Tv-licens för sändningar på nätet

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Du tror det ja.. Även om man skulle anse att svt är fritt från inflytande från den sittande regeringen betyder inte det att deras nyhetsrapportering etc är fri från ideologisk vinkling. Att den förtäckta skatten via arbetslöshetsåtgärden Radiotjänst i Kiruna skulle garantera objektivitet är bara en stor fet propagandalögn.
Isåfall räcker det med svt24 och P1. Den statliga tvångsunderhållning vi har idag som kostar oss miljarder är helt onödig. Du får väldigt gärna förklara varför svts alla trams och blaj-program tvunget måste betalas av alla som råkar inneha en tv eller dator, samt vikten av ekonomiskt oberoende frågesporter.

amen. ta det på skatten så man tvingas prioritera och nå en mer samhällsoptimal nivå

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
problemet är att det inte går via skattesedeln därför att det inte blir en prioriteringsfråga=ekonomi=resurshushållning (t.ex. hur många människorliv är det värt med som aphex skrev s.k. "fria" frågesporter och annat trams då det är pengar som kunde användas till saker som ger mer nytta i samhället.

Så skattepengar går alltså till "viktigare" saker? Du vet att du betalar för ett kvarnstensmuseum i Övre Långtbortihelvete (tack flashback för den geografiska informationen)?

Permalänk

sprid!

sprid denna länk ...
http://tvupproret.se/

vet iofs inte vem som ligger bakom, men ynka 59 röster?

Permalänk

Re: sprid!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alatariel
sprid denna länk ...
http://tvupproret.se/

vet iofs inte vem som ligger bakom, men ynka 59 röster?

Vilken idiotisk sida!

Den ger en bara två alternativ där båda ligger på ytterkanten av skalan. TV avgiften bör inte avskaffas helt, utan bara till en stor del. Jag vet inte hur många gånger det har förklarats varför granskande media INTE bör finansieras av skattepengar...

Permalänk
Medlem

Låt dom som vill se svt:s skitprogram pynta för det och lämna oss andra ifred.

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem

Visst kanske SVT är klassat som "Public Service", och alla därmed bör betala, men vad fasen går pengarna till då?

Ungefär hälvten av SVTs programutbud är Nöje och inte allmänbildande. 20.000.000:- satsade SVT tydligen på Dokusåpan Riket, känns som att de pengarna var väl investerade för "Public Service"?

Under 2008 tittade jag ungefär 20 min på svensk TV, och anser att 100:-/min kan man ha roligare för.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Så skattepengar går alltså till "viktigare" saker? Du vet att du betalar för ett kvarnstensmuseum i Övre Långtbortihelvete (tack flashback för den geografiska informationen)?

Många kanske tycker att ett kvarnstensmuseum är helt onödigt, men långtifrån alla. För några hundra år sedan jobbade de allra flesta med jordbruk och kvarnstenar hade alltså en väldigt central roll. Det finns faktiskt människor som är intresserade av historia.

Har dessutom på känn att museet är av mindre modell och följdaktligen kostar det inte speciellt många hundratusen per år. Personalstyrkan lär till stor del utgöras av pensionärer som jobbar mer eller mindre ideellt.
Kanske viktigast av allt, kvarnstenar springer såvitt jag vet inte omkring och misshandlar, rånar och våldtar folk.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Jag har nu skickat följande fråga till KO via konumentverkets hemsida
https://docs.google.com/Doc?id=dchwsf6k_4gj2whbfb&hl=sv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alatariel
Jag har nu skickat följande fråga till KO via konumentverkets hemsida
https://docs.google.com/Doc?id=dchwsf6k_4gj2whbfb&hl=sv

Riktigt bra skrivet, hoppas du får svar!

Visa signatur

OS: Win 7 | Chassi: Antec 1200 | Mobo: M3A32-MVP Deluxe Wi-fi | Cpu: Amd Phenom II 940 x4 @ 3.0 Ghz | Gpu: Nvidia 560 ti 448 core | 8 gb blandad ddr2-ram | Psu: Corsair 620W HX | Citera för svar

Permalänk
Medlem

vad fasen är detta för skit ? :S de låter inte bra det här...

Visa signatur

| Amd X2 6000+ | Gigabyte GA-MA770-DS3 | 512MB/GDDR3 3650 Ati | 2GB Corsair DDR2 | 500GB Seagate | 500W Ace | XP Prof. SP2 |

Permalänk
Medlem

Tv-licens för datorn långt borta
http://www.idg.se/2.1085/1.293395/tv-licens-for-datorn-langt-...

Lite goda nyheter som gör det värt att starta tråden

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem

Vi får väl hoppas att det stannar där också, Tittar själv väldigt lite på TV, dock har jag ju en, men mest egentligen för att titta på film via DVD och blu-ray samt spel konsol.
Dom ganska få program jag vill se kan jag titta på oftast via svt play.

Inte direkt emot att svt skulle sända via nätet men i så fall ska det ju ske via inloggning på nått viss, kanske via lösenord som man får på TV avgifts räkningen.

Är hög tid att den förhatliga TV avgiften avskaffas helt, och läggs på vanliga skatten, TV kan väl anses som vanlig infrastruktur och den betalas ju via vanlig inkomstskatt, så varför inte TV också.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300