Försäljningen av gaminghårdvara väntas öka

Permalänk
Melding Plague

Försäljningen av gaminghårdvara väntas öka

Trots sjunkande försäljning i nästan samtliga marknader och recessionsvarningar från flera länder är det en bransch som trotsar trenden – försäljningen av gaminghårdvara.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag kommer antagligen bidra iaf Mitt 9600GT ska få sig en uppgradering under året

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Ja det är väl inte så konstigt... Gaming hårdvara = dyr hårdvara > ännu dyrare hårdvara när dollarn går upp.

Permalänk
Inaktiv

Det roliga är ju att 'gaming' vanligtvis inte betyder kvalité. Det är billigt producerat, plastigt, och lyser gärna blått.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Det roliga är ju att 'gaming' vanligtvis inte betyder kvalité. Det är billigt producerat, plastigt, och lyser gärna blått.

Sen finns det dyr "gaminghårdvara" också. Denna är lika billig att producera, lyser lika blått, och säljs till hutlösa priser eftersom marknaden finns i form av dumnötter här i världen

Permalänk
Medlem

Om ni syftar på möss, skärmar odyligt jomenvisst, mycket skit, men i övrigt tycker jag datorkomponenter håller otroligt hög kvalitet jämför med mycket annat, det verkar inte finnas budgetkomponenter, även det billigaste Grafikkorten, moderkorten, minnena, hårddiskarna, processorerna håller säkert 10 år, hårddisk undantaget.

Det beror säkert på att det är avancerad teknik som kräver en del för att tillverka, det gör så att vi slipper klåpare, men det är otroligt egentligen vilken kvalitet det är. Någon DOA ibland kan man räkna med, eller kompabilitetsproblem men annars är det bara att köra på NICE!

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Sen finns det dyr "gaminghårdvara" också. Denna är lika billig att producera, lyser lika blått, och säljs till hutlösa priser eftersom marknaden finns i form av dumnötter här i världen

Så ett tex GTX295 har dålig kvalité i jämförelse med ett t.ex. Geofre 9400GT?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

rätt simpel logik egentligen, lågkonjunktur medför färre jobb som i sin tur medför fler arbetslösa, och är man arbetslös så är spel en rätt kul sysselsättning

(och nej, fullt seriös var jag inte.)

Permalänk
Medlem

Dom menar väl att det kommer krängas mer PS3, 360 o Wii va?

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Det roliga är ju att 'gaming' vanligtvis inte betyder kvalité. Det är billigt producerat, plastigt, och lyser gärna blått.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Sen finns det dyr "gaminghårdvara" också. Denna är lika billig att producera, lyser lika blått, och säljs till hutlösa priser eftersom marknaden finns i form av dumnötter här i världen

+ att man får någons annans nick/logga på sina grejor och det är 'gaming' .. haha

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv

*host*Fatal1ty*host*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Så ett tex GTX295 har dålig kvalité i jämförelse med ett t.ex. Geofre 9400GT?

Kjell och CO. beskrivnig av 8400GT nåt i stil med "Grafikkort med DX10 för att klara alla de nya krävande spelen!"

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RHWarrior
Dom menar väl att det kommer krängas mer PS3, 360 o Wii va?

jepp blev tvingad av frugan att köpa ett WII vet ej varför men kanske för att man e för fet hahaha

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leinhart
Kjell och CO. beskrivnig av 8400GT nåt i stil med "Grafikkort med DX10 för att klara alla de nya krävande spelen!"

Hehe.. Jag har ett 8400 256mb liggande, det är i stort sett värdelöst till spel..Men den har stöd för Dx10 och CUDA..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emil_fh
Om ni syftar på möss, skärmar odyligt jomenvisst, mycket skit, men i övrigt tycker jag datorkomponenter håller otroligt hög kvalitet jämför med mycket annat, det verkar inte finnas budgetkomponenter, även det billigaste Grafikkorten, moderkorten, minnena, hårddiskarna, processorerna håller säkert 10 år, hårddisk undantaget.

Ahem... "host" nätagg "host".....Ace, qtec............

Permalänk
Medlem

Jag har tröttnat på lågkonjunkturen men inte kommer jag köpa saker för det, för dollarn lär fortsätta vara dyr och jag lär inte få något jobb i år verkar det som. Så även om jag gärna vill uppgradera grafikkortet så kan jag bara drömma om det. De verkar tro att lågkonjunktur handlar om att folk inte vill spendera pengar vilket det kanske är till viss del men framförallt så är det väl att folk inte HAR några pengar att spendera.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Rätt kul..jag köpte precis ett "gamer" tangentbord och en "gamer"mus för de gamla var utslitna. Snålade visserligen lite och köpte A4Tech X7 istället för någon av Logitechs eller Microsofts gnagare, men det hade jag nog gjort oavsett konjunktur. Har inte upplevt någon större kvalitetsskillnad trots att priset är nära nog hälften.

Om ATI lanserar ett DirectX 11-kort med samma pris/prestanda förhållande som 4850 hade när det kom så är chansen stor att det blir en uppgradering för mig nästa höst/vinter. Är även sugen på en snabbare CPU om man bara kan sticka in den i existerande moderkort. Men jag kommer aldrig mer i mitt liv att köpa värstingprolle och Ultra-Xtreme-Mega-Superduper grafikkort som är 15% snabbare än de som kostar 1/3 så mycket, vare sig ekonomin gör glädjeskutt eller är i recession. Visst var det kul att vara först med t.ex. Radeon 9700 Pro, men såhär i efterhand känns det som en rätt korkad "investering" och som jag hade kunnat haft lika kul med t.ex. Radeon 9600.

Citat:

De verkar tro att lågkonjunktur handlar om att folk inte vill spendera pengar vilket det kanske är till viss del men framförallt så är det väl att folk inte HAR några pengar att spendera.

Även om arbetslösheten gått upp mycket så är det ju fortfarande vanligare att man har ett jobb än att man inte har det. De som fortfarande har kvar sina jobb har väl inte mindre pengar att spendera än förut. För dessa handlar det väl mer om att inte vilja spendera pengarna pga osäkerheten (man kanske är rädd att förlora jobbet t.ex.)? Men till slut kanske man som de säger "tröttnar" på att vara försiktig och hoppas man får vara kvar på jobbet o.s.v. En svagare dollar kan däremot göra så att mycket blir för dyrt även för de som har inkomst.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk

Fler som blir arbetslösa resulterar i fler "pengastarka" personer som sitter hemma och spelar hela dagarna. (pengstarka jämfört mot ungdomar)
Nå vet inte om jag själv skall tro på mitt eget påstående. hehe Men det kan ligga något i det. Dock borde ungdomar som bor hemma få svårare att övertala sina föräldrar att köpa dyra grafikkort till dem.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jag tänker att hur många miljoner människor har inte börjat spela det senaste året? Det blir ju fler och fler människor, och fler vill köpa utrustning. Det som går åt mest är väl möss, tagentbord, musmattor och headset...gissar jag, eftersom "gaming"-kringuturustning inte kostar så speciellt mycket.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Och ändå så påstår speltillverkarna att folk har slutat köpa datorspel, och gått över till konsoller allihop. Så de planerar allihop att sluta tillverka spel till datorer, det är ganska motsägelsefullt.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Ja kan någon berätta vad det är för nya spel som kommer kräva nya grafikkort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
Ja kan någon berätta vad det är för nya spel som kommer kräva nya grafikkort?

Sitter du på ett 8XXX/9XXX eller värre Nvidia kort eller 48XX ATI finns det inget alls som maxar dom 2009

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Hmm jag undrar verkligen om 40nm kommer ge så mycket mer prestanda egentligen. Om det stämmer att TSMC har problem med tillverkningen som Inquirer meddelade så kanske vi inte kommer se någon boost på marknaden. Men RV740 låter mycket intressant.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

JAAAAAA!!

Om de menar datorhårdvara så blir jag själaglad. Trodde att det hade blivit mer konsoller än datorhårdvara.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]