The Pirate Bay-rättegången: Dag 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vintervilan
För det första, det står att TPB MÖJLIGGJORT intrång i upphovsrätten, vilket dom ju faktiskt har när dom förser användarna med en länk till en olovlig handling (ladda ner)

När det gäller liknelserna till knivar från ikea, bilar från volvo, bankrån etc, så kan jag bara säga såhär.

Om Ikea visste om att 99% av alla knivar såldes till mördare, så skulle nog försäljningen dras in, likaså skulle gälla bilar från Volvo.

Jag försvarar verkligen inte åtalet, men ska man argumentera för TPB så får man göra det vettigt

edit: För att förtydliga lite, skillnaden mellan en tracker, och diverse liknelser folk gör till ovannämnda är ju att TPB's syfte är att sprida olagligt material (det vet ju alla innerst inne), 99% av allt som finns att tillgå från TPB är ju upphovsrättsskyddat.

Bättre liknelse då!

Om jag lägger upp ett forum på domänen www.whitepeoplesuckcock.com. Är jag då skyldig till medhjälp till ärekränkning när folk börjar skriva rasistiska posts på mitt forum ?

Knappast eller hur?

Om jag då har en site där folk gratis får lägga upp torrentfiler. Är jag då skyldig till medhjälp till upphovsrättsbrott ? knappast eftersom jag inte bett någon lägga upp något utan det är val de gjort själva.

Eftersom de åtalade inte kan bindas till att sjlva ha lagt upp någon enskild torrentfil kan de inte heller dömmas för medhjälp. Om det nu inte ska bli olagligt att möjliggöra uppladdning av länkar på nätet.

Visa signatur

Chassi: Chieftec Dragon Moderkort: Asus P9X79 PRO PSU: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze CPU: i7-3820 3.6 GHz CPU-Cooler: Cooler Master Hyper 212 EVO GPU: KFA2 Nvidia GeForce GTX 580 GPU-Cooler: Arctic Cooling Acelero Xtreme Plus RAM: Corsair 24GB (2x8192MB + 2x4096MB) CL10 1600MHz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt att läsa minut för minut redogörelsen här http://www.metro.se/se/article/2009/02/18/08/3218-48/index.xm...

Tycker det känns som om TPB kör över industrin XD

Är helt säker på att dom kommer vinna detta. Och om dom gör det så kommer det vara som en tjock snara runt skivindustrins hals med tyngd runt föttrena

Gogogogo TPB!!

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Riktigt roligt att läsa minut för minut redogörelsen här http://www.metro.se/se/article/2009/02/18/08/3218-48/index.xm...

Tycker det känns som om TPB kör över industrin XD

Är helt säker på att dom kommer vinna detta. Och om dom gör det så kommer det vara som en tjock snara runt skivindustrins hals med tyngd runt föttrena

Gogogogo TPB!!

Nej fan. Musik, spel o film-industrin har mutat nämndemännen o domarn

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenta777
Nu är det inte så som du beskriver. Det som är sagt är att statens bevisning i fallet inte håller, det är först i morgon det ska bli förhör så är du inte synsk så har du nog inte hört "döööh det är inte vi som bestämmer va som laddas upp och ner" sägas i detta fall.

För övrigt, ska vi tolka dina inlägg som att du är för barnporr?

Ursäkta men är du totalt från vettet människa? Hur fan kan du tolka mitt inlägg som att jag är för barnporr? Det är inte bara fel utan en grov förolämpning.

Dra åt h-ete.

Sen sa jag inte heller vad dom hade sagt eller ska säga, jag sa vad dom inte kan säga.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nallswe
Bättre liknelse då!

Om jag lägger upp ett forum på domänen www.whitepeoplesuckcock.com. Är jag då skyldig till medhjälp till ärekränkning när folk börjar skriva rasistiska posts på mitt forum ?

Knappast eller hur?

Om jag då har en site där folk gratis får lägga upp torrentfiler. Är jag då skyldig till medhjälp till upphovsrättsbrott ? knappast eftersom jag inte bett någon lägga upp något utan det är val de gjort själva.

Eftersom de åtalade inte kan bindas till att sjlva ha lagt upp någon enskild torrentfil kan de inte heller dömmas för medhjälp. Om det nu inte ska bli olagligt att möjliggöra uppladdning av länkar på nätet.

Sprider du privat material när du gör det? Nej det gör du inte. Det är inte samma sak. Håll dig borta ifrån debatter som kräver någon form av intelligens nästa gång.

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din