Biljetter till Birdie släpps den 28 februari

Permalänk
Melding Plague

Biljetter till Birdie släpps den 28 februari

Birdie är namnet på ett datorevenemang (läs LAN) strax utanför Uppsala. Tillställningen är i grund och botten ett scene-party vilket innebär att fokus i huvudsak ligger på grafiskt skapande, musik och programmering.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Jämn könsfördelning @ ~1000 pers = ~500 tjejer.

I'm there.

Permalänk
Medlem

JA! Klart man skall på Birdie

Candela kommer ställa upp i demo compot som vanligt. Vi har redan börjat knacka på demot.

Här kommer en liten teaser pryl: http://shrine.teeworlds.com/robot_test2.ogm

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

typiskt man bor så långt bort "/...

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Avstängd

Hoppas Sweclockers drar dit och kör ett reportage om vad som händer där. Skulle vara väldigt intressant.:)

Permalänk

"Evenemanget brukar locka ungefär 1 000 besökare varje år med en i sammanhanget bra fördelning mellan könen."
Bra? Ur vems ögon sett? Är inte den meningen lite väl subjektiv?

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk

skulle vilja tillägga att den 23:e maj INTE är en söndag utan en lördag. det vet jag för att jag fyller år då^^

Permalänk
Medlem

Sen är de väl Birdie 19 i år också inte 18.

Visa signatur

)( Wardriving

Permalänk
Medlem

får väl se om jag orkar gå dit
är ju bara några km från mig så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
JA! Klart man skall på Birdie

Candela kommer ställa upp i demo compot som vanligt. Vi har redan börjat knacka på demot.

Här kommer en liten teaser pryl: http://shrine.teeworlds.com/robot_test2.ogm

Ser fint ut, inte något avancerat dock, mer basic.

Permalänk
Hedersmedlem

Hade GÄRNA åkt på det, synd att det är så långt bort. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Ser fint ut, inte något avancerat dock, mer basic.

Nope, men det är som sagt bara en liten teaser

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N1ghtCrawler
"Evenemanget brukar locka ungefär 1 000 besökare varje år med en i sammanhanget bra fördelning mellan könen."
Bra? Ur vems ögon sett? Är inte den meningen lite väl subjektiv?

Bra, något positivt.
Ur skribentens ögon sett.
Meningen är helt subjektiv.

Fler frågor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddo
Sen är de väl Birdie 19 i år också inte 18.

Ja.. annars har vi åkt tillbaka ett år...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aiur
Ja.. annars har vi åkt tillbaka ett år...

Birdie är tidslöst. :>

Permalänk

Synd att det är så långt bort men men.. glad man slipper lägga pengar på det iaf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Alltså drar man inte dit om man bara lirar, eller?

Permalänk
Avstängd

Skönt med ett sceneparti med grafik, och programmering.

Jobbigt med alla noobparty som DreamHack med fjortisar och CS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Skönt med ett sceneparti med grafik, och programmering.

Jobbigt med alla noobparty som DreamHack med fjortisar och CS.

Det är killen på rad 6 fel att det är så

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N1ghtCrawler
"Evenemanget brukar locka ungefär 1 000 besökare varje år med en i sammanhanget bra fördelning mellan könen."
Bra? Ur vems ögon sett? Är inte den meningen lite väl subjektiv?

I sammanhanget står det ju. Du har ju själv kopierat texten. I sammanhanget menas med allra största säkerhet, LAN.

Permalänk
Medlem

Party ? Är det där festen är eller? Eller är till för dom som står i gränslandet mellan scene och game?

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Alltså drar man inte dit om man bara lirar, eller? [/QUOTE

Jodå det kan/ska man göra.. det är många som åker dit och bara gejjmar med.. finns en egen hall för det, och tävlingar i det vanliga med. skillnaden är att det är mer fokus på scenen, och inte bara CS hit och campers dit == mkt bättre stämmning

Permalänk
Medlem

LillFredde - Jag kan garantera att det kommer bli mycket gejmande också, det finns flera större turneringar såsom CS, Dota osv.. men även ett flertal mindre game-events och funtours.

omega - hela birdie är ett enda stort party, skillnaden mellan de olika delarna kan du läsa om på hemsidan. Men kort sagt så är det hyffsat tyst i game, mycket musik i party och en stor scen vid scene.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem

För korrekt uppfattning för vad scene är, se denna wikipedia artikel, http://en.wikipedia.org/wiki/Demoscene

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Korsordsguru

Även fast jag själv troligtvis inte kommer på Birdie i år så ska det bli kul att i efterhand se alla demoproduktioner från Candela och andra grupper. Lycka till.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Bra, något positivt.
Ur skribentens ögon sett.
Meningen är helt subjektiv.

Fler frågor?

Ja, vilken könsfördelning är det? Att skribenten tycker den är bra är för mig inte så intressant. Kan det vara så att skribenten menar att den är jämn?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamilton83
I sammanhanget står det ju. Du har ju själv kopierat texten. I sammanhanget menas med allra största säkerhet, LAN.

Nu hänger jag inte riktigt med? Vad har sammanhanget med att meningen är oinformativ och endast uttrycker författarens åsikter?

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N1ghtCrawler
Ja, vilken könsfördelning är det? Att skribenten tycker den är bra är för mig inte så intressant. Kan det vara så att skribenten menar att den är jämn?

Mindre ojämn än i dom flesta fall.
Jag tycker det är intressant att höra skribentens åsikt.
Jämn tror jag är att ta i, mindre ojämn än i dom flesta fall tror jag han menar.

Fler uppenbara saker du har svårt att förstå?

Permalänk
Medlem

synd att inte det står något om cod4 tunering på deras hemsida Hade med alla säkerhet åkt dit då.

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |