....jag skiter i att vår ekonomi blir mer knuten till europa, fördelen är smidigheten... betalar ganska mycket med £ och $ skulle vara kul om banken gav faan i att ta ut en avgift på dom betalningarna

Trevligt trevligt blir nog en 790fx med sb750 till hösten eftersom jag är en sån enorm bakåtsträvare och vägra betala så mycket mer för den procentuella vinsten på ddr3....hur står sig nvidia plattform mot amd´s?

Fortsätter med att vara ot genom att bara kommentera att det är inte smidigheten med växlingen som ska vara avgörande. Vi pratar om problematiken med att ha en egen liten ömtåligare valuta jämfört med problematiken som kan bli när en europeisk centralbank fattar beslut som missgynnar Sverige.

Det är där för och nackdelar finns. Liten växlingsavgifter är petitesser.

Permalänk
Medlem

Ett test med X3 720 BE för dom som är intresserade: http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/phenom_ii_...

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
coolt, en sådan skulle man haft när den kommer.

Japp. Den åker in i Home Servern när den kommer.

Visa signatur

Compaq 286@16MHz

Permalänk
Medlem

Hmm, verkar ju som om distributörerna ljög för inte en enda butik har ju processorerna på lager. Verkar som det är den 20e som gäller ändå..

Permalänk
Medlem

inet.se hade 1 st ph. II 710 på internetlagret i ca 30-60 min i förrgår...hann tyvärr inte köpa den!

De finns enligt hemsidan att köpa över disk i någon av inets fysiska butiker just nu också.