The Pirate Bay-rättegången: Dag 11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheikh Plisken
man blir ju fan psyksjuk av att ha radio på en dag då man hört samma 10 låtar loopas 125 ggr....

3 minuter/låt * 10 st *125ggr = 62.5 timmar / dygn.

Och det är UTAN att vi räknat med reklamavbrotten. det blir 2.67 radiostationer, så med reklamen kan vi säga 3.

Inte konstigt att du blir psyksjuk om du dygnet runt lyssnar på 3 olika radiostationer samtidigt.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk

Jag lyssnade på hela slutplederingen igår och jag tyckte att Roswald o CO anklagade tpb för mycket för saker som nedladdarna gjort.. -_-
Jag tycker om thepiratebay döms och de överklagar till hovrätten så kan tpb ändra så alla som laddat ner något upphovsrättskyddat på siten stå med som anklagade.
Jag menar vem har inte någongång i sitt liv använt tpb och fått ner något upphovsrättskyddat?
Det hade blivit fränt om alla ställde upp och 2 milijoner stod åtalade i hovrätten x)

Permalänk

det var ett uttryck om det gick över ditt förstånd.

men du förstår vad jag menar iaf, trots att din önskan att sitta och vara dryg på internet kanske är större.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Om jag tar din miljard och din krona och du fortfarande har 1 miljard och en krona kvar. Är det stöld då?

Mig veterligen kallas det falskmynteri att kopiera pengar och det är inte stöld men ändå ett brott mot lagen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Kan man inte bara skaffa ett betalningssystem.
(Jag vet att ni ungdomar hellre köper öl än betalar för era filmer)
Om man vill se en film eller höra en låt och man tycker den är såpass bra att man vill ladda hem den så borde man kunna det.

Ja det borde man kunna.

Citat:

Det finns ju massor med sajter som är sådana. SF-online och itunes tex. Så det finns ju inget behov av att olagligt ladda ner upphovsskyddat material.

iTunes har DRM(iaf ett tag till) och DRM är ett rent helvete av minst tio olika anledningar. Det är svårt att konkurrera med gratis om gratisprodukten har bättre funktionalitet. Skicka mig ett PM så ska du få en kod med tre gratis drm-skyddade låtar från Telia, så kan du få rapportera tillbaka om du överhuvudtaget får dem att fungera.

SF-online är troligen en av de sämsta tjänsterna någonsin - dyrt, krångligt, rätt kass kvalitet och fungerar bara med internet explorer och i Windows.

Citat:

Detta är bara en fjanteridiskussion, eller hur? Ingen som skriver här kan påverka på riktigt iallafall.

Fel.

Citat:

Alla ni som gnäller över hur stort inflytande USA har i sverige.. Sluta kolla på amerikanska filmer, sluta dricka Cola och äta Hamburgare på donken.
Det är så man visar sitt missnöje. Inte sitter framför sin dator (made in USA by the way) och skriva med andra samtyckare.

Upp på barikaderna med er, så får ni lite motion med och blir av med lite av cola/hamburger-fettet.

Och kom igen. Svara, ge mig vad jag tål.. Det kommer ändå inte att förändra världen.

/En gubbjävel.

Stått "på barrikaderna" sedan jag var tretton och visst, man blir mer bitter och cynisk med tiden, men visst fan har jag varit med att förändrat saker. På riktigt.

Inlägget är väl inte nödvändigtvis riktat till mig men jag har bojkottat McD i tio år och motionerar genom capoeira, cykling och ångest så jag känner mig inte så träffad...

Och ge mig namnet på ett ställe där jag får tag i region 1-exklusiv film jag kan spela i datorn(region 2), där jag kan köpa film på dvd/nedladdat som jag garanterat ö.h.t kan spela upp i datorn, där jag kan införskaffa mig musik som jag kan använda i min telefon, där jag kan köpa ett spel som inte har ett DRM-skydd som förstör min DVD-brännare(yes, Splinter Cell: Chaos Theory för 499:- dödade min lightscribe DVD-brännare för 899:-) så kommer jag att köpa all min media där.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Bra nyhetssammanfattning

Sesam, den lilla sökmotorn, har faktiskt en bra nyhetstjänst. En grym nyhetssammanfattning av vad som händer i TPB-målet:
http://sesam.se/nyheter/tema/Pirate+Bay-rättegången

Eller för den som vill sätta sig in i Roswalls liv och leverne

http://sesam.se/nyheter/person/Håkan+Roswall

Permalänk

bara kände mig tvungen att kommentera

efter att ha läst igenom nästan alla kommentarer (vilket tog nästan 1 timme O.o)
så kände jag mig nästan tvungen att kommentera detta citatet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Om jag tar din miljard och din krona och du fortfarande har 1 miljard och en krona kvar. Är det stöld då?

problemet är ju att om du tar den miljarden och den kronan så har ni båda 1 miljard och en krona var, vilket leder till att hans en miljard och 1 krona är värd mindre. Kanske inte extremt mycket skillnad men om flertalet personer hade gjort så hade det inte tagit lång tid innan den miljarden och den kronan hade legat i samma värde som tex 1 miljon innan "kopieringen" började. då har han ju i princip förlorat 999 miljoner och en krona på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basic_Stamp

problemet är ju att om du tar den miljarden och den kronan så har ni båda 1 miljard och en krona var, vilket leder till att hans en miljard och 1 krona är värd mindre. Kanske inte extremt mycket skillnad men om flertalet personer hade gjort så hade det inte tagit lång tid innan den miljarden och den kronan hade legat i samma värde som tex 1 miljon innan "kopieringen" började. då har han ju i princip förlorat 999 miljoner och en krona på det.

Men då har alla en miljon istället. En miljon kan man göra en hel del för.

Nej, skämt åsido. Såhär säger jag...

Bojkott, bojkott, bojkott, bojkott...

Sänk skiv- och filmbolagen, gör upplopp, rösta på piratpartiet! Förtryckare, som försöker styra oss med sina satans påfund och påtryck. Vi måste göra oss av med dom, omedelbart, snarast möjligt! Låt oss alla stå på TPBs sida, stöd dom med allt ni har och lite till!

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

Tycker det var jävligt bra sagt av någon i rätten som snackade om att piratkopiering eller lansering av låtar över internet gör att Artister får mer pengar istället för att skivtillverkare/skivbolag tjänar kosing. Tror det var Wallis som snackade om det.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Avstängd

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Ganska grova anklagelser måste jag säga. Eller är det bara lite konspirationsteorier du har? [/Qs

snacka om att du lever i en dröm värld ladda ner zeitgeist + zeitgeist addenum och återkomm

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av damiano
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Ganska grova anklagelser måste jag säga. Eller är det bara lite konspirationsteorier du har? [/Qs

snacka om att du lever i en dröm värld ladda ner zeitgeist + zeitgeist addenum och återkomm

[/QUOTE]

Den drömvärld du talar om är åtminstone inte understödd av populära konspirationsteorier.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Javisst borde dom det! Sony borde stämma sej själva!

Enligt den aktuella åtalsmodellen borde alla människor som någonsin brännt ut en skiva, spelat in en film på vhs eller kastat ett tuggummi på marken sitta inne minst ett år...
vilken sjuk värld vi lever i..
"Välkomna till Big Brother-samhället!"

New World Order googla på det eller ladda ner filmen från tpb den e fullt lagli att sprida

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisk
Den drömvärld du talar om är åtminstone inte understödd av populära konspirationsteorier.

snälla vakna se dig omkring

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damiano
snacka om att du lever i en dröm värld ladda ner zeitgeist + zeitgeist addenum och återkomm

*suck*

Har du några som helst bevis på att vårat rättssystem skulle styras utav tredje part? Konspirationer kan du hålla för dig själv. Fakta däremot är alltid intressant.

EDIT: Jag har förövrigt sett båda Zeitgeistfilmerna...

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd

ang skadestånd

Vad som brukar gälla vid skadestånd är att när vederbörande inte har utmätningsbara tillgångar i förhållande till skadeståndet då går vår statsfinansierade brottsjour in och betalar och sedan i sin tur kräver in det som går av gäldenären.

Såg i en artikel att skadestånden ev hamnar runt 90 miljoner till detta kommer troligen en del rättegångskostnader. Brottsofferjouren betalade förra åtet ut 116 miljoner och lyckades driva in 25 så staten får väl kvickt dubbla deras anslag om inte hela myndigheten ska gå om kull.

Så inte nog med att våra mediaföretag handlar skräpkultur för licenspengarna från väster nu är det civlrättsliga på väg att lagföra en dom som innebär att några medaiföretag i ska få ytterligare upp emot 100 miljoner och eftersom det rör sig om rent ohanterliga belopp så blir det staten som får punga ut det. Får väl hoppas de tar sitt förnuft tillfånga och inser att 100 miljoner kan användas på bättre sätt innom landet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Mig veterligen kallas det falskmynteri att kopiera pengar och det är inte stöld men ändå ett brott mot lagen.

Eftersom du hakade upp dig på att exemplet handlade om pengar så börjar vi om.

Om du har 1000 tändstickor, och jag...

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dubbelmacka87

Nu handlar det här inte om landet utan olika bolag FRÅN det landet.

Same shit, different name.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Inaktiv

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av otello
MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN!!!!!!
kan alla bara sluta försvara pontén och CO... -.-

vadårå, alla vill väl betala överpris för generellt kassa produkter?

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
Exakt, jag går på bio exakt lika mycket som innan jag blev "pirat", köper lika mycket film om inte mer än förr. Det ända jag aldrig köpt och troligtvis aldrig kommer är musik, jag betalar inte flera hundra för några låtar, det är helt sjukt ju.
Jag laddar mest ner spel för att kolla hur det funkar på min dator och om det är kul, är det det så köper jag det så snabbt som möjligt.

EXAKT!!!! fan jag tänkte just skriva exakt samma sak håller med fullständigt precis så gör jag med

Permalänk
Medlem

Straffen åklagaren mfl yrkar på är helt hysteriska - jämförbara med straff för våldtäkt och dråp! Skadestånden är ca 100 ggr högre än skadestånden för mord. Spelar tydligen stor roll vem man ger sig på i rätts-Sverige inte vad man de facto gör. Man kan bli konspirationsteoretisk för mindre...

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thom.g
Kanske är lite svårare än så att tjäna en miljard? Va lite realistisk för fan. Att ta sig fram som artist idag kan inte vara lätt.

Jag stödjer dock ändå the piratebay i denna rättegången.

Kan inte artisten försörja sig på att ge ut sin musik eftersom ingen vill betala för det han gör så får han väl se som om efter en annan inkomstkälla.

som alla oss andra !

Länge leva piratkopiering!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damiano
snälla vakna se dig omkring

Är det här något slags dåligt försök till självironi?

Visa signatur

:: fisk