Permalänk
Avstängd

Intel VS AMD

Debattera!

Permalänk

Har kört på Intel sedan s370 och kommer förmodligen göra det ett bra tag till. För mig är prestandan värd varenda krona då det oftast går ett år eller två mellan uppgradering av mina huvudsystem.

Vad jag förstår så är väl den enda egentliga fördelen med AMD priset?

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk

Alltså.. sånna här trådar är värdelösa.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II X3 720BE @ 3.5GHz | LeadTek GTX 260 | 4GB OCZ Reaper | Corsair 650W | 3DMARK06: 16723

Permalänk
Medlem

Håller med LameAimer oskar

Vissa gillar helt enkelt att köra intel och andra Amd varför göra en dabatt om det?!

Då kan man lika gärna göra en dabatt och vilken typ av sallad som är godast och ändå få samma resultat nämligen en massa påhopp, gnäll och annat som hör till 10års åldern.

Visa signatur

[OS: windows vista ultimate] | [Processor: AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz, AM2+ Black Edition] | [Mobo: GA-MA790GP-DS4H] | [Graffe: PowerColor ATI HD4870 X2 2GB] | [750w nätagg] | [Cooler Master Haf 952] | [Corsair Dominator 2x2gb 1066mhz] | [500gb WD]

Permalänk
Medlem

Inte en till krigstråd.

Sånna här dyker upp hela tiden utan att någon startar en debatt om det också.

Snälla stäng denna tråden, jag ber er.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tzeghost
Då kan man lika gärna göra en dabatt och vilken typ av sallad som är godast .

Har aldrig sett en hätsk debatt angående sallad. Skulle helt klart vilja se en, det hade nog varit ganska underhållande. Mycket mer roande och givande än en het "debatt" om två snarlika produkter från två processortillverkare.

Permalänk
Avstängd

我認為這個問題與沙拉為您提供進一步的實質內容不當你樹莓餡餅

Permalänk
Medlem

"Har aldrig sett en hätsk debatt angående sallad. Skulle helt klart vilja se en, det hade nog varit ganska underhållande. Mycket mer roande och givande än en het "debatt" om två snarlika produkter från två processortillverkare."

Haha jovisst det vore något

Kanske kan bli en duell mellan kruksallad och isbergssallad framöver

Visa signatur

[OS: windows vista ultimate] | [Processor: AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz, AM2+ Black Edition] | [Mobo: GA-MA790GP-DS4H] | [Graffe: PowerColor ATI HD4870 X2 2GB] | [750w nätagg] | [Cooler Master Haf 952] | [Corsair Dominator 2x2gb 1066mhz] | [500gb WD]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tzeghost
"Har aldrig sett en hätsk debatt angående sallad. Skulle helt klart vilja se en, det hade nog varit ganska underhållande. Mycket mer roande och givande än en het "debatt" om två snarlika produkter från två processortillverkare."

Haha jovisst det vore något

Kanske kan bli en duell mellan kruksallad och isbergssallad framöver

Varför köpa isbergssallad, deras support är kass :/

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel VS AMD
http://www-hep.uta.edu/~brandta/al_me.jpg
Jag tycker problemet med sallad för dig att lämna ytterligare felaktigt du hallon paj

Ooooookej, jag förstår.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk

Självklart intel. Varför skulle man köpa en cpu som alltid presterar sämre än det bästa? AMD är ju mer medel/budget...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Självklart intel. Varför skulle man köpa en cpu som alltid presterar sämre än det bästa? AMD är ju mer medel/budget...

http://futonreport.net/wp-content/uploads/2008/11/flamewar.gi...

Kommer alltid bero vad personen har för subjektiva åsikter. Intel har ju prestandakronan just nu, men efter deras fulspel så hoppas jag att de ska få sig en känga. Blir de tilldömda böter så ska vi vara glada.

Intel har gjort mycket bra saker och snart kommer Larrabee, ska bli intressant att se.

AMD har inte tillfört mycket på de senaste åren, så blir intressant att se vart utvecklingen tar oss.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Ser ingen mening med denna tråd. Det är två tillverkare som båda gör bra processorer, sedan vilken processor som är bäst i en viss prisklass ändras hela tiden, så det går inte att säga generellt att ena tillverkarens produkter skulle vara bättre än den andras.

Lika meningsfullt som att debattera sallad som nämnts innan, eller vilken tillverkare av libero och pampers som gör bäst blöjor. Nivån på sådana här diskussioner brukar hamna på samma nivå som blöjbärare brukar ha, så den senare diskussionen kanske är mer relevant.

Lika bra att låsa tråden eller låta den självdö.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Intel krigar med sina i7 45 o 35nm kort medan AMD i skymundan med sina prisvärda medelbudget-kort planerar en lansering av en helt ny hittills okänd teknik. CPU:n kommer de kalla "Threshold" och sina nya graffs "Alpha" som kommer upp i 100'000 i 3Dmark... och recensenterna i det stora landet i väst (och då menar jag inte Norge) kommer skriva "Intel can't imagine what hit them, this was awfully wicked but cool of AMD's"

Visa signatur

We're such an abominable, sick society, that we wont make the history books, they will just say that large nations took land from smaller nations, used force and violence.
- Jaque Fresco

Permalänk
Medlem

Vilka dåliga människor ni är. Har ni en åsikt ett sätt skriv den. Skiter ni i det så behöver ni inte skriva något.

Jag tycker Intel är dåliga männniskor som stöttar Israel, alla ockupationsmakter är dåliga och man bidrar till deras förtryck genom att köpa varor dessa makter procuderar eller hjälper till att producera.

AMD är inte lika elaka, därför är AMD bättre. Fast de gör skitgrafikkort, å andra sidan gör Intel ännu värre grafikkretsar.

Permalänk
Medlem

... ... ... ... ...

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ninnuam
... ... ... ... ...

Dubito, ergo cogito, ergo sum!

EDIT: Je panse, donc j’essuie

Permalänk
Medlem

Re: Intel Vs AMD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel VS AMD
Debattera!

Varför?

Asinus asinorum in saecula saeculorum

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrSvamp
Vilka dåliga människor ni är. Har ni en åsikt ett sätt skriv den. Skiter ni i det så behöver ni inte skriva något.

Jag tycker Intel är dåliga männniskor som stöttar Israel, alla ockupationsmakter är dåliga och man bidrar till deras förtryck genom att köpa varor dessa makter procuderar eller hjälper till att producera.

AMD är inte lika elaka, därför är AMD bättre. Fast de gör skitgrafikkort, å andra sidan gör Intel ännu värre grafikkretsar.

Tror det är komplicerat att göra den jämförelsen då vi knappast har några problem att handla av företag som producerar produkter i Kina och Kina ockuperar Tibet stödjer Sudan för att utvinna olja, Kina är dessutom en diktatur med allt vad det innebär. Israel är knappast bäst men jag tror inte Kina är bättre och som sagt verkar vi inte ha några moraliska svårigheter att bedriva handel med dem, dock är detta en annan diskussion.

Så hur står sig AMD vs Intel prestanda mässigt?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Varför?

Asinus asinorum in saecula saeculorum

Jag förstod inte, kan du omformulera frågan?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
Tror det är komplicerat att göra den jämförelsen då vi knappast har några problem att handla av företag som producerar produkter i Kina och Kina ockuperar Tibet stödjer Sudan för att utvinna olja, Kina är dessutom en diktatur med allt vad det innebär. Israel är knappast bäst men jag tror inte Kina är bättre och som sagt verkar vi inte ha några moraliska svårigheter att bedriva handel med dem, dock är detta en annan diskussion.

Så hur står sig AMD vs Intel prestanda mässigt?

Intel vs AMD blir det, eftersom Intel är större, bättre och mäktigare går de först.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
Tror det är komplicerat att göra den jämförelsen då vi knappast har några problem att handla av företag som producerar produkter i Kina och Kina ockuperar Tibet stödjer Sudan för att utvinna olja, Kina är dessutom en diktatur med allt vad det innebär. Israel är knappast bäst men jag tror inte Kina är bättre och som sagt verkar vi inte ha några moraliska svårigheter att bedriva handel med dem, dock är detta en annan diskussion.

Så hur står sig AMD vs Intel prestanda mässigt?

Menar du bäst prestanda av alla processorer oavsett prisklass?

Själv tycker jag att konsumenten får ta sitt ansvar. Kan man leva med att stödja elakingar så får man göra det... Själv får jag magont av att köpa Paprikor från Israel (dessutom fuskmärker ju ICA att Israeliska paprikor kommer från Spanien för fler gör som jag) så därför köper jag ej paprikor från Israel. Jag låter inte ICA göra valet åt mig.
Komplett köper massa saker, men jag behöver inte köpa allt de har att välja på.

EDIT:
Bis repetita non placent

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrSvamp
Menar du bäst prestanda av alla processorer oavsett prisklass?

Funderar över vem som är ledande inom budet, medel och hög prestanda klasserna, att döma med min bristande kunskap verkar Intel leda i sista klassen genom i7 saknar dock kunskap om de två andra. Som "intel vs amd" nämnde är Intel större vilket möjligen påverkar dessutom läste jag en artikel om att amd hade ekonomiska svårigheter i jämförelse med intel. Ur ren ekonomisk synvinkel kan möjligen amd vara intressant för att förhindra att intel får monopol ställning dock tror jag flertalet önskar bäst prestanda för pengarna.

Citat:

Själv tycker jag att konsumenten får ta sitt ansvar. Kan man leva med att stödja elakingar så får man göra det... Själv får jag magont av att köpa Paprikor från Israel (dessutom fuskmärker ju ICA att Israeliska paprikor kommer från Spanien för fler gör som jag) så därför köper jag ej paprikor från Israel. Jag låter inte ICA göra valet åt mig. Komplett köper massa saker, men jag behöver inte köpa allt de har att välja på.

Jag är relativt väl insatt i konflikten och anser det absurt att kalla en eller andra parten för "elakingar" då det enligt mig syftar till att ena parten bär fullständigt ansvar vilket är absurt, konsumenter har ett visst ansvar dock är det högst individuellt vad man ser vara korrekt. Jag är faktiskt intresserad av denna debatten dock så tror jag knappast att denna delen av forumet är rätt plats för debatten att ske.

Citat:

EDIT:
Bis repetita non placent

Vilket du verkar instämma i.

Permalänk
Avstängd

Varför kasta sten i ett glashus?

Total onödig tråd som kommer resultera i varningar banns påhopp m.m...

detta är debatterat redan i massor...

LÅS TRÅD...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Varför köpa isbergssallad, deras support är kass :/

Du har tydligen aldrig testat rucolasallad.stoppar du någonsin ett blad som smakar mer likt maskrosblad än rucolasallad i munnen så kan du ge dig F*n på att det är ett maskrosblad =/

Permalänk

Enkelt svar:

Intel = riktar åt de som är rika och har råd med i7 rigg med mest prestanda
AMD = till de som är vanliga svensson som vill gärna ha speldator för pengar.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 7800X3D| Moderkort: Asus B650 Prime-Plus| Minne: G.skill 32 GB DDR5@6400 MHz| GPU: MSI Radeon 7900XT| Chassi: Fractal Design North| SSD: Samsung 990 Pro 2TB| HDD: WD 1,5 TB + Hitachi 500GB| PSU: Corsair RM850

Permalänk
Avstängd

Om det handlade om pris skulle AMD fanboys inte springa och köpa den senaste processorn. Dom skulle väntat tills dom sjönk. Så vad är erat argument egentligen? För det är fan inte priset.

AMD ligger 9 månader efter. ( Bygger dom tidsmaskiner eller processorer? )
AMD har gett upp kampen med klockfrekvenser.
Tillverkningstekniken är efter ( resulterar i högre strömförbrukning->högre värme->ingen OC )
AMD har inte gått i vinst sen 2006.

Ge mig en enda fördel med AMD som inte har med priset att göra eftersom det är bara skitsnack från fanboys.

( Jag har precis hoppat av skolan och börjat jobba på en, inte allt för hög lön om man säger så. Enligt er är jag nog klassad under svensson. Var är min AMD? Dessutom, mina tidigare processorer från Intel har jag köpt för mitt studiebidrag. )

Windows 7 > XP
Vista > XP
IE7 > FireFox
IE8 > FireFox
( FireFox är för övrigt asfult. )
nVIDIA > AMD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrSvamp
Dubito, ergo cogito, ergo sum!

EDIT: Je panse, donc j’essuie

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DivinityX
Om det handlade om pris skulle AMD fanboys inte springa och köpa den senaste processorn. Dom skulle väntat tills dom sjönk. Så vad är erat argument egentligen? För det är fan inte priset.

AMD ligger 9 månader efter. ( Bygger dom tidsmaskiner eller processorer? )
AMD har gett upp kampen med klockfrekvenser.
Tillverkningstekniken är efter ( resulterar i högre strömförbrukning->högre värme->ingen OC )
AMD har inte gått i vinst sen 2006.

Ge mig en enda fördel med AMD som inte har med priset att göra eftersom det är bara skitsnack från fanboys.

( Jag har precis hoppat av skolan och börjat jobba på en, inte allt för hög lön om man säger så. Enligt er är jag nog klassad under svensson. Var är min AMD? Dessutom, mina tidigare processorer från Intel har jag köpt för mitt studiebidrag. )

Windows 7 > XP
Vista > XP
IE7 > FireFox
IE8 > FireFox
( FireFox är för övrigt asfult. )
nVIDIA > AMD

Den största fanboyen här inne är väl du själv? Om än en Intel fanboy. Och hur man nu kan vara så dum att köpa processorer från Intel (iofs var du ju dum och hoppade av skolan av någon anledning) när du själv berättar om dina ekonomiska förutsättningar övergår nog de flestas förstånd.

Nog om det. Du får gärna redogöra för den "utmärkta" prestanda du tycks få från dina Intelprocessorer som du inte kan få från någon AMD-processor och berätta hur denna prestanda visar sig vid normalt användande. Det är nog intressant för många av oss. Eller ska du ta fram några underhållande benchmarktester som inte säger någonting om hur prestandan upplevs i praktiken?

Permalänk
Avstängd

Jag är inte Intel fanboy. Jag är bara så jävla less på AMD prestanda/pris argumentet. Intel ÄR bättre. Ingen fråga om saken. AMD ligger och konkurerar med Intels medelmåttiga GAMLA processorer.

Så vad argumenterar du för? Att du är en medelmåtta som inte vill ha det bästa? Att du klagar på att jag hoppar av skolan och har dålig ekonomi när det är du som inte har råd med en Intel.

Intel > AMD
DivinityX > Viceroy

Och seriöst, påhopp är för vanligt från AMD fanboys. Jävla stereotyp.
Det handlade inte om min skolgång. Det handlar om att Intel pumpar skiten ur AMD.

Här är ett AMD argument: "Spelet går bara i halva FPS'en. Men det känns bättre för jag betalade inte lika mycket."

Jag betalar hellre lite extra och uppgraderar med större mellanrum. Jag ger gärna lite till för det sista som krävs för att få det bästa.

Och seriöst... AMD logga, AMD Forum... kallar du mig fanboy? Det enda du ens lyckades med i ditt inlägg var att hoppa på mig. Ingen diskussion om varför AMD är bättre. Inget argument som jag bad om... Det verkar som att någon undviker frågan.
AMD fanboys är precis som religösa idioter. Tror på påhittat skit och vägrar diskutera. Hoppas ni trivs riktigt bra med ert medelmåttiga skit.

Och du kanske inte fattade det men benchmark är praktik. Men inte enligt AMD... bara för att dom förlorar varje gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LameAimer Oskar
Alltså.. sånna här trådar är värdelösa.

precis...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"