Över 20 000 poäng i 3DMark06 med bärbar

Permalänk
Avstängd

Jaja.. 35000 för en maskin som det står Asus på? Blir säkert många sålda Asus är numera en amatörtillverkare som en gång i tiden gjorde bra moderkort till stationära, runt P2-tiden cirka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Jaja.. 35000 för en maskin som det står Asus på? Blir säkert många sålda Asus är numera en amatörtillverkare som en gång i tiden gjorde bra moderkort till stationära, runt P2-tiden cirka.

Är du seriös? Asus har större delen av moderkortsmarknaden i världen samt att deras s775 och i7 moderkort är väldigt omtyckta speciellt av överklockare...

35k bärbar dator, har själv haft en dator med 17" skärm å fyfan den räknade jag nästan som stationär med sina 4kg...kommer väll vara någon enstaka prylbög som köper en sån här men inte mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Jaja.. 35000 för en maskin som det står Asus på? Blir säkert många sålda Asus är numera en amatörtillverkare som en gång i tiden gjorde bra moderkort till stationära, runt P2-tiden cirka.

Passande nick må jag säga

Permalänk
Medlem

Bärbar = under 2kg och max 14" skärm.
Men men finns säkert en massa fjortisar som vill ha en sådan här och lattja med på LANen....

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem
Citat:

Men men finns säkert en massa fjortisar som vill ha en sådan här och lattja med på LANen....

Finns andvändning på andra områden än moppemuschLAN för en fet laptop,finns faktiskt "vuxna" människor som reser mycket i jobbet tex...

Visa signatur

Har datorer nog så jag klarar mej.....eller?

Permalänk
Medlem

bärbar?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av B.Burns
Finns andvändning på andra områden än moppemuschLAN för en fet laptop,finns faktiskt "vuxna" människor som reser mycket i jobbet tex...

Som spelar Crysis Warhead på hotellet då eller?

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Som spelar Crysis Warhead på hotellet då eller?

Som kör CAD, Pro/ENGINEER, Maya eller annat CPU och GPU tungt och inte vill ha en stor workstation stående.

On topic så är det imponerande prestanda i en hyffsat bärbar maskin. Jag lär nog sluta kalla min 3 kilos HP för släppbar efter detta.

Permalänk
Medlem

Jag köpte för några år sedan en bärbar Dell XPS för runt 25k, ett av de bästa köpen jag gjort. Reste mycket i jobbet och bodde på några olika ställen. Visst var det synd att kalla den bärbar, men den användes bara i olika hem och då alltid med ström kopplad. Alternativet hade varit att att ha 3 stationära med bra prestanda och bra skärm.

Så jag kan definitivt se ett användningsområde för den här, både för folk som använder prestandatörstiga program i jobbet, eller för de som faktiskt gillar att spela och reser mycket, jobbar på annan ort eller liknande.

Visst 35k är mycket pengar, men med den typen av jobb så har man i regel råd att unna sig det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Nja, det skulle jag få 7st bilar för..

Jag köper oftast en bil för 5000kr, kör tills det rasar och skaffar en ny, tar mellan 1-2 år innan ras.

Finns dom som servar/lagar sina bilar för 35.000kr per år.

Nuvarande bilar är Volvo 360GLT, 745GL/T, BMW735iA.. dock BMWn & 360 ska inte skrotas på flera år

Så en laptop oavsett prestanda för 35.000kr är tok förmycket, för mig

Blir det inte en hel del pengar i att enbart skatta, besikta och försäkra?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Är du seriös? Asus har större delen av moderkortsmarknaden i världen samt att deras s775 och i7 moderkort är väldigt omtyckta speciellt av överklockare...

VHS var också populärt. Populärt är inte alls samma sak som att något är bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Som spelar Crysis Warhead på hotellet då eller?

Typ,jag jobbar till sjöss och har slagit ihjäl mycket dötid med min 1730...

Eftersom det kommer ut nya modeller i denna kaliber från flera tillverkare så finns det väl en marknad för det antagligen,har svårt att tänka mej att det bara är brats på lan som får en av pappa (seriöst vilken fjortis har 35 papp liggandes?).

Visa signatur

Har datorer nog så jag klarar mej.....eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Med den sopiga datorn du har i sign så kanske du inte bör formulera dig så:))
MvH albanen..

Ursäkta för bumpning..

Hahaha underbart att läsa alla kommentarer här på Sweclockers.
Nej, du har rätt. Min dator är för tillfället inte så het, beror mest på att jag nyligen köpt en lägenhet och renoverat den - andra prioriteringar med andra ord.

Vad gäller bilar så föredrar jag dem som är runt 1 år gamla med 500-1000 mil på nacken. Iofs, min kommande blir en ny. Men jag antar att det handlar mycket om var man är i livet. Går man gymnasiet har man inte pengar (jag hade inte iaf och köpte därför aldrig någon bil). Sedan under studierna på KTH så var det först i slutet av utbildningen jag fick in lite pengar. Men efter det.....då jäklar!

När pengarna på allvar börjar rulla in, då kan man köpa seriösa bilar!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Det är en så kallad fet laptop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
VHS var också populärt. Populärt är inte alls samma sak som att något är bra.

Ja det var ju en bra jämförelse, VHS var i princip det ända som fanns på sin tid.

Man blir inte en moderkortsjätte på att sälja skit, det är ganska uppenbart såvida man inte är en fanboy av någon art.

Permalänk

dundermuppen fanboy? Tillåt mig småle.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acana79
När pengarna på allvar börjar rulla in, då kan man köpa seriösa bilar!

Personligen ser jag nybilköp som att kasta pengarna i sjön eftersom värdet störtdyker efter 2-3 år.
Det samma gäller väl datorer, men en ny dator kostar inte 150000kr heller.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

Nice batteritid sedna på denna.. känner mer värt och ha en stationär om man ska klocka och spela. enligt mitt tycke

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Personligen ser jag nybilköp som att kasta pengarna i sjön eftersom värdet störtdyker efter 2-3 år.
Det samma gäller väl datorer, men en ny dator kostar inte 150000kr heller.

Då säljer man den innan det gått 2-3 år då, haha, nä du menade säkert under de första 2-3 åren.

För 35 000 hade jag tagit en netbook och en jävla massa fiberkabel så att netbooken hämtar prestanda från min stationära där hemma.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acana79
Hahaha underbart att läsa alla kommentarer här på Sweclockers.
Nej, du har rätt. Min dator är för tillfället inte så het, beror mest på att jag nyligen köpt en lägenhet och renoverat den - andra prioriteringar med andra ord.

Vad gäller bilar så föredrar jag dem som är runt 1 år gamla med 500-1000 mil på nacken. Iofs, min kommande blir en ny. Men jag antar att det handlar mycket om var man är i livet. Går man gymnasiet har man inte pengar (jag hade inte iaf och köpte därför aldrig någon bil). Sedan under studierna på KTH så var det först i slutet av utbildningen jag fick in lite pengar. Men efter det.....då jäklar!

När pengarna på allvar börjar rulla in, då kan man köpa seriösa bilar!

Även fast jag en gång oxå gick gymnasiet hade jag iallaf. råd att ha en bil, men prioriterar man en laptop före att sjutsa tjejer/vänner (eller att bara som transportmedel till skolan/jobbet) kan man kanske tycka att det är "roligt", inte jag iallaf.

Vad som är komiskt i situationen är att du försvarar ditt "roligt" med är att du "har" massa pengar... - Alla har inte det, och det tycker inte jag är det minsta "roligt".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
VHS var också populärt. Populärt är inte alls samma sak som att något är bra.

Fattar inte hur du resonerar riktigt dundermuppen.
ALLA gick och köpte en VHS för att det INTE var en bra pryl att ha under tv:n??

Man spelade in tv-program och tittade på hyrfilm, min maskin klarade av att göra exakt vad den var tillverkad att göra. Som någon tidigare anmärkte, sluta att göra skäl för ditt nick, du är smartare än så.

Avd topic:
Vore jag lika rik som acana79, varför inte.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.