Kameraexperten: Två män häktade

Permalänk
Avstängd

Så dom kommer undan, har dom ingen inkomst så är det svårt att driva in pengarna, så det blir finkan och då får dom pengar under tiden.
När dom kommer ut är dom skuldsanerade, förtidspensionerade... och antagligen 10milj någonstans undangömda, kanske den tredje personen försvann med pengarna och väntar tills dom två blir fria.

Rättsväsendet är lite lustig här i landet, nu tänker jag inte uppmuntra någon till brott, men jag snacka med en jobbarkompis som har en knarkande brorson.
Han åker in i finkan med jämna mellanrum, får förtidspension då ingen vill anställa honom och har en "sjukdom".. så medan han sitter inne klirrar det i hans kassa tills han kommer ut och har en väldig party med droger mm. slut på peng = nytt brott -> finka -> pengar -> party -> finka bla bla.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Så dom kommer undan, har dom ingen inkomst så är det svårt att driva in pengarna, så det blir finkan och då får dom pengar under tiden.
När dom kommer ut är dom skuldsanerade, förtidspensionerade... och antagligen 10milj någonstans undangömda, kanske den tredje personen försvann med pengarna och väntar tills dom två blir fria.

Rättsväsendet är lite lustig här i landet, nu tänker jag inte uppmuntra någon till brott, men jag snacka med en jobbarkompis som har en knarkande brorson.
Han åker in i finkan med jämna mellanrum, får förtidspension då ingen vill anställa honom och har en "sjukdom".. så medan han sitter inne klirrar det i hans kassa tills han kommer ut och har en väldig party med droger mm. slut på peng = nytt brott -> finka -> pengar -> party -> finka bla bla.

Att du inte börjar knarka själv vet ja! Du verkar ju tro att killen har det bättre än du...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Så dom kommer undan, har dom ingen inkomst så är det svårt att driva in pengarna, så det blir finkan och då får dom pengar under tiden.
När dom kommer ut är dom skuldsanerade, förtidspensionerade... och antagligen 10milj någonstans undangömda, kanske den tredje personen försvann med pengarna och väntar tills dom två blir fria.

Rättsväsendet är lite lustig här i landet, nu tänker jag inte uppmuntra någon till brott, men jag snacka med en jobbarkompis som har en knarkande brorson.
Han åker in i finkan med jämna mellanrum, får förtidspension då ingen vill anställa honom och har en "sjukdom".. så medan han sitter inne klirrar det i hans kassa tills han kommer ut och har en väldig party med droger mm. slut på peng = nytt brott -> finka -> pengar -> party -> finka bla bla.

När det gäller sådana predikament, så tycker jag att det är rättfärdigat att satsa på fångvård. Man kan ju tänka sig att för många så hjälper det.

Däremot så förstår jag inte hur man någonsin någonstans kan rättfärdiga att släppa ut någon som förstört andras liv genom mord, våldtäkt och andra hemska brott. Om ens en av 100 som kommer ut gör om sådant så kan man ändå inte släppa ut dom om man har något som helst samvete.

Jag har läst om personer som gjort just ovanstående brott, kommit ut och gjort det igen och sedan får kanske två eller tre år igen, helt ofattbart förargande! Där anser jag att personerna bakom lagarna är direkt ansvariga för många av dessa förstörda liv.

Men det du beskriver är en väldigt annorlunda situation där personen framförallt skadar sig själv. Och det är en fråga om att ta ansvar i samhället.

Permalänk

Kameraexperten är stängd fan jag som tänkte köpa en kamera där ...

Inte

Permalänk
Medlem

Ska vi hugga av handen på tjuven? Känns lite medeltid...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saturday_sun
Ska vi hugga av handen på tjuven? Känns lite medeltid...

bygga om storbritanien till ett jättelikt fängelse tycker jag fortfarande är bästa ideen so far...(ja jag snodde den direkt från en film som jag inte kommer ihåg namnet på, jonny english?)