Pris och lanseringsdatum för Asus Rampage II Gene

Permalänk
Melding Plague

Pris och lanseringsdatum för Asus Rampage II Gene

Asus Rampage II Gene är ett fullsmetat moderkort för Core i7 i miniformat. Nu avslöjar tillverkaren både pris och lanseringsdatum.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Härligt, fler mATX mammabrädor vill vi se

/K

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk

Lätt att man kör in två stycken 295 GTX i den asså! Vore kul att se faktiskt.

Permalänk
Medlem

Måste alla produkter som har i7 i namnet eller har stöd för i7 eller ser ut som i7 eller är till för i7, kosta närmare 3000kr?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Önskar jag visste att detta skulle komma lite tidigare, då hade jag inte köpt DFis fiasko kort...

Visa signatur

Intel Core i7 920, Asus Rampage III Gene, 6GB DDR3 1333MHz, GTX280

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Måste alla produkter som har i7 i namnet eller har stöd för i7 eller ser ut som i7 eller är till för i7, kosta närmare 3000kr?

Priset justeras garanterat när i5 kommer (sommaren?), men jag håller med om att 3000 är på gränsen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

hoppas att de kommer liknande brädor från andra tillverkare så man får lite att välja på och så priserna pressas lite av konkurrensen.

Bäst av allt vore om AMD kunde släppa en Prolle som kunde utmana I7 prollarna.

då kanske man skulle se lite mysigare priser på marknaden.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emKa
Önskar jag visste att detta skulle komma lite tidigare, då hade jag inte köpt DFis fiasko kort...

har 2 polare med DFI'S m-ATX bräda och dom är grymt nöjda med det plus jag får mitt i morgon...

Bara du som är gnällig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emKa
Önskar jag visste att detta skulle komma lite tidigare, då hade jag inte köpt DFis fiasko kort...

Alla Asus mATX-kort för Intel S775 jag testat har varit fiaskokort så hoppas inte på för mycket...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Dum placering av Pata kontakten.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Dum placering av Pata kontakten.

Kör man PATA så får man nästan skylla sig själv. Jag är snarare förvånad över att gränssnittet finns kvar.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Priset justeras garanterat när i5 kommer (sommaren?), men jag håller med om att 3000 är på gränsen.

Det är lite väl saftigt, ja. Varenda del i ett i7-system kostar ju 3000kr också. Som vanligt är det skyhöga priser i början.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Priset justeras garanterat när i5 kommer (sommaren?), men jag håller med om att 3000 är på gränsen.

På gränsen? Det är så långt ifrån gränsen att man inte ser den längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Dum placering av Pata kontakten.

Ska du ha 2 stora grafikkort finns det inte mycket plats kvar till pata-kontakten. Jag ser inte vad som skulle vara dåligt med den där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
Lätt att man kör in två stycken 295 GTX i den asså! Vore kul att se faktiskt.

Lär ju bli en fin liten landator ;D.

Permalänk
Avstängd

Stoppade i DFI m-atx x58 kortet igår kan bara säga 10 av 10 får det..

hade asus extreme x58 innan och detta lilla dfi kort klockar bättre är grymt mera stabilt lättare bios att förstå sej på bra layout med andra ord ett superkort...

4052mhz klock på 1.29vcore med ett m-atx kort i7 920 prolle... super super

Så ja förstår inte hur snubben kan gnälla på att dfi kortet är dåligt?
Vi är 3st som äger detta och är hur nöjda som helst med det..

Hoppas att asus m-atx kort är bra det med...