Nvidia visar upp röda siffror

Permalänk
Avstängd

Hehe, synd... nää

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Han är "pleased" över deras framsteg. Låter som om han tror han är kejsare eller nåt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Divil
Det är precis som du säger, men jag skriver att JAG tycker att marknadsekonomins ramar är lite konstiga.

(utanför ramen för marknadsekonomins regler) Att företaget inte säljer tillräckligt mycket produkter är alltså i mina ögon inte att kalla för förlust då det endast är önsketänkade försäljning. Tycker bara att det är lite vilseledande när det uttrycks på det viset med faktum att ett företag kan gå med förlust samtidigt som det uppvisar ett positivt resultat - men vi utvecklar inte det mer här.

Nvidia är inte direkt fattiga är vad jag vill säga. Dom klarar sig tills det vänder igen.

Det låter som om ni pratar om olika saker. Det var ju ingen fiktiv förlust Nvidia gjorde, utan en reell. Det handlade ju om år 2008. De hade en viss summa pengar vid starten på året, och när året var slut var de 30 milj USD fattigare.

Sen varför det står 2009 någonstans förstår jag inte. Felskrivning? Eller så har jag missuppfattat alltihopa.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

NVIDIAS buggiga/felaktiga grafikchips som pajade x86/MAC laptops har något med saken att göra?

http://news.softpedia.com/news/NVIDIA-Faulty-Chips-Reported-o...

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Suprise suprise!!!!!!!!!
Ha Ha HA HA
Vilka idioter

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hummus
AMD och Nvidia är inte direkt jämförbara företag. AMD är mycket större och håller på med många andra verksamheter som Nvidia inte är med på. Möjligen kan man jämföra ATI-delen av AMD, om de siffrorna fortfarande redovisas separat.

Nvidia är ett enormt mycket större företag än hela AMD...

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Nvidia är ett enormt mycket större företag än hela AMD...

AMD har mer än tre gånger så många anställda som Nvidia.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goldfinger
NVIDIAS buggiga/felaktiga grafikchips som pajade x86/MAC laptops har något med saken att göra?

http://news.softpedia.com/news/NVIDIA-Faulty-Chips-Reported-o...

Det vet jag inte, det var väl värme som var problemet där.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbe
Det låter som om ni pratar om olika saker. Det var ju ingen fiktiv förlust Nvidia gjorde, utan en reell. Det handlade ju om år 2008. De hade en viss summa pengar vid starten på året, och när året var slut var de 30 milj USD fattigare.

Men håll med om att räkna kvartalsvis eller kalenderår inte säger hela sanningen. Hur många företag flyttar inte pengar över tiden?

Ena kvartalet vinst, andra förlust. Detta räknat på vaddå? Jo förväntat resultat (det är det som i mina ögon är det fiktiva). Så ifall företaget går med mindre vinst än beräknat så blir det automatiskt en förlust. Där har du det reella. Hur som helst så är 150 miljoner ingen liten summa som dem går miste om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
AMD har mer än tre gånger så många anställda som Nvidia.

Men nu gick ju Nvidia med förlust så undrar när det varslas för att jämnställa siffrorna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Nvidia är ett enormt mycket större företag än hela AMD...

Var har du fått det ifrån?
AMD hade i december 2007 (för att det var de enda siffrorna jag lyckades hitta för båda företagen efter tre minuters googlande) totala tillgångar på 11,5 miljarder dollar och 16420 anställda.
Nvidia hade vid samma tidpunkt totala tillgångar på 3,7 miljarder dollar och 4985 anställda.

Som jag ser det är AMD minst tre gånger så stor som Nvidia.

http://www.hoovers.com/nvidia/--ID__55671--/free-co-factsheet...
http://www.hoovers.com/amd/--ID__10037--/free-co-factsheet.xh...

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Var har du fått det ifrån?
AMD hade i december 2007 (för att det var de enda siffrorna jag lyckades hitta för båda företagen efter tre minuters googlande) totala tillgångar på 11,5 miljarder dollar och 16420 anställda.
Nvidia hade vid samma tidpunkt totala tillgångar på 3,7 miljarder dollar och 4985 anställda.

Som jag ser det är AMD minst tre gånger så stor som Nvidia.

http://www.hoovers.com/nvidia/--ID__55671--/free-co-factsheet...
http://www.hoovers.com/amd/--ID__10037--/free-co-factsheet.xh...

Du kan ju inte jämföra AMD med Nvidia, AMD tillverkar processorer, Nvidia grafikkort. Jämför Intel och Amd istället, och ATI mot Nvidia.

Enligt Wikipedia så har Intel 16 000 anställda enbart i Oregon, och 10 000 i Arizona, sen har dom troligen många tusen anställda i Malaysia där majoriteten av deras processorer tillverkas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Det vet jag inte, det var väl värme som var problemet där.

Vad jag vet var det felaktig lödtenn eller annat hårdvarufel. Värmeproblem var bara en ursäkt.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Divil
Men håll med om att räkna kvartalsvis eller kalenderår inte säger hela sanningen. Hur många företag flyttar inte pengar över tiden?

Ena kvartalet vinst, andra förlust. Detta räknat på vaddå? Jo förväntat resultat (det är det som i mina ögon är det fiktiva). Så ifall företaget går med mindre vinst än beräknat så blir det automatiskt en förlust. Där har du det reella. Hur som helst så är 150 miljoner ingen liten summa som dem går miste om.

Men nu gick ju Nvidia med förlust så undrar när det varslas för att jämnställa siffrorna.

Hmm. Nu vet jag inte exakt hur Nvidia räknar (vet du?), men normalt sett så räknar man väl på den summa pengar man har vid kvartalets början och sedan räknar på hur mycket man sitter med vid kvartalets slut.
Men för sådana stora företag kan jag tänka mig att det tar tid för investeringarna att verkligen synas på kontot, så då kanske de räknar på "fiktiv" vinst. Är det det du menar?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goldfinger
Vad jag vet var det felaktig lödtenn eller annat hårdvarufel. Värmeproblem var bara en ursäkt.

Felaktigt lödtenn gällde inte i Macarna, och att det var felaktigt lödtenn bekräftades aldrig av Nvidia heller, de vågade väl inte visa upp sin inkompetens i just det området ;).

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Du kan ju inte jämföra AMD med Nvidia, AMD tillverkar processorer, Nvidia grafikkort. Jämför Intel och Amd istället, och ATI mot Nvidia.

Enligt Wikipedia så har Intel 16 000 anställda enbart i Oregon, och 10 000 i Arizona, sen har dom troligen många tusen anställda i Malaysia där majoriteten av deras processorer tillverkas.

Jaha? och IBM har 426,969 (2007) anställda. Vinner jag då?
Om du tar och läser vad oscarstegland faktiskt skrev så ser du att hans uttalande:
"Nvidia är ett enormt mycket större företag än hela AMD... " är ganska långt ifrån sanningen, något som jag svarade på.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
AMD har mer än tre gånger så många anställda som Nvidia.

Nvidia har en betydligt större omsättning än vad AMD har så det beror väl på hur man definierar "större".

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alienware
Öhm,. säger vem?

säger nyheten.. lol

men ja får hålla med, huset e riktigt fett

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Nvidia har en betydligt större omsättning än vad AMD har så det beror väl på hur man definierar "större".

Nu får du allt sluta hitta på saker, folk kan ju tro på vad du säger!
Nvidia har aldrig varit större än AMD, varken mätt i omsättning, antal anställda eller totala tillgångar.

http://www.hoovers.com/nvidia/--ID__55671,target__financial_r...
http://www.hoovers.com/amd/--ID__10037,target__financial_repo...

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Är det någon är speciellt förvånad?
Med ett helt år av dumheter är det väl klart Nvidia får lite skit för det. Och samtidigt är det omöjligt att sympatisera med dem eftersom de satt sig själva i denna situationen.

- Först allt strul med namnsättning av produkter.
- Sedan tar AMD stor plan på moderkortsgrafik och HTPC.
- Sedan rapporteras om "defekta" kretsar inom mobila segmentet.
- Sedan kommer GT200 och är helt fel ute i jämförelse med R700-serien.
- Om inte det tidigare nämnda var nog så rapporteras ju även om att flesta serierna kommer mer defekta kretsar till viss mån - och hajpen runt "Big Bang II" fick ju ingen att glömma allt dumt.

De gick ju med en liten skvätt vinst* 2007 av en anledning.

Det är samma sak som Sony gjort senaste tiden. De har haft en enorm framgång med PlayStation 1, 2 samt PSP - men sedan ignorerar de allting som gjort dem framgångsrika tidigare och gör en produkt ingen är intresserad av och tror att desto längre man väntar desto mer pengar kan man rulla in på fina ord och vita lögner.