Problem med grafiken i nya Macbook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Låter som om du haft otur, vad för något har du varit tvungen att byta ut?

Hårddisk som rasat ihop till oigenkännlighet, styrplattan, iSight, både insidan och utsidan av höljet, minnet och en enhet som reglerar skärmen. Sen att batteriet kroknar efter att par år är sånt man normalt får räkna med.

Visa signatur

Hobo från Söder.
--
ASRock Z68 E4 III, i5 2500K, OCZ V3 120, HX 850W, MSi GTX 580 Lightning, Corsair 8GB CL9, Antec H2O 620 p'n'p 2xScythe 1450rpm.

Permalänk
Medlem

Jössesamalia, du har verkligen ett jäkla oflyt eller så använder du datorn till basebollträ ; )
Tråkigt att det skall strula så förbannat!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Altså, det här är ju jättegamla nyheter. Det är ju fel på hela 8000M serien som Nvidia gör. En jättestor del av HPs värstingmodeller har samma krets men felen är ännu större där. Hela datorn blir oanvändbar och HP struntar i att det finns garanti, de vill inte röra i det. Helt sjukt!

Det där är inte riiiiktigt sant. I morgon ska jag in och skriva på ett förlängt anställningsavtal, eftersom jag är en söt liten knegare som inte gjort annat än att fixa dessa datorer det senaste halvåret.

Gratis, för slutkunden d.v.s.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
att de inte kör me ATI, kan det bero på att ATI = AMD ?

De kör ATI (AMD) i både iMac och Mac Pro och de körde ATI i tidiga Macbook Pro också...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Altså, det här är ju jättegamla nyheter. Det är ju fel på hela 8000M serien som Nvidia gör.

Men nu har ju inte nya Macbook/Macbook Pro några 8000M grafikkort...

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
haha dagens! Det bästa av allt är att du är seriös
Vad exakt gör Apple själva i en Macbook? De om några är ju duktiga på att efterapa andra men sedan ta det ett steg till.

OSX bygger ju på...som vi alla vet
Asus står för moderkort/chassi
Hårddisk kommer från Seagate tror jag
Minnen från Crucial/Kingston/Corsair
TN-panelen från gissningsvis LG/Philips
Grafik från Nvidia

Hur många andra gör det?
Ta Dell eller HP. Hur mycket gör de själva? Enda skillanden är i stort att de kör Windows på sina datorer, medans Apple har utvecklat sitt egna operativsystem.
Visst OSX bygger på *NIX, men i dagens läge är frågan om det inte är ungefär som att säga att windows efter w95 bygger på dos.

Vad Apple alltid har erbjudit är en koncept av komponenter som ska vara väl sammansatta och undersökta för att garantera att de funkar stabilt tillsammans "out of the box" (på bekostnad av valfrihet, eftersom apple inte kan/vill testa över sådär ~10^9 olika sorters datorkonfigurationer och försöka garantera olikt microsoft att deras operativsystem ska funka på dem alla). Uppenbarligen har dock något gått riktigt snett här...

Vad jag faktiskt inte förstår är hur nvidia överhuvud taget tillåts tillverka sina egna drivrutiner och att OEM tillåter dem (ungefär som jag har samma fråga runt creative).
För windows vista framkom det ju det att deras drivrutin i sig stod för typ över fem gånger så många crashar som intel och amd/ati tillsammans.
I linuxvärlden är det ett välkänt faktum att ifall man behöver en stabil dator och inte kräver 3D så ska man hålla sig så långt ifrån nvidias egna grafikdrivrutiner som möjligt. De är kända för att ge en uppsjö av problem inga andra drivrutiner ger (med ett litet undantag för atis binära, men jag har fattat som om de har blivit bättre sedan amd köpte dem och nvidia fortfarande varit värre), och att totalt vägra att tro på sina kunders problem.
Ska bli intressant att se om Apple lyckas lära nvidia läxan som uppenbarligen varken linux-världen eller windows-världen lyckats lära dem.

Permalänk
Medlem

Det är lite kul hur många skyller på nvidia, precis som apple inte kan misslyckas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shooblan
Det är lite kul hur många skyller på nvidia, precis som apple inte kan misslyckas

Jo, då det kan dem. Och har gjort många gånger. Och personligen ser jag det som ett misslyckade från appel att inte få ordning på nvidia INNAN de skeppar dessa mbp...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xake
Hur många andra gör det?
Ta Dell eller HP. Hur mycket gör de själva? Enda skillanden är i stort att de kör Windows på sina datorer, medans Apple har utvecklat sitt egna operativsystem.
Visst OSX bygger på *NIX, men i dagens läge är frågan om det inte är ungefär som att säga att windows efter w95 bygger på dos.

Vad Apple alltid har erbjudit är en koncept av komponenter som ska vara väl sammansatta och undersökta för att garantera att de funkar stabilt tillsammans "out of the box" (på bekostnad av valfrihet, eftersom apple inte kan/vill testa över sådär ~10^9 olika sorters datorkonfigurationer och försöka garantera olikt microsoft att deras operativsystem ska funka på dem alla). Uppenbarligen har dock något gått riktigt snett här...

Vad jag faktiskt inte förstår är hur nvidia överhuvud taget tillåts tillverka sina egna drivrutiner och att OEM tillåter dem (ungefär som jag har samma fråga runt creative).
För windows vista framkom det ju det att deras drivrutin i sig stod för typ över fem gånger så många crashar som intel och amd/ati tillsammans.
I linuxvärlden är det ett välkänt faktum att ifall man behöver en stabil dator och inte kräver 3D så ska man hålla sig så långt ifrån nvidias egna grafikdrivrutiner som möjligt. De är kända för att ge en uppsjö av problem inga andra drivrutiner ger (med ett litet undantag för atis binära, men jag har fattat som om de har blivit bättre sedan amd köpte dem och nvidia fortfarande varit värre), och att totalt vägra att tro på sina kunders problem.
Ska bli intressant att se om Apple lyckas lära nvidia läxan som uppenbarligen varken linux-världen eller windows-världen lyckats lära dem.

OS X är sedan Leopard UNIX certified.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
OS X är sedan Leopard UNIX certified.

Vilket betyder att de följer UNIX-standarder eller hur? Ungefär som att drivrutiner är WHQL i windows (i.e. testade så de följer av microsoft uppsatta standarder)?

Permalänk
Avstängd

Xake: Var precis vad jag menade, när jag citerade olofd.

rezuth: Det får du ge källa på, mig veterligen gör de absolut ingenting alls själva. Det har suttit moderkort från Asus i chassin från Asus i macbook- modellen sedan de bytte till Intel- processorer.

http://news.softpedia.com/news/New-Intel-Mac-Laptops-Will-Be-...

http://www.reghardware.co.uk/2006/04/12/macbook_lcd_source/

Det är dock bara 13,3" modellerna, de andra har Quanta tillverkat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xake
Hur många andra gör det?
Ta Dell eller HP. Hur mycket gör de själva? Enda skillanden är i stort att de kör Windows på sina datorer, medans Apple har utvecklat sitt egna operativsystem.
Visst OSX bygger på *NIX, men i dagens läge är frågan om det inte är ungefär som att säga att windows efter w95 bygger på dos.

Vad Apple alltid har erbjudit är en koncept av komponenter som ska vara väl sammansatta och undersökta för att garantera att de funkar stabilt tillsammans "out of the box" (på bekostnad av valfrihet, eftersom apple inte kan/vill testa över sådär ~10^9 olika sorters datorkonfigurationer och försöka garantera olikt microsoft att deras operativsystem ska funka på dem alla). Uppenbarligen har dock något gått riktigt snett här...

Vad jag faktiskt inte förstår är hur nvidia överhuvud taget tillåts tillverka sina egna drivrutiner och att OEM tillåter dem (ungefär som jag har samma fråga runt creative).
För windows vista framkom det ju det att deras drivrutin i sig stod för typ över fem gånger så många crashar som intel och amd/ati tillsammans.
I linuxvärlden är det ett välkänt faktum att ifall man behöver en stabil dator och inte kräver 3D så ska man hålla sig så långt ifrån nvidias egna grafikdrivrutiner som möjligt. De är kända för att ge en uppsjö av problem inga andra drivrutiner ger (med ett litet undantag för atis binära, men jag har fattat som om de har blivit bättre sedan amd köpte dem och nvidia fortfarande varit värre), och att totalt vägra att tro på sina kunders problem.
Ska bli intressant att se om Apple lyckas lära nvidia läxan som uppenbarligen varken linux-världen eller windows-världen lyckats lära dem.

Du avser säkerligen avdramatisera hela uppståndelsen med att påpeka att liknande problem lätt kan och uppstår i PC-världen? Och i så fall håller jag med dig. Snacka om storm i ett vattenglas. Dock hakar jag upp mig på dina argument.

Mac OS är skapat av Apple själva. Mac OS X däremot är en vidareutveckling av Unix-dialekten Darwin och kärnan Mach. Det mesta är hämtat från OPENSTEP och FreeBSD. Så, vad jag kan se så är det i princip bara gränssnittet Aqua man verkligen själva utvecklat.

Apple licensierade dessutom faktisk ut tillverkning av sina datorer i slutet på 90-talet, vilket var allt annat än kvalitativt. Visserligen historia, men inte "Vad Apple alltid har erbjudit "

OEM, eller Original Equipment Manufacturer är en benämning på produkter som tillverkas av ett företag men paketeras och säljs under ett annat. Så vad menar du egentligen med "att OEM tillåter dem"?

Slutligen...

WHQL, eller Windows Hardware Quality Labs är ett koncept för tillverkare att utveckla HÅRDVARA så den följer Microsofts kriterier och kan läggas till Microsofts HCL, eller Hardware Compability List. Det är inte riktigt samma sak som:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xake
Vilket betyder att de följer UNIX-standarder eller hur? Ungefär som att drivrutiner är WHQL i windows (i.e. testade så de följer av microsoft uppsatta standarder)?

Som sagt, Creative satte gärna WHQL-loggan på sina produkter men levererade inte drivrutiner. Det gjorde Daniel_K.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Xake: Var precis vad jag menade, när jag citerade olofd.

rezuth: Det får du ge källa på, mig veterligen gör de absolut ingenting alls själva. Det har suttit moderkort från Asus i chassin från Asus i macbook- modellen sedan de bytte till Intel- processorer.

http://news.softpedia.com/news/New-Intel-Mac-Laptops-Will-Be-...

http://www.reghardware.co.uk/2006/04/12/macbook_lcd_source/

Det är dock bara 13,3" modellerna, de andra har Quanta tillverkat.

http://gizmodo.com/5065022/apple-macbook-event-coverage

Citat:

Jason Chen:
Q: Did Apple design the motherboard in house?
A: Yes.

http://www.appleinsider.com/articles/08/10/14/apple_details_n...

Citat:

In a press release touting the new manufacturing process, Steve Jobs said, “Apple has invented a whole new way of building notebooks from a single block of aluminum."

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekanna
Hårddisk som rasat ihop till oigenkännlighet, styrplattan, iSight, både insidan och utsidan av höljet, minnet och en enhet som reglerar skärmen. Sen att batteriet kroknar efter att par år är sånt man normalt får räkna med.

Det där skulle jag reklamerat direkt. Solklart att du fått ett måndags ex och varför du inte gjort det kan jag inte förstå.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Avstängd

Jo men det där säger ingenting. Självklart lägger dem sin veto i designen av moderkort och chassi, speciellt om vi ska titta på Macbook Air. Men sedan vem som faktiskt tillverkar dem är en helt annan sak och det är Asus. Asus tillverkar även chassin och moderkort åt Compaq och NEC. Apple är fortfaranden ingen hårdvarutillverkare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kamouflage
Det där är inte riiiiktigt sant. I morgon ska jag in och skriva på ett förlängt anställningsavtal, eftersom jag är en söt liten knegare som inte gjort annat än att fixa dessa datorer det senaste halvåret.

Gratis, för slutkunden d.v.s.

Jaså? Jobbar du på HP eller? Jag sysslar med Datorservice också och vi får in lite olika maskiner titt som tätt (som t.ex HPs värstingmodeller osv osv) men vi rör dem inte om det finns garanti på dem. Däremot tittade vi på vad de skulle kosta att byta MoBot och det skulle gå på typ 3000 kr och då vet man inte om nästa kommer fungera bättre/länge liksom... Men nu blev jag nyfiken, berätta vad du sysslar med!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delerium

Men nu har ju inte nya Macbook/Macbook Pro några 8000M grafikkort...

Nä, men generationen efter som det inte är jättestor skillnad på. Som jag skrivit tidigare, varför gör man inte vettiga tester när det varit så stora problem med tidigare kretsar? Läs lite mer innan du svarar är du snäll, det blir så mycket dubbla inlägg....

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Jo men det där säger ingenting. Självklart lägger dem sin veto i designen av moderkort och chassi, speciellt om vi ska titta på Macbook Air. Men sedan vem som faktiskt tillverkar dem är en helt annan sak och det är Asus. Asus tillverkar även chassin och moderkort åt Compaq och NEC. Apple är fortfaranden ingen hårdvarutillverkare.

Suck.

Citat:

rezuth: Det får du ge källa på, mig veterligen gör de absolut ingenting alls själva.

Dom designar allting men sen att dom inte står själva och sätter ihop dom längst ett band i Kina är en annan sak.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
va brukar man säga, köp inte första generationen av nått

Fast det är fan inte ok. Köper man en dator för de summorna som Apples datorer de facto kostar ska de hålla en hög kvalitet. Självklart kan saker och ting gå sönder, men det börjar bli lätt uttjatat med barnsjukdomar nu. Personligen kan jag ta det i viss utsträckning (jag har bytt logikkortet på min MBP två gånger nu, tack nVidia) och även om skulden ligger hos nVidia i grunden så är det ändå Apple som levererar till oss kunder.

Jag trodde faktiskt bara att det var 8600M som var problemet och trodde att nVidia lyckats arbeta sig runt problemen och numera levererade bra kretsar till sina kunder. Det börjar närma sig skandal för företaget och det som är synd är att det är vanligt folk som drabbas.

Jag kan hålla med belackarna till viss del, Apple har ett ansvar att grundligt testa sina prototyper och testexemplar INNAN de går i serieproduktion. Och visst, fine, låt det vara ett problem med en dators första generation, men som det är nu handlar det om flera fel, vissa mer triviala (de omkastade tangenterna till exempel) till mer allvarliga som grafikkretsar.

Trots att jag haft otur med min MacBook Pro är jag nöjd med mina Macar och kommer att fortsätta köpa deras produkter. Men det är inte jag som måste bli "övertygad", det är förstagångsköparna, så kallade switchers, som Apple säger sig vurma så för. Man har bara en chans att göra ett första intryck och just nu fäller Apple sig själva gång efter annan. De kanske har vuxit för fort?

Sanning att säga har de ju haft andra sorgebarn, men vilket företag har inte det. Och vad jag kan minnas så verkar ATI och nVidia gå i cykler om varandra. Ena stunden är ATI främst och nVidia lite efter och senare vice versa. Verkar vara naturlig gång helt enkelt.

Hur som helst. För de personer som nu sitter med den senaste generationen av MacBook och MacBook Pro, krånglar datorn kontakta Apple (eller återförsäljaren) direkt.

Hela grejen är mest beklaglig tycker jag och jag känner med de som har strulande datorer.

Permalänk
Medlem

Helt sant allt du skriver!
Det enda man begär som konsument är ju att de TESTAR lite innan de slänger ut allt på marknaden. De förlorar ju på det själva ändå! Dålig reklam och en massa RMAs mår ingen bra av...

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Suck.

Dom designar allting men sen att dom inte står själva och sätter ihop dom längst ett band i Kina är en annan sak.

Precis, alltså har jag rätt. Alltså tillverkar Apple absolut ingenting - vilket var precis vad jag skrev från början. Apple "gör" inte sina egna chassin och moderkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
För att mut-posten i Intels budget inte räckte till?

Haha den var bra:) Men med tanke på tidigare fall inte helt omöjlig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
text

WORD! Så jävla rätt helt enkelt

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Precis, alltså har jag rätt. Alltså tillverkar Apple absolut ingenting - vilket var precis vad jag skrev från början. Apple "gör" inte sina egna chassin och moderkort.

Absolut inte, du pratar om att dom inte skulle tillverka något. Det gör dom men dom sysslar inte med massproduktion. Det lägger dom över på andra företag.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Avstängd

Okay, återigen, peka exakt på vad Apple gör i sin mac då. Tror inte du hittar särskilt mycket. Och då menar jag förstås i jämförelse med vad dell, HP, MSI, LG m fl inte tillverkar. Vi fattar alla att designen är företagsbunden men det är visat att de inte tillverkar den. Mig veterligen finns det inte så mycket mer i en dator än redan nämnda saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Okay, återigen, peka exakt på vad Apple gör i sin mac då. Tror inte du hittar särskilt mycket. Och då menar jag förstås i jämförelse med vad dell, HP, MSI, LG m fl inte tillverkar. Vi fattar alla att designen är företagsbunden men det är visat att de inte tillverkar den. Mig veterligen finns det inte så mycket mer i en dator än redan nämnda saker.

Men vad spelar det för roll då? Jag tror många är överrens om att Apple gör snygga stilrena saker och sen spelar det väl ingen roll om de massproducerar dem själva eller inte.. Dock så är priset väldigt högt på macar och det är väl därför de flesta väljer pc ändå.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Nä, men generationen efter som det inte är jättestor skillnad på. Som jag skrivit tidigare, varför gör man inte vettiga tester när det varit så stora problem med tidigare kretsar? Läs lite mer innan du svarar är du snäll, det blir så mycket dubbla inlägg....

Vad jag vet har inte Nvidia tillkännagivit några problem med 9000m serien så det där med att det skulle vara gamla nyheter stämmer inte alls...

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Men vad spelar det för roll då? Jag tror många är överrens om att Apple gör snygga stilrena saker och sen spelar det väl ingen roll om de massproducerar dem själva eller inte.. Dock så är priset väldigt högt på macar och det är väl därför de flesta väljer pc ändå.

Åh ingen alls egentligen. Från början var det bara för att en viss extremfanboy uttalade sig (alltså inte rezuth).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
PC=MAC sedan Apple började med Intel.

Ska man vara riktigt petig har väl mac alltid varit en pc? Det står ju trots allt för Personal Computer. Och det är det ju.

Visa signatur

MacBook Pro '08 (Unibody) 2.53GHz Intel Core 2 Duo | 4Gig DDR3 RAM 1067MHz | GForce 9400M + GForce 9600M GT | 1.32Tb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Åh ingen alls egentligen. Från början var det bara för att en viss extremfanboy uttalade sig (alltså inte rezuth).

fanboys... usch

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Styrisen
Ska man vara riktigt petig har väl mac alltid varit en pc? Det står ju trots allt för Personal Computer. Och det är det ju.

PC är en förkortning på IBM-PC vilket man kan säga att Mac inte alltid har varit.

För annars kan man påstå att Playstation 3 också är en PC då man kan installera linux m.m.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Apple har nyss släppt firmwareuppdateringar som ska fixa de barnsjukdomar de nya Macbookmodellerna drabbats av.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av optimuz
Va fan hade Mr Stevie Jobs trott när han gick och köpte nVidia kretsar?! Klart det skulle skita sig, det kunde ju vem som helst räkna ut. nVidia kan INTE tillverka stabila moderkort/kretsar, dom ska hålla sig till grafikkort!

Tycker inte nForce 2-4 vart så jävliga. Men det är klart, de kanske klockade 0,5% sämre än nåt annat.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Dessutom var det inte funktionaliteten som var problemet med 9600M utan tillverkningsprocessen - som inte nVidia står för själva utan samma fabrik som tillverkar till AMD/ATI om jag inte är helt felinformerad.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net