Geforce GTS 250 är 9800 GTX+

Permalänk

nu blir jag så upphetsad att jag gör i brallorna....hurray ett kort som är bättre än mitt gamla 8800gtx som jag köpte för 5k+ när det var nytt

umm vänta här lite mitt gamla kort hade 768mb ram det här kortet har bara 512 altså måste mitt kort fortfarande vara bättre... gräver vidare... vafan det är ju samma kort med ett anat namn(lite skillnader i div clocks) och mindre ram...så det kan gå

helt ok att byta namn schema men anledningen att gamla serien fick följa med har ingenting med smidigheten i det nya namnschemat att göra...1+1 blir fortfarande 2...ibland så förstår nog ingen vad jag vill ha sagt..

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
http://www.sweclockers.com/nyhet/9002-radeon_hd_4890_har_samm...

läs lite på komentarena också, det verkar som om den inte kommer att ha 40nm trotts allt. det handlar alltså om ett överklockat 4870 omdöpt till 4890.
ATI har inte grävt ända ner till nvidias nivå än, men det kommer nog.

sen undrar jag varför alla inlägg handlar om bilar.

jodå, jag har läst den och kommenterat i den också. Men allvarligt? Vad förväntar sig folk? I och med AMDs uttalanden tidigare och att det trots allt bara var ett rykte som gick, så är väl ingen förvånad egentligen? AMD kommer knappast gå ned på 40mm förens 5xxx- generationen kommer och den bör inte komma före Windows 7 om Microsoft håller tiden och släpper sitt operativsystem i tredje kvartalet. Om vi tittar rent tekniskt på argumentet att det "bara" är ett överklockat 4870 så är det nästan korrekt. Tittar man på hela 48xx- serien så har ALLA kort samma antal "stream processors" som AMD valt att kalla det. Det som skiljer är själva hastigheten på minnen och kärnan. Så med den logiken är Hd4870 enbart ett överklockat 4850. Nu lägger ATI (eller säger man AMD?) ett tredje kort i 48xx- serien och man väljer då att ge det än mer hastighet och för att särskilja det från 4850 och 4870 så ger man kortet det fullt logiska namnet 4890. Är det verkligen någon som inte tycker detta är logiskt?

För det är ju mycket smidigare att döpa om ett grafikkort flera gånger, utan att göra minsta ändring på själva kortet.

Det är bara att sluta tro på alla rykten som sprids på internet. Apples fanboys är ju fantastiska på att hausa upp rykten, låt inte andra företag och produkter drabbas av samma fenomen.

*edit*

Missade att Hd4830 fanns hehe. Men det är också det enda kort som skiljer sig från de övriga i 48- serien.

*edit igen*

Som påpekats i den andra tråden så har Nvidia gjort så här ett antal gånger. Vad är mest rättvist:

1. Man ger ett nytt kort i samma serie ett namn som är anpassat efter hur det ligger till jämt emot de andra, exempelvis Hd4830 - 4850 - 4870 - 4890

2. Man tar ett kort och när det börjar bli gammalt så döper man om det till ett mer aktuellt namn utan att säga något. Exempel Geforce 8800GS - 9600GSO som i praktiken är samma kort med två namn, eller som nu då man döper om Geforce 9800 GTX till Geforce 250GTS.

Permalänk
Medlem

Detta är ju helt jävla sanslöst hur dessa folk beter sig.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
http://www.sweclockers.com/nyhet/9002-radeon_hd_4890_har_samm...

läs lite på komentarena också, det verkar som om den inte kommer att ha 40nm trotts allt. det handlar alltså om ett överklockat 4870 omdöpt till 4890.
ATI har inte grävt ända ner till nvidias nivå än, men det kommer nog.

sen undrar jag varför alla inlägg handlar om bilar.

Fast det _är_ inte samma sak. Ta ett HD4870 och överklocka det, då har du ett överklockat HD4870. Antingen döper man det till HD4870 OC (eller liknande), behåller namnet (GTX260 någon?), kallar det för HD5870 (Nvidia) ELLER så kallar man det helt enkelt för HD4890. Fortfarande samma familj som HD4870, fortfarande samma nivå som HD4870 (48), men lite snabbare, alltså HD4890.

Det är inte ens närapå samma sak. Att döpa ett överklockat HD4870 kort till HD4890 är det enda rätta att göra.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Fast det _är_ inte samma sak. Ta ett HD4870 och överklocka det, då har du ett överklockat HD4870. Antingen döper man det till HD4870 OC (eller liknande), behåller namnet (GTX260 någon?), kallar det för HD5870 (Nvidia) ELLER så kallar man det helt enkelt för HD4890. Fortfarande samma familj som HD4870, fortfarande samma nivå som HD4870 (48), men lite snabbare, alltså HD4890.

Det är inte ens närapå samma sak. Att döpa ett överklockat HD4870 kort till HD4890 är det enda rätta att göra.

varför tänker jag på nV:s ULTRA grafikkort när jag läser detta?

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk
Avstängd

Är det här ett bilforum?

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

Vad är problemet? Detta är ju BRA. Jag som inte har haft koll på grafikkort under 08 hade ingen aning om vad som var bäst mellan 260 och 9800 GTX, det blir ju enklare och fatta om de har samma följd iaf.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av duck_the_hitman
varför tänker jag på nV:s ULTRA grafikkort när jag läser detta?

Det gör du förmodligen för att det var Nvidias sätt att markera vilka som var toppmodellerna i sin 8800-serie. AMD har inga sådana suffix längre, för dem är det siffrorna som gäller.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

om inte annat så blir det lättare att sälja kortet begagnat

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Kanonbra upprensning av Nvidia, bra och intuitiva namn nuförtiden. De gör allt för konsumentens skull.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
tror att detta är någonting vi kommer att få vänja oss vid, ATI har ju också hoppat på tåget av fakkade namn. Det lönar sig väll helt enkelt att lura folk.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
http://www.sweclockers.com/nyhet/9002-radeon_hd_4890_har_samm...

läs lite på komentarena också, det verkar som om den inte kommer att ha 40nm trotts allt. det handlar alltså om ett överklockat 4870 omdöpt till 4890.
ATI har inte grävt ända ner till nvidias nivå än, men det kommer nog.

sen undrar jag varför alla inlägg handlar om bilar.

Men läs kommentarerna själv. Där förklarar jag det uppenbara.

Man har alltid gjort så som ATi gör där, de släpper en snabbare variant med uppdaterad kärna och namnger det fullkomligt logiskt.

Se 8800GTX som senare blev uppdaterat med 8800 Ultra, samma kort med snabbare GPU och minne. Inget att bråka om där.

Och ingen bråkar om att HD4870 är likadant som HD4850, bara det att det har snabbare GPU och minne. Men eftersom nVidia gjort så jävla mycket dumheter så måste man ju förstås försöka försvara det genom att försöka få det till att ATi gör samma sak.

ATi amvänder sig inte av suffix som GT, GS, Ultra eller liknande. Eftersom det är förvirrande då alla inte vet om t.ex. GS är bättre än GT, och om GT slår GSO. De har de två sista siffrorna i namnet till att visa det.

Därför är HD4890 det logiska namnet. Det är fortfarande ett HD4800 kort. Men det är lite snabbare.

Precis som att nVidia släpper en GTS modell av något som finns som GT. Jämför xx50, xx70 och xx90 med GT, GTS och GTX.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Kanonbra upprensning av Nvidia, bra och intuitiva namn nuförtiden. De gör allt för konsumentens skull.

Sluta upp med att bete dig som ett troll, fanboy! De luras knappast för konsumenternas skull.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Sluta upp med att bete dig som ett troll, fanboy! De luras knappast för konsumenternas skull.

Visst är det lustigt hur vissa människor verkar anse att det är helt okej att förolämpa någon hur mycket som helst, men att det är en dödssynd att skriva något som man själv inte håller med om?

Kort sagt: Håll dig borta från internetforum om du inte tål att folk har olika åsikter!

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Visst är det lustigt hur vissa människor verkar anse att det är helt okej att förolämpa någon hur mycket som helst, men att det är en dödssynd att skriva något som man själv inte håller med om?

Kort sagt: Håll dig borta från internetforum om du inte tål att folk har olika åsikter!

Jag tål folk som har olika åsikter. Men han var endast ute efter att trolla. Och fanboy är det inte direkt något snack om. Så vart ligger förolämpningen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Men läs kommentarerna själv. Där förklarar jag det uppenbara.

Man har alltid gjort så som ATi gör där, de släpper en snabbare variant med uppdaterad kärna och namnger det fullkomligt logiskt.

Se 8800GTX som senare blev uppdaterat med 8800 Ultra, samma kort med snabbare GPU och minne. Inget att bråka om där.

Och ingen bråkar om att HD4870 är likadant som HD4850, bara det att det har snabbare GPU och minne. Men eftersom nVidia gjort så jävla mycket dumheter så måste man ju förstås försöka försvara det genom att försöka få det till att ATi gör samma sak.

ATi amvänder sig inte av suffix som GT, GS, Ultra eller liknande. Eftersom det är förvirrande då alla inte vet om t.ex. GS är bättre än GT, och om GT slår GSO. De har de två sista siffrorna i namnet till att visa det.

Därför är HD4890 det logiska namnet. Det är fortfarande ett HD4800 kort. Men det är lite snabbare.

Precis som att nVidia släpper en GTS modell av något som finns som GT. Jämför xx50, xx70 och xx90 med GT, GTS och GTX.

Sluta upp med att bete dig som ett troll, fanboy! De luras knappast för konsumenternas skull.

HDXXXX har väl ändå bara funnits i två generationer? Jag minns när ATI had X1950XT (-ish?) som toppmodell och en massa fuckade siffer-bokstavskombinationer på alla kort under.

Det var vid Nvidias 6 och 7 serie som jag gav upp ATI då jag med för lite koll på korten försökte hitta ett nytt grafikkort. Jag köpte något kort med konstig sifferkombination, kom hem och fick reda på att GeForce 6600 presterade betydligt bättre i den prisklassen. Det blev till att byta kort och lämna ATI.

Jag hade som sagt inte någon koll på grafikkortsmarknaden vid det laget, men behövde köpa grafikkort. Trots mina bristande kunskaper så visste jag att 6600 presterade sämre än 6600GT och mycket sämre än 6800 Ultra som i sin tur var marginellt bättre än 6800.

Nvidia har alltid använt sig av ett mer logiskt system än ATI. GS 250 är ett undantag. Med varje byte av namn så har kortet hamnat ett snäpp ned i prestandastegen för korten. Det ahde varit att "lura" konsumenterna att döpa 9800 GTX till GS 260. Köper man ett GS 250 så vet man att det är ett lågpresterande kort.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZman
HDXXXX har väl ändå bara funnits i två generationer? Jag minns när ATI had X1950XT (-ish?) som toppmodell och en massa fuckade siffer-bokstavskombinationer på alla kort under.

Det var vid Nvidias 6 och 7 serie som jag gav upp ATI då jag med för lite koll på korten försökte hitta ett nytt grafikkort. Jag köpte något kort med konstig sifferkombination, kom hem och fick reda på att GeForce 6600 presterade betydligt bättre i den prisklassen. Det blev till att byta kort och lämna ATI.

Jag hade som sagt inte någon koll på grafikkortsmarknaden vid det laget, men behövde köpa grafikkort. Trots mina bristande kunskaper så visste jag att 6600 presterade sämre än 6600GT och mycket sämre än 6800 Ultra som i sin tur var marginellt bättre än 6800.

Nvidia har alltid använt sig av ett mer logiskt system än ATI. GS 250 är ett undantag. Med varje byte av namn så har kortet hamnat ett snäpp ned i prestandastegen för korten. Det ahde varit att "lura" konsumenterna att döpa 9800 GTX till GS 260. Köper man ett GS 250 så vet man att det är ett lågpresterande kort.

Ja ATis X800 och X1800 serier var ju väldigt röriga, något som kritiserades friskt av mig på den tiden. De fick en hel del kritik från många andra håll med, det var därför de övergav de namnen sedan.

Personligen byggde jag bara datorer med nVidias grafikkort på den tiden. Dels för att ATi vid tidpunkten hade en del småstrul, men främst för att nVidia var konkurrenskraftiga och lätta att hålla reda på.

Nu är det nVidia som är röriga, Med flera exempel där olika kort har samma namn, eller kort har flera namn. 9600 GSO t.ex, finns med både G92 och G94. 8800 GT och 9800 GT. Det är att lura konsumenterna. Och att döpa om ett 9800GTX+ till GTS 250 är något jag inte tycker om, men det är inte så allvarligt som allt annat de gjort. Och tar man det exemplet ur sitt sammanhang så kan det se ut som att de förenklar. Men ser man till allt runt om, hur de gör om 8800 GS till 9600 GSO tex. så ser man att det hela handlar om att få en gammal serie att framstå som ny igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Ja ATis X800 och X1800 serier var ju väldigt röriga, något som kritiserades friskt av mig på den tiden. De fick en hel del kritik från många andra håll med, det var därför de övergav de namnen sedan.

Personligen byggde jag bara datorer med nVidias grafikkort på den tiden. Dels för att ATi vid tidpunkten hade en del småstrul, men främst för att nVidia var konkurrenskraftiga och lätta att hålla reda på.

Nu är det nVidia som är röriga, Med flera exempel där olika kort har samma namn, eller kort har flera namn. 9600 GSO t.ex, finns med både G92 och G94. 8800 GT och 9800 GT. Det är att lura konsumenterna. Och att döpa om ett 9800GTX+ till GTS 250 är något jag inte tycker om, men det är inte så allvarligt som allt annat de gjort. Och tar man det exemplet ur sitt sammanhang så kan det se ut som att de förenklar. Men ser man till allt runt om, hur de gör om 8800 GS till 9600 GSO tex. så ser man att det hela handlar om att få en gammal serie att framstå som ny igen.

Jag förstår givetvis kritiken mot namnbytena (sade även mitt om det på föregående sida) och säger ingenting annat än att de vill den frmställa den äldre serien som ny. Faktum är dock att de även vid 8800 GS flyttade ned kortet gällande prestanda. Ett 8800 GS presterar sämre än ett 9800 GTX, man flyttade då kortet till X600 XXX, alltså gav en tydlig markering om att det var ett lågpresterande kort.

Jag tycker dock att det är oacceptabelt att 8-serien ens finns ute och tillverkas (under dessa nya namn).

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Sluta upp med att bete dig som ett troll, fanboy! De luras knappast för konsumenternas skull.

Troll och fanboy? Som hämtat ur en lågstadie-elevs vokabulär.

Nvidia rensar upp sina namn för att göra det enklare för konsumenten, vad är problemet? Att insinuera att Nvidia luras och bedriver ohederlig marknadsföring är befängt.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus

Nvidia rensar upp sina namn för att göra det enklare för konsumenten, vad är problemet? Att insinuera att Nvidia luras och bedriver ohederlig marknadsföring är befängt.

Att ta ett gammalt kort och döpa om det för att få det att verka vara nytt och fräscht... ja, vad tycker du att det är?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Dum fråga, men påstår Nvidia någonstans att det handlar om nya kort? Om inte, vad är problemet?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Troll och fanboy? Som hämtat ur en lågstadie-elevs vokabulär.

Nvidia rensar upp sina namn för att göra det enklare för konsumenten, vad är problemet? Att insinuera att Nvidia luras och bedriver ohederlig marknadsföring är befängt.

Skärp dig nu.
Vem som helst kan räkna ut att det enda rätta är att låta 9800GTX existera tills det slutar tillverkas och SEDAN fasa ut det för ett nytt kort med ett nytt namn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Att ta ett gammalt kort och döpa om det för att få det att verka vara nytt och fräscht... ja, vad tycker du att det är?

Rationalisering.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Avstängd

Sluta använda ord som du inte vet vad de betyder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Skärp dig nu.
Vem som helst kan räkna ut att det enda rätta är att låta 9800GTX existera tills det slutar tillverkas och SEDAN fasa ut det för ett nytt kort med ett nytt namn.

Och du har den universella regelboken för grafikkortstillverkare?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Avstängd

Du ser verkligen inget problem med ovanstående resonemang eller hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Du ser verkligen inget problem med ovanstående resonemang eller hur?

Och du ser det som ett problem att folk har andra åsikter, eller hur?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Avstängd

Tja, det verkar i detta fall vara väldigt korkat och ogrundat

Citat:

Att insinuera att Nvidia luras och bedriver ohederlig marknadsföring är befängt.

Du ser fortfarande inget problem med att märka om en gammal generations grafikkort till en mer aktuell och "nylansera" den? Ett par exempel som redan tagits upp för att förklara

8800GS blev 9600GSO
8800GT blev 9800GT
9800GTS blev GTS250

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vintervilan
Dum fråga, men påstår Nvidia någonstans att det handlar om nya kort? Om inte, vad är problemet?

De byter namn till en ny serie, så folk kommer tro att det rör sig om nya kort.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Tja, det verkar i detta fall vara väldigt korkat och ogrundat

Du ser fortfarande inget problem med att märka om en gammal generations grafikkort till en mer aktuell och "nylansera" den? Ett par exempel som redan tagits upp för att förklara

8800GS blev 9600GSO
8800GT blev 9800GT
9800GTS blev GTS250

Namnserien ser bra ut, mer rationaliserad och aktuell. Nu efter namnbytet är namnen bra och intuitiva. Det handlar inte om nylansering utan ett namnbyte, finns ingen mening att överreagera och överanalysera.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk

pantheus du är så en fanboy, så mkt att det gör dig blind

95% i denna tråden tycker motsatt dig - antingen har du fel eller så har alla andra fel.

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Och du har den universella regelboken för grafikkortstillverkare?

Nä, men han kanske har grundläggande värderingar om moral, en förståelse för vad som är rätt och fel. Möjligheten att kunna se till handlingen utan att förblindas av egna åsikter angående den som utför handlingen. Alltså kunna tänka kritiskt oavsett vem som gör fel, och inte se mellan fingrarna med något bara för att man råkar vara fanboy.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Och du ser det som ett problem att folk har andra åsikter, eller hur?

Folk får ha åsikter, men man får förvänta sig kritik om man rapar ur sig allt möjligt ogrundat trams. Som "De gör allt för konsumenternas skull".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Namnserien ser bra ut, mer rationaliserad och aktuell. Nu efter namnbytet är namnen bra och intuitiva. Det handlar inte om nylansering utan ett namnbyte, finns ingen mening att överreagera och överanalysera.

Hade inte funnits någon mening med det som det var fråga om att bara städa upp namnen, men efter att halva 8000-serien och hela 9000-serien bara varit namnsättning för att luras så kan man inte se mellan fingrarna längre. Cirkusen med 260 GTX stödjer ju det ännu mera.

Att 9000-serien ens finns är ju ett solklart exempel på att de faktiskt inte gör detta för kunden skull. Man ser tydligt mönstret. Och har man inte gjort det vid det här laget utan fortfarande blåögt tror att detta företag gör allt för konsumentens skull. Ja då är det bara sorgligt.