Ökad försäljning av Phenom II X3

Permalänk
Medlem

herregud vad många som matar trollen i den här tråden... amd-fanboys?

även om man inte kan låsa upp den tredje kärnan är spel sällan optimerade för fler än 3 kärnor ändå, bland annat eftersom xbox 360 också använder sig av tre kärnor antar jag. dessutom quads för 2000 kr är jävligt dyrt, med tanke på att i somras fick man en q6600 som är en likvärdig processor för 500 kr mindre....

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
herregud vad många som matar trollen i den här tråden... amd-fanboys?

även om man inte kan låsa upp den tredje kärnan är spel sällan optimerade för fler än 3 kärnor ändå, bland annat eftersom xbox 360 också använder sig av tre kärnor antar jag. dessutom quads för 2000 kr är jävligt dyrt, med tanke på att i somras fick man en q6600 som är en likvärdig processor för 500 kr mindre....

Om en Q6600 är likvärdig en Phenom II 940 så är 940 likvärdig i7 920 och då skulle man tekniskt sett kunna säga att Q6600 är likvärdig i7 920 och isåfall skulle intel inte ha utvecklats ett skit. Jo, det är skillnad mellan Q6600 och Phenom II. T.om första omgången Phenoms var ju i stort sett likvärdig Q6600.

Men jo helt rätt i att 3 kärnor räcker långt, än om spel bara stöder två kärnor kan tredje kärnan sköta mycket i bakgrunden vilket gör sitt. Tycket en 720BE är en helt fantastisk investering, är själv väldigt sugen på en själv när man får in lite extra pengar att spendera. Visst är min 7750 bra men en 720BE ger ju rejält att åka med trots priset.

Permalänk
Medlem

Så länge de säljer mer än vanligt så är ju det tummen upp

Permalänk
Avstängd

Mata inte troll.. och nej jag är inte AMD fanboy

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Skulle inte köpa, det finns en anledning till att en av kärnorna inte används i många fall. Bättre att hosta upp några hundra till och få fyra kärnor som fungerar, klockrent

Permalänk

Det var väl bara batch 904... Suckers... Jag köpte min för att den hade 3 kärnor iaf

Permalänk
Medlem

Försäljningen går upp eftersom att en fjärde kärna, med lite tur, kan låsas upp? Notera att den fjärde kärnan brukar vara defekt på något sätt, exempelvis så klarar den inte alltid normala frekvenser. Tvivlar på att vinsten i att ha en halvt defekt fjärde kärna har några större fördelar.

Nä, detta känns som en långsökt teori. Jag tror snarare på att orsaken är att de nya X3 presterar väldigt bra och är mycket prisvärda.

Permalänk
Medlem

köpte av misstag en X3 710 och på den står det på tredje raden "CACZC AC 0904DPHW" då kanske den går att låsa upp får kolla upp det i helgen när maskinen ska plockas ihop. allt ligger i kartong just nu

Permalänk
Avstängd

Det var likadant med den nya kattsanden:
Den sög upp allt ....

Härlig marknadsföring ....

Dyra dollars kommer i Yen.

Visa signatur

Töm minnet å gör en omstart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Det är ju sant att Intels CPUer ger bättre prestanda men det ger inget att provocera såna som tycker om AMD.

3DMark06, vilket knappast är aktuellt nu då det är DX 10 som gäller.

hade glömt denna tråd.

provocerande eller inte. sanning.

vissa tål den inte...andra gör det.

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem

Har inte hängt med precis, men vad är det för moderkort man ska ha?

(ska ändå köpa en dator, och Phenom II X3 är väll mycket bätrre än gamla Phenom x4?)

Permalänk
Avstängd

Börja tjafsa om olika märken på cpu.Kanske dax att växa upp nu kids.
AMD är bra för marknaden = bra för både intel nördar som amd nördar

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Det är ju sant att Intels CPUer ger bättre prestanda men det ger inget att provocera såna som tycker om AMD.

3DMark06, vilket knappast är aktuellt nu då det är DX 10 som gäller.

Ser man det så borde man ju inte använda gamla program som super pi1m eller andra program som inte är optimerad för Quad core.

Dx10 kommer nog bli mer använt i framtiden när retail W7 kommer ut... Vista är tyvär inte det bästa Dx10 oprativsystemet så många föredrar nog Xp fortfarande.

Men tillbaka till topicen..

X3 är helt klart en pris värd cpu.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=219252

Liten compair på skalning med Crossfire/Trifire Ic7 vs PII

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)