Permalänk
Medlem

Hur uppfattar ni micen och webcamen vid Skype/msn ? eller hur den andra personen på andra sidan uppfattar er

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem

Mikrofonen är skit, kameran är la godkänd, så ett headset är att rekommendera om du ska prata via skype.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

Fläkten på min Wind har börjat låta lite styggt.
Den skårrar och låter illa, ljudet ändras om man tar upp Wind'en och ändrar läge på den.

Rätt jobbigt.
Hur har ni andra löst era skårrande fläktar?
Har nån skickat in den till Webhallen och fått fläkten utbytt?
Eller har ni bytt den själv?

Permalänk
Hedersmedlem

en droppe olja

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
en droppe olja

Haha

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem

Väldigt sugen på en Wind nu när jag läst nästan hela tråden!
Hade tänkt att beställa den från :http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=405838
Låter det klokt eller har ni några tips på billigare ställen?

rege

Permalänk
Medlem

MSI har precis släppt U120 på sin hemsida så då kommer den säkert snart till Sverige. Annars så kan man ju beställa en Lenovo S10. Jag tycker personligen att det finns bättre alternativ idag.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

e sugen på en neetbook typ msi wind , vilken ska man då välja om inte en wind ? pomah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av regefalk
Väldigt sugen på en Wind nu när jag läst nästan hela tråden!
Hade tänkt att beställa den från :http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=405838
Låter det klokt eller har ni några tips på billigare ställen?

rege

Varför har man 2 års garanti med 1GB extra minne från komplett, men man tappar all garanti om man installerar extra minne i Winden från Webhallen? Eller är det komplett själva som ger 2 års garanti, och inte MSI?
Skulle uppgradera minnet i min Wind nu direkt om jag fick behålla garantin, men som det är nu stannar jag hellre kvar med "bara" 1 GB (vilket kanske egentligen räcker ganska bra).

*EDIT: Ställer inte frågan bara till dig regefalk. Kom bara att tänka på detta när jag såg ditt inlägg. Har förövrigt inte sett, förrän nyss, att MSI fått fler Wind-återförsäljare i Sverige

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Tänkte bara höra om någon testat Realteks RTL8187SE driver till OSX? (med kortet i sin mac så klart )
Dom kom nyss med en efterlängtad beta-drivrutin nämligen.

Tack för bios-tips
EDIT: RTL8187SE-drivrutinen funkar finfint, registreras dock inte som ett airport-kort, men vad kan man förvänta sig

Permalänk
Medlem

Jag har provat på min väns den funkar perfekt

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan få tag på batterier?

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk
Medlem

Du kan köpa ett 4400mAh timmars batteri för 50 USD, dock så finns det en risk att åka på tull, 120SEK i expeditionsavgift och 20% i skatt, om jag minns det rätt. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18769 (Dem har den i vitt oxå)

Annars så kan du köpa ett batteri här i sverige för 589 SEK: http://www.megastore.se/template/next,Product.vm?itemid=20636...

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Utifall någon undrar om kompabilitet: Jag köpte ett LG X110 6-cellsbatteri från megastore. Passar och funkar felfritt i min MSI Wind än så länge.

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit så nöjd med ett köp som min Wind, men nu på kvällen hälde jag ett glas juice i den, vilket den kanske inte riktigt förtjänande.

Alla tangenter fungerar fortfarande men när jag tycker på t.ex. Q får jag QW, när jag trycker R får jag R4 och vice versa. Handlar väl om 10-15 tangenter som är fucked.

Går det att laga bärbara tangentbord eller är det lika bra att ringa försäkringbolaget första grejjen imorgon bitti?

Permalänk

kan väl beställa ett nytt tangentbord till den?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Testa ta upp tangentbordet och rengör det.
Brukar gå att fixa.

Permalänk
Medlem

Har plockat isär och putsat nu, tog bort allting tills jag kunde ta bort själva "tangentbordsbladet" med "tryckkretsarna". Nu fungerar allt uom Z och X. Men de är heldöda. Finns det något man kan göra, som kan tänkas reparera kretsarna?

Går det att köpa bara "tangentbordsbladet" och vad kallas det i så fall?

EDIT: http://cgi.ebay.com/New-MSI-Wind-U100-Laptop-Keyboard-US-Layo...

Hoppas det passar

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en liten "modd" på min wind idag.
Skulle öppna upp den bara för att rensa lite damm.
Jag testade då att trycka på 2st zalman minnesflänsar (för grafikkort m.m), en i varje liten "nersänkning" i metallkåpan som går över cpu och chipset.
Och till min förvåning gick baksidan på utan problem.
Huruvid det blev någon större temperaturskillnad kan jag dock inte svara på, då jag kör OSX.

EDIT:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leffemannen
Fläkten på min Wind har börjat låta lite styggt.
Den skårrar och låter illa, ljudet ändras om man tar upp Wind'en och ändrar läge på den.

Min fläkt verkar gå mindre efter detta ingrepp, så jag tycker du ska testa

Permalänk
Medlem

Åter ett nytt BIOS till Wind: http://global.msi.eu/index.php?func=downloaddetail&type=bios&...

Ha det så skoj.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Nu när man haft winden ett tag tänkte jag passa på och fråga er hur ni upplever batteriets urladdning.

Jag har MSIs 3-cellsbatteri. När datorn varit avstängt något dygn har det automatiskt dragits ca 5% av batterikapaciteten.
Provade att ladda den fullt och sedan ha den avstängd i en vecka. När jag startade upp datorn igen var batteriet på ca 65%.

Är detta normalt?

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

Dags för tweak

Jag har haft min Wind sedan den släpptes och har aldrig varit mer nöjd med ett datorköp. Nu börjar den som sedvanlig "slagga-igen" och jag undrar vad ni har för "måste göras" tweaks att bjuda på.

Till att börja med

1) Hur formaterar man om lättast, är det bäst att köra med installen som ligger på Wind:en eller ska man ladda hem någon windows-install man kan anpassa och optimera och sedan installera via USB?

2) Är det värt att uppgradera BIOS? Om man är en ganska standard användare?

3) Vad rekommenderar ni annars för tweaks för att maximera kapaciteten och batteritiden?

Tackar på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag kör med Windows 7, samt senaste BIOS, det fungerar kanon till Word 2007 och internet.
Bra batteritid och en snabb dator.

Vill du använda XP och leka lite med din Wind så kan du tanka ett ansiktsigenkäningsprogram för att kunna logga in med ansiktet istället för lösenord. http://global.msi.eu/index.php?func=downloaddetail&type=utili...

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Försökte uppdatera till senaste BIOS, vilket gick bra ... tills jag startade om. Nu visar datorn bara blank skärm.

Tips?

Permalänk
Medlem

Har du gjort allt det som står att man ska göra efter en BIOS uppdatering? Ta ut batteriet mm?

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Har du gjort allt det som står att man ska göra efter en BIOS uppdatering? Ta ut batteriet mm?

Ja, jag skrev ut MSI:s egna instuktioner och följde. Alla "flashar" gick till 100% och allt verkade bra, tills jag försökte starta. Nu får jag bara blank skärm och inget händer.

Har prövat att ta ur batteri och sladd, hålla ned power, sätta i slad, trycka två gånger på power. Men ändå ingenting.

Är den bricked för evigt, bara att köpa ny eller?

Ingen datorreparatör vågar ta i den de säger att jag ska kontakta leverantören, och det vet vi ju hur det går med MSI i sverige.

Permalänk

Pröva att hålla in ESC när du startar datorn, då ska den köra safe bios inställningar.

Har du ett extraminne kan du pröva att ta ut det speciellt om det är ett 2gb extraminne.

Permalänk
Medlem

Nytt bios ute igen, någon som har prövat det?

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

några ideer var man kan få tag på en wind i butik idag? vill helt ha en som kan köra osx och då är Wind perfekt. jag har kollat alla kloner ochså men det verkar inte finnas.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur