EU säger ja till datalagring

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: ok..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prologic
Men är du på verklig eller ? " Europa ska ta hand om fattiga utlänningar " så jäkla typisk medelsvensson och tro detta. Har du läst om EU's jorbrukspolitik t ex. Har du det minsta aning om det enorma exploatering som har pågått av s k u-länder just för att hålla de på den nivån i decenier. Nej, den lilla procent av befolkningen som har annan ursprung har inget att se fram emot än att på sin höjd bidra till slaveriet när de blir tillsagda med sämre villkor tom. Tysklan är en ypperlig ex, blir så trött på den naiva inställningen.

Jodå jag e "verklig". Jag vet att många nordafrikaner tex jobbar i spanien inom frukt och grönsaks industrin och inte bara där. Jag vet allt detta. Att dom jobbar under helt omänskliga förhållanden vet jag ochså. Dessutom vet jag ochså att europa och i stort sett alla industrinationer driver fult spel med fattiga regioner och länder på den här jorden. Men jag kan inte blunda för en politik som tar emot mer flyktingar än vårt samhälle tål. Jag ser det tydligt om jag går i vissa stadsdelar i malmö, göteborg och sthlm. Det kan man väl inte neka eller hur?? Samma sak har vi i stort sett i alla storstäder i Tyskland. Arbetslösheten är grymt hög här och pengar fattas överallt. Men samtidigt forsar flyktingar in i Europa. Jag vet inte hur politiker tänker. Men en sak vet jag med säkerhet. Problemen blir värre om inte vi tänker om både flyktnings politiken och hur vi sköter vår ekonomi nationell och internationell. Vi har i decennier byggt upp ett system som bara finanserar sig genom skulder.
Jag har svårt och tro att politiker och bankchefer inte är medveten om det. Dom vet exakt vad dom håller på med. Men dom mäktiga nissarna tjänar på en total crash. Även om det skulle bli krig, för krig är det mest vinstgivande som finns. Först säljer du vapen till alla som vill ha och sen får du bygga upp allt som blev förstörd. Nästan hela "Eliten" köper både silver och guld just nu. Det är ibland svårt och få tag i det numera. Fast priserna är fortfarande relativt låga om man jämför det med efterfrågan och tillgången. Vissa köper upp stora mängder just nu. Och dom är tillräckligt mäktiga för att kunna trycka ner priset med hjälp av silver och guld certifikat. Valutor kommer crasha och det vet dom. För det ser dom till att det ska hända. Sen har dom mer eller mindre sina egna tillgångar säkrade i silver och guld och efter kriget eller krisen är dom mäktigare än dom någonsin varit. Kollar upp vad baron de rothschild gjorde när napoleon förlorade slaget mot storbritannien. Han skapade panik i själva storbritannien. Aktierna rasade för alla var rädda att fransmännen skulle komma nu. Men han lurade hela strobritannien med hjälp av sina tidninga som med flit skrev att napoleon vann slaget. Han köpte i stort sett upp alla stora företag banker och försäkringar. Samma sak kan jag tänka mig skall hända igen enligt vissa. Så nu vet du kanske hur jag ser på saken och hur jag tänker. Jag tror att dom vill köra kärran i väggen. Och därför allt det som gör att vi har dåliga löner hög arbetslöshet och skulder så det räcker.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vad det Traumklang säger har att göra med Datalagringslagen eller FRA eller nåt sånt Men det är i alla fall mycket intressanta åsikter, även om de är lite offtopic

Visa signatur

NZXT Whisper | Asus ROG Strix x470-F Gaming | AMD Ryzen 5 2600 | G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exterm
Förstår inte riktigt vad det Traumklang säger har att göra med Datalagringslagen eller FRA eller nåt sånt Men det är i alla fall mycket intressanta åsikter, även om de är lite offtopic

Jag kan bara spekulera. Men jag kan tänka mig att det är mycket lättare för "Eliten" och styra oss om dom vet vad vi håller på med. Det ena påverkar ju det andra. Allt hänger ihop. Ta e-passet. Förr i tiden kunde man visa upp en pass och legitimera sig. men nu räcker inte det. Chippen ska ochså vara giltig. Men har någon raderat dig ur personregistret finns dir inte längre. Iom att du behöver ditt leg för nästan alla grejer du ska göra hos myndigheter är det inte svår och bara plocka bort dig om man vill. Samtidigt blir du kartlagd genom e-passet. Ditt bankkort eller kreditkort tex. vem säger att du kan använda det imorgon om en viss organisation eller regering inte vill att du kan? Med kontanter i fickan har du iaf pengar till ditt förfogande men med plastpengar är du fattig och därmed låst på nolltid om dom bara vill. Datalagringen är bara till för kontrollens skull. Och införseln av anti-terrorlagar skyller man på terrorister som enligt deras syn är självklart utlänningar som hotar våra samhällen. Kulturellt hot i viss mån kan jag hålla med om. Men icke tror jag på grymma terrorister som vill förstöra för oss. Datalagringen är bara ett av många verktyg. Och regeringar jorden runt är på g och skaffa sig en hel verkstad med sådana verktyg.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Är det verkligen så utbrett? Kan man inte misstänka att väldigt många tycker att det låter bra att terroristhotet kommer att minska samtidigt som de själva inte har något att dölja?

Förståss är övervakningsidéen något folk uppskattar? När rättssäkerheten försvinner till förmån för företags financiella intressen?

Att påstå att detta kan förhindra terrorism är ju som att påstå att jorden är platt. Det är uppenbart att det handlar om mer kontroll för dem som redan har för mycket av det - där personlig integritet plötsligt blir inget värt.

Sitter "terrorister" och mejlar varandra - eller sitter på MSN och planerar elakheter? Knappast. Att ens tro något sådannt är naivt önsketänkande. Även om detta enbart skulle vara en kontring mot terroristaktivitet så finner ju dessa, likt alla andra, andra metoder att få sina intressen igenom.

EU kan köra upp sitt kapitalistiska ögontjäneri. Det är dödstämpel på Alliansen sedan dem införde FRA och evt. för igenom iPred. Ett komplett jävla slöseri med skattepengar för att ge företag alternativa sätt att tjäna pengar - genom massutpressning. Samma sak kommer hända här med EU:s bogus, för det finns mänskliga faktorer samt intressen att komma åt informationen som lagras.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Det är dödstämpel på Alliansen sedan dem införde FRA och evt. för igenom iPred.

Det jag undrade var om det verkligen är det. Det är förvisso hyfsat många som engagerar sig på sweclockers (särskilt när det börjar låta som att man inte längre skall kunna ladda ned film och musik gratis) och ibland hör man lärda män uttala sig i tv om att personlig integritet är viktigt, men är frågorna verkligen så stora för den stora folkmassan? Är opinionseffekterna ens av samma storleksordning som de som orsakas av maxtaxa på dagis, sänkt skatt, eller obligatoriska språktest för invandrare?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Det jag undrade var om det verkligen är det. Det är förvisso hyfsat många som engagerar sig på sweclockers (särskilt när det börjar låta som att man inte längre skall kunna ladda ned film och musik gratis) och ibland hör man lärda män uttala sig i tv om att personlig integritet är viktigt, men är frågorna verkligen så stora för den stora folkmassan? Är opinionseffekterna ens av samma storleksordning som de som orsakas av maxtaxa på dagis, sänkt skatt, eller obligatoriska språktest för invandrare?

Du träffar så rätt och det är så sorgligt. Svenska folket är fähundar som endast bryr sig om hur många hundralappar extra de har kvar i plånboken när räkningarna är betalda - kanske förtjänar de att vara övervakade och kontrollerade?

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Vad Bodström & Co inte har tänkt på, är konsekvenserna av detta !
1:a dagen detta införs, så kommer iallafall jag att säga upp samtliga abonnemang som rör detta dvs telefon och internet......
Dit drag nästa......Bodström ?!

Permalänk
Medlem

Slutändan på terrorhotet kan även bli att terrorn blir lite mer sofistikerad.
Vi får lite mer möjlighet att kontrollera vilka personer som pratar med varann
och hur mycket dom betyder för varandra. Det bli enklare att starta en
utpressning för terrororganisationerna. Även styrande och deras nära kommer
att registreras. Det blir mycket enklare att hitta deras svaga punkter, att
gör ett direkt personangrepp är inte lika lätt som att angripa personens
omgivning. Läckor i registreringarna lär det även finnas här så vi kan lika
gärna säga att det görs i terrorns tecken. Nä vissa personer måste nog
undantas från att registreras.

Tänk sen vad skönt det är att kunna styra vad andra ska tycka och göra. Vi
har fått en milsten till för att kunna detaljstyra andra personer och vad de
tycker samt veta vilka som det kan vara anledning att flytta på.

Permalänk
Medlem

Hur funkar det om man krypterar sin uppkoppling, typ via relakks eller dold.se?

Fy fan för EU och Bodström och Co.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Jag hörde ngnstans att med ipred, så skulle även PROXY bli olagligt.
Hur fan ska det bli med routrar då hade dom tänkt?

Ställ dom på led och ¤(/#"=%="%?

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Jag kom på värsta idén!

Våran affärsidé är att sprida information anonymt till behövande organisationer och privatpersoner. Dessa tjänster finns som fyra grundpaket och ett Premiumpaket plus ett Specialpaket (för mer info se respektive beskrivninig).

Grundpaket WoW
Sitter Ni och spelar alldeles för mycket World of Warcraft? Då är detta vad Ni eftersöker! För att undvika framtida möjliga arbetsgivare begär ut uppgifter om kontakter och trafik från de nyskapade dataregistern, där de går igenom vilka kärleksförhållanden med pixlar den arbetssökande erbjudits senaste året.
Denna tjänst finns dock i två versioner! En för Er som jobbar på IT företag där det ses som en bedrift att kunna levla 62 levels på en dag, där det kommer skapas förbättrade resultat i din profil. Medan den andra tjänsten inriktar sig till Er som ej har WoW som centralt samtalsämne på arbetsplatsen, där Ni helt eller delvis kan gömma era resultat.

Från 127.0.0.1 Kronor per IP-adress

Grundpaket Pr0n
Känner Ni er bekymrad över att staten kommer att lagra din aktivitet på nätet och över mail som berör denna form at fri kommunikation? Då är detta paketet för dig!
Ni specificera materialet, varvid detta skickas på DVD skiva via POSTEN™ med rekommenderat brev.
Efterfrågan på detta paket gör att du måste förhandsboka i 3 månader i förväg.
Prissättning sker antingen löpande eller per utskick. Polisanmälning sker vid olagliga förfrågningar, utan undantag.

Från 399 Kronor per månad.

Grundpaket Dejting
Är Ni ute efter en ny partner, men inte vill finnas med i registren över personer som desperat söker partner över nätet? Då är detta rätt paket för dig!
I detta paket ingår bla dagliga uppdateringar från 3 valfria dejtingsidor. Utskick sker antingen på CD-skiva eller som utskivna av nya singlar och som tilläggstjänst även möjlighet att skriva och mottaga gästboksinlägg och mail från dessa sidor.
Om Ni är singel måste det stärka det genom uppvisandet av bevismaterial från din bostad.

Från 69 Kr per månad.

Grundpaket Nybörjare
Har Ni ingen aning om vad Ni gör på nätet? Då är detta paketet för Er! Ni ska inte behöva skämmas i framtida loggar vad du gjorde för två år sedan, även då Ni om två år fortfarande kommer att hävda att ”Internet bara är en fluga”. Och kommer att vägra lära Er hur man egentligen söker på hur bra latexfärgen kommer att fästa på garaget när du målar det. Eller hur det kommer sig att musen springer sin väg, och Ni tvingas beställa en ny från Datortillbehörsleverantören.com/n00b.
Som grund i detta paket ingår slumpvis utvalda sidor för att efterlikna en nybörjares första steg på nätet, men Ni kan även lägga till valfria hemsidor för 28 kronor per månad och hemsida utöver grundavgiften.

Från 375 Kronor per månad.

Paket Premium
Är Ni ett företag som precis startar och inte riktigt har koll på finanserna? Då har Ni ett utmärkt paket som Ni kan forma nästan i oändligt variation för just Erat företag. Det finns möjlighet till konsultation, distributionslösningar av Eran data ända ner till individanpassningar för Era anställda.

Offereras enligt Era önskemål.

Paket Special
Detta paket är enbart till för myndighetspersoner som jobbar inom regeringen, och Ni behöver därför visa upp arbetsgivarintyg för att styrka Er anställning. Eftersom denna information är av högsta känslighet och behöver levereras snabbare än ett brev på POSTEN™, kommer Vi därför att sätta upp ett fibernätverk från Erat kontor direkt in till vår Serverpark. Eftersom detta paket är en helhetslösning tillhandahåller vi loggning av Era mail och övriga kontakter för att säkerställa högsta möjliga servicekvalitet.
För övrigt ser detta paket ur som Vårat Premiumpaket.

Ni har ändå inte råd, så fråga inte!

Övriga uppgifter.
Eftersom våran affärside är att hålla Eran information privat sköts all administration av dresserade apor. Det medför dock en något längre handläggningstid innan ni erhåller Eran första leverans, men enligt våra beräkningar är detta något man måste ha med i beräkningarna när staten inte vårdar Eran personliga intigritet.

Era bokningar av Våra paket går genom PRP – Personer utan Rätt till Privatliv.
Bokning av Våra paketlösningar sker genom att skriva en POST-IT, där ni specificerar vilken lösning vi vill erhålla. Medtag även erat telefonnummer för enkel kontakt. Märk även lappen med: PRPs Privata Kommunikationsdepartement

Denna fästs sedan på Box 1337 som finns på Uppsala Centralstation.

Vänligen, Tobias

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem

Visste inte riktigt vart denna länk passar in, men måste resa mig upp för våra grannar i väst och lyfta på hatten för detta:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/fralagen/article4388595.ab

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem

Hoppas jävlar i mig att svenska politiker ta bort skyddslapparna över ögonen snart. Menar 70% av befolknigen är nog i mot dom senaste lagarna så som FRA i princip och ändå babblar politekr på om hur dom säkrar sverige i mot rerorism och hur det är för vårt bästa och dom tror detta blir bra. Men dom måste ju vara både blinda och döva då svenska folket gjort det ganska klart att vi inte vill ha dessa lagar på bekostnad av vårt privatliv.

Bodström hade jag älskat att få sparka upp en gummistövel i röven på.

Permalänk
Medlem

Värsta argumentet är väll att de säger att de inte kollar mail inrikes och således inte svenskars. Det visar hur korkade de verkligen är. ALLA som har Gmail/hotmal/yahoomail kommer få mailen undersökta av FRA datorn eftersom dessa passerar riksgränsen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Oh nej, har vi terrorister i sverige, nu vågar jag inte gå ut it säkerhetsrummet i våningshuset där jag bor. Jag kanske blir bombad! När var det sist vi hade ett terroristdåd i sverige? Vi har aldrig haft några, bara en del interna pyromanattacker av svenska rasister men vad mer? Inte ett jävla skit.

Varför, VARFÖR skaffar dem sig en arme för att jaga ingenting och skydda sig mot ett hot som inte finns.

+1

Visa signatur

Spelburken: | Corsair Carbide Air 540 | ASUS Gryphon Z87 | Core i7-4770K @ 4,0 GHz | Kingston HyperX 16 GB DDR3 | Nvidia GeForce GTX 1070 Ti 8 GB | Chieftec A-135 850W | WDC Green/Blue 2 TB | Samsung 840 EVO 120GB / 500 GB |
Arbetsburken: | MacBook Pro 15" | Late 2011 | 2.2 GHz Intel Core i7 | 8 GB 1333 MHz DDR3 | AMD Radeon HD 6750M 512 MB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
Sverige skyddar sig från terrorattacker, hur menar du att det är att skjuta sig själv i foten?

När har Sverige någonsin varit ett mål för terrorister?

Permalänk
Medlem

Man skulle igentligen sätta upp nått mail system som gör att man skickar spam fram o tillbax mellan säg 100 konton konstant så kan dom ju lagra all den skiten. Synd bara att jag inte e bra på o scripta sånna saker, annars hade ja fan slängt ihop en burk enbart i det syftet. Det tar nog fan inte lång tid innan vi tvingas ha våra egna hem TV övervakade med så vi inte rör oss själva på opassande ställen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Man känner sig totalt överkörd av den svenska regimen som svensk medborgare, trots att en majoritet av folket är emot alla dessa nya integritetskränkande lagar (som jag förövrigt tror gör mer skada än nytta, integritet>>terror-attacker/whatever i sverige (hah)).

Är självklart Piratpartist, de verkar vara de ett av väldigt få partier som fått upp ögonen för vad som försigår, vilket de iof gjorde långt innan många av lagarna trädde i kraft. Tyvärr är aftonblaskan och de andra tidningarna så slöa så de skriver inte om saker och ting förrän de redan har skett, så något slags motstånd mot lagarna i samhället hinner knappt skapas förrutom i bloggvärlden.

Dock har jag nu slutat läsa PP's nyhetsbrev som ramlar ner i min virtuella låda, redan uppsprättade av FRA, och lagrade på en server på okänd plats (kanske inte nu, men snart iaf). Det står sällan något positivt i breven tyvärr, förrutom att PP växer en hel del.. står mest om nya idiotiska lagar de planerar att införa, samt lagar som nyligen röstats igenom..
mår seriöst psykiskt dåligt när jag verkligen tänker efter på vad som händer i samhället nu, hur den svenska regimen som nu redan sitter där de sitter och då kan skita i alla vallöften och annat och göra precis hur dom vill..

Dom lyssnar inte på vad vi säger.. ska man behöva smeta in riksdagshuset i avföring för att dom ska öppna ögonen och inse vad deras kråkor på ett papper betyder för svenska folket?

Det är verkligen skrämmande att se hur de skjuter de mänskliga rättigheterna under stolen för att göra plats för annat..

//bitter jävla katana

"Some laws of state aimed at curbing crime are even more criminal"
Friedrich Engels

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: ok..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traumklang
Jodå jag e "verklig". Jag vet att många nordafrikaner tex jobbar i spanien inom frukt och grönsaks industrin och inte bara där. Jag vet allt detta. Att dom jobbar under helt omänskliga förhållanden vet jag ochså. Dessutom vet jag ochså att europa och i stort sett alla industrinationer driver fult spel med fattiga regioner och länder på den här jorden. Men jag kan inte blunda för en politik som tar emot mer flyktingar än vårt samhälle tål. Jag ser det tydligt om jag går i vissa stadsdelar i malmö, göteborg och sthlm. Det kan man väl inte neka eller hur?? Samma sak har vi i stort sett i alla storstäder i Tyskland. Arbetslösheten är grymt hög här och pengar fattas överallt. Men samtidigt forsar flyktingar in i Europa. Jag vet inte hur politiker tänker. Men en sak vet jag med säkerhet. Problemen blir värre om inte vi tänker om både flyktnings politiken och hur vi sköter vår ekonomi nationell och internationell. Vi har i decennier byggt upp ett system som bara finanserar sig genom skulder.
Jag har svårt och tro att politiker och bankchefer inte är medveten om det. Dom vet exakt vad dom håller på med. Men dom mäktiga nissarna tjänar på en total crash. Även om det skulle bli krig, för krig är det mest vinstgivande som finns. Först säljer du vapen till alla som vill ha och sen får du bygga upp allt som blev förstörd. Nästan hela "Eliten" köper både silver och guld just nu. Det är ibland svårt och få tag i det numera. Fast priserna är fortfarande relativt låga om man jämför det med efterfrågan och tillgången. Vissa köper upp stora mängder just nu. Och dom är tillräckligt mäktiga för att kunna trycka ner priset med hjälp av silver och guld certifikat. Valutor kommer crasha och det vet dom. För det ser dom till att det ska hända. Sen har dom mer eller mindre sina egna tillgångar säkrade i silver och guld och efter kriget eller krisen är dom mäktigare än dom någonsin varit. Kollar upp vad baron de rothschild gjorde när napoleon förlorade slaget mot storbritannien. Han skapade panik i själva storbritannien. Aktierna rasade för alla var rädda att fransmännen skulle komma nu. Men han lurade hela strobritannien med hjälp av sina tidninga som med flit skrev att napoleon vann slaget. Han köpte i stort sett upp alla stora företag banker och försäkringar. Samma sak kan jag tänka mig skall hända igen enligt vissa. Så nu vet du kanske hur jag ser på saken och hur jag tänker. Jag tror att dom vill köra kärran i väggen. Och därför allt det som gör att vi har dåliga löner hög arbetslöshet och skulder så det räcker.

Något sent svar, man tänker vad ska man egentligen svara när klimatet som råder är som det är. Du har rätt i dina iaktagelser, däremot är resonemanget full av motsägelser. Det är synd och se att så många intelligenta unga som värnar om sin frihet och rättigheter ENDAST värnar om just sina egna, det här är inte Tolkiens extremkonservativa sagovärld med hobbitar och orcher. De nämnda områden med konsentrerat fattigdom och elände är inte heller slumpmässiga, den globaliserade ekonomin är i behov av en bakgård i varje samhälle att koncentrera sina misslyckanden på, samtidigt som statistiken visar fler konsumenter per kapita, vår tids koncentrationsläger kanske ? det är gamla goda kapitalisttänket, att ge en dollar men se till att få två tillbaka, idag börjar tom kontanter förlora sin värde, det är krediter och skulder som du nämnde som är utgörande för lönsamhet i slaveriet ( notera att jag är galaxer ifrån att vara vänsteranhängare ) nej, egentligen kan jag göra detta inlägg hur lång som helst, men känner inte att det vore till någon nytta, för att det är som det alltid har varit, konjukturen vänder nedåt och medelsvensson får det lite tuffare och de svaga tar emot smällar från höger och vänster och blir utpekad som syndabock, vilket är långt från sanning, de tillåts inte att vara delaktiga i samhället på samma villkor men nog f*n ska de hålla käften och gilla läget. Det är mycket som stinker i dagens dubbelmoral, i synnerhet när mycket av s k välfärd, lönsamhet är begrundad på " de andras " blood och tårar. Skulle kunna skriva långa listor för att ge exempel, men som sagt det är inte till någon nytta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Inget fel i detta, om personerna som har hand om informationen kan sköta det professionellt (vilket jag hoppas).

Något som borde införas är DNA-prov från varje svensk medborgare, inkl. alla nyfödda och sen lagras. Snacka om att brott kan lösas otroligt fort med den tekniken.

Integritet? Handlar inte om det...har man inget att dölja, borde man inte ha något att invända heller.

Sådan här typ av information missbrukas alltid, det är bara en fråga om tid.

Och det är pinsamt hur lite du vet. Det finns redan en DNA-bank i Sverige. Vet inte exakt hur det fungerar men tror föräldrarna måste säga nej annars går DNA in per automatik.

Det handlar om INTEGRITET. Det finns INGEN som har rätt att snoka och se in i någon annas privatliv. Det värsta argumentet som finns är "har man inget att dölja...". Det handlar inte om att dölja, det handlar om den privata sphär som varje människa har omkring sig och har rätt till. Det flesta människor mår dåligt om de bevakas, utan frihet hämmas människors hälsa och utveckling.

Permalänk

-- Nedrans! Vår terrorplan är tillintetgjord grabbar!

-- Attans också...

-- Asså, uhh vad jobbigt! Orkar nån av er gå ner till kiosken och köpa ett kontantkort eller ska vi lägga ner?

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk
Medlem

Vem är det som tjänar på detta egentligen? T.o.m. politikerna måste ju fatta att det här om att skydda sig mot terrorister bara är skitsnack. Vem är det som blir rik på det här förslaget?

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem

Hmm känner mig inte säker än.

Det behövs övervaknings kameror!

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Jahapp... inte ens blir man förvånad... Ipred, FRA och nu datalagringslagen, eller vad den nu ska kallas... Snart lär det komma lagar på att man ska undersökas rektalt av staten varje ojämn vecka...

Precis. det finns ingen integritet längre. SKa man behöva kryptera allt man håller på med för att ingen ska kunna kolla vad man gör. snart blir det väl olagligt att kryptera också?!?

Permalänk
Medlem

Nån som känner till nån bra, snabb och säker tjänst med krypterad VPN tunnel till schweiz kanske, eller annant land utanför EU.
Är tyvärr nått sånt som man får ta till för att vara någorlunda i fred med sin internettraffik, sin ISP mail tjänst är ju också nått man får undvika att använda.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

"Om man inte har något att dölja..."

Ehm...vafan?

Jag kan ju inte tala för någon annan men jag har en sjujäkla massa saker jag vill dölja! Är det någon som tänker på exakt hur mycket det är som man inte vill att vem som helst ska få reda på?

Hur många tycker egentligen att det är okej att all privat information ska samlas in och granskas av främlingar?
Tills motsatsen bevisats borde man anta att folk är emot något sådant, inte tvärtom som det är i nuläget.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk

snart har vi väll kameror på dass också

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q