Windows 7 kan släppas tidigare än väntat

Permalänk
Avstängd

Hahaha fail trodde det skulle släppas i sommar

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svartsmurfen
Har någon hört någonting om uppgradering från vista?
Hörde för ett tag sedan att de skulle bjuda på det från MS sida
men har inte hört någonting konkret.

Det enda jag har hört är att de som köper Vista efter ett visst datum får W7 som uppgradering när det släpps. Det var väl likadant när Vista släpptes för de som köpte en dator med XP? Har för mig att tidsgränsen skulle ligga kring juni/juli i år, men det är som sagt rykten fortfarande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pecka1
Visst, bra att det flyter på med utvecklingen av Windows 7. Men det känns ändå som de stressar på releasen lite..? Endast en betaversion, release candidate redan i april. Får intrycket att MS försöker runda av hörn och ta genvägar.

Förstår absolut att folk ser fram mot 7:an men har man som jag suttit med Vista i 2 år känns ju inte Windows 7 som någon direkt revolution.

Endast en public Beta - för de av oss som är officiella betatestare och/eller partners kan väl Januari beta'n räknas som en b2 egentligen (även fast den första räknades som en pre-beta av MS själva).

Sedan håller jag väl egentligen med att w7 inte är speciellt mycket bättre än Vista - det är annorlunda och lite mer polerat bara. Dock är jag inte så helt säker på vad jag tycker om de "stora" nya features i w7, såsom taskbaren vilken känns tungarbetad - men det kan ju vara för att jag är van Vista.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chains
Ser fram emot detta OS.
Har inte ens provat Vista pga. all kritik och pga. att Win XP fungerar väldigt bra fortfarande.

Jag bytte för en vecka sen och jag är sjuuuuukt nöjd. Det fungerar klockrent och är mycket vackrare än XP. *ögon tindrar*

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Windows 7 verkar faktiskt bli riktigt najs.

Permalänk
Hjälpsam

Hoppas att några saker även kommer Vista till godo, tex att tjänster skall startas smartare och att man köra separata grafikkort.

Lite märkligt att många som hyllar W7 skäller på Vista.
En stor orsak till att W7:s Beta fungerar så bra, är att den oftast fungerar med Vistas drivrutiner.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

vad roligt:D kan man köpa en en ny dator med W7 då:) jag ta och göra

Permalänk
Medlem

Grejhojt!

Blir nog antagligen kliv från XP till W7 som det ser ut nu iaf Inte ofta jag säger det men.. GJ M$.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Hjälpsam

Vore smart om MS lät Betan fungera fram till släppet, på så sätt skulle dom sälja många licenser riktigt snabbt.
Vem vet, det kanske blir som när senaste expansionen för WoW släpptes?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Ge mig We7en!

Permalänk

Hoppas att 7:an inte kostar mer än drygt en 500-hundring ellr ngt, annars blir nog kopierade versioner vanliga...

Jag ser helt klart lockelsen med att ladda ner ngt som kostar 1000+ kr i butik. Tror faktiskt att Microsoft skulle kunna göra en vinst om dom sänkte priserna till runt 600 spänn eller nåt i den stilen, dom skulle ju sälja så mkt mer.

Permalänk

Längtar Ska köpa en ny dator då det kommer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ray Chen tror att en tidigarelagd lansering kan ge försäljningen av PC-datorer en puff i rätt riktning.

Se bara vad som hände med Vista. De skyllde det på en tidigarelagd lansering.

Citat:

Windows 7 bygger på Windows Vista.

Jo, men borde inte Windows 7 heta Windows Vista SP2?
Fast det är klart, det skulle nog bli svårt att sälja ett service pack.

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Hoppas att några saker även kommer Vista till godo, tex att tjänster skall startas smartare och att man köra separata grafikkort.

Lite märkligt att många som hyllar W7 skäller på Vista.
En stor orsak till att W7:s Beta fungerar så bra, är att den oftast fungerar med Vistas drivrutiner.

jag förstår inte heller varför de flesta skäller på vista, vilket inte alls många gjorde efter att service pack 1 släpptes. nu är vista sämst, för ett år sedan var det ju bara såå bra...

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

Jag är en som aldrig sagt att vista är bra. Ja jag kör det.. 64bitars. En stor skillnad i 7:an är att hårddisken inte jobbar ihjäl sig.. För det tror man fan i vista att den skall göra!

Visa signatur

..::When Chuck Norris does push ups, he dosen´t push him self up, he pushes the earth down::.

[Vev och Grus] @ 1hz

Permalänk
Medlem

Hoppas dom fixar alla buggar bara, jag har så stora problem att jag tänker installera Vista igen.

ATI:s drivrutiner krashar vid skärmsläckare och datorn låser sig så hårt att resetknappen är otillräcklig (!). Hålla inne startknappen så den dör eller klicka på strömbrytaren på nätagget är det jag får göra. Stänga av skärmsläckaren kanske kan vara en tillfällig lösning.

Installerade openoffice och försökte öppna ett excel-dokument. Krash på krash och den började om öppning hela tiden efter krash.

Vanliga CD-emulatorer fungerar inte, eller ju man kan avsluta aktiviteten när det kommer upp någon ruta som söker lite och därefter ber en att starta om för att fortsätta installationen, men när man har gjort vill den starta om ändå igen!

Men jag stängde ner processen och det gick att installera utan det skyddet som inte windows 7 stödjer. Men det fungerade inte i alla fall, avinstallation fungerade inte.

EOS utillity buggar lite.

Folding GPU krashar ständigt, beror nog på ATI:s drivutiner som inte funkar på windows 7.

Nätverksproblem där den inte kan anluta till lösenordsskyddade nätverk.

Dålig nätverksmottagning. (underligt)

Massa blinkande där uppe ibland.

Installation av XF-I-ljudkort gick inte helt smärtfritt, jag installerade det men den "glömde bort det" vid omstart.....

Några av alla problem, annars verkar det bra. Jag rapporterar ofta.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk

Bli nu inte giriga igen käre Microsoft. Se till att för en gångs skull släppa en operativsystem som är någorlunda färdigt.
Windows 7 ser ut att bli ett väldigt bra OS. Förstör ej det.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_ec
Jag är en som aldrig sagt att vista är bra. Ja jag kör det.. 64bitars. En stor skillnad i 7:an är att hårddisken inte jobbar ihjäl sig.. För det tror man fan i vista att den skall göra!

Håller med! Höll på att bli galen när diskarna läste konstant hela tiden, var tvungen byta till Server 2008 istället o konfigurera som workstation. Ser ut o fungerar som Vista men snabbare... Skulle annars köra Win7, men det där jäkla IE8 sabbar för mig så... Hoppas man kan få köra IE7 sen när 7:an släpps på riktigt...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pecka1
Visst, bra att det flyter på med utvecklingen av Windows 7. Men det känns ändå som de stressar på releasen lite..? Endast en betaversion, release candidate redan i april. Får intrycket att MS försöker runda av hörn och ta genvägar.

Eller så jobbar de ordentligt för en gångs skull. Hur många bloggar har man inte läst av programmerare som jobbade på Vista hur kaotiskt och oorganiserat hela utvecklingsapparaten var?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Kanske blir dags att överge Win2000 när 7:an kommer Börjar bli riktigt svårt att hitta drivrutiner till Win2000 nu

Ja jäklar! En gammal goding. Och en överlevare (du) Har själv kvar Win2000 på en lite äldre dator. Bra grejer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
... Skulle annars köra Win7, men det där jäkla IE8 sabbar för mig så... Hoppas man kan få köra IE7 sen när 7:an släpps på riktigt...

Ladda ner en annan webbläsare?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XzaR
Hej jag orkar inte vänta till september eftersom jag trodde att W7 skulle släppas i april och undrar om det är bra att köpa:
... bla bla spam ...

WTF :S
Detta känns som mer än bara lite off topic. Posta sådant här i rätt del av forumet ffs!

Permalänk
Medlem

där är mycket det ska fixa innan den fullständiga versionen kan bli något.
dock så är det redan bättre än vista, men näe, xp kräver ändå mindre och känns snabbare än "betorna"

Permalänk

Hoppas att Windows 7 bara stödjer DX10.1 och nyare! :D:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover
Hoppas att Windows 7 bara stödjer DX10.1 och nyare! :D:D

Hehe. Nu har de ju i och för sig redan uttalat sig om detta så... WDDM 1.1 lägger till många bra funktioner även för DX10-kort. Vet inte om DX10.1 hade något extra dock.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q