Prestandamoderkort för Core i5 från MSI

Permalänk
Medlem

vad hände med usb 3.0? vill gärna se det i år tack!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4rlsson
Fattar inte riktigt hur Intel har tänkt, känns inte som att i5 kommer sälja så mycket, varför släppa en sämre processor efter i7. Folk kommer ju köpa i7 men varför ska man köpa i5 istället? Blir det väldigt stor prisskillnad?

Jag har noll koll på försäjlningsteknik och allt om marknadsekonomi osv osv
Men kan det inte vara en sätt att bygga upp förväntningarna på i5 och sen kanske göra den mer mogen för marknaden så att mönniskor hinner anpassa sig bättre.

Först tänkte jag varför säljer de värstingarna först, ingen vill väl köpa i5 då?
Men sen undermedvetet är jag tänkte på allt det här så började jag känna mig mer och mer intresserad av i5... som sagt, kanske en väldigt bra PR teknik de använder?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4rlsson
Fattar inte riktigt hur Intel har tänkt, känns inte som att i5 kommer sälja så mycket, varför släppa en sämre processor efter i7. Folk kommer ju köpa i7 men varför ska man köpa i5 istället? Blir det väldigt stor prisskillnad?

Förstår inte hur intel har tänkt. känns inte som att Celeron, Pentium, Core 2 Duo eller Core 2 Quad kommer sälja så mycket, varför köpa en sämre processor än Core 2 Extreme 9770?

Permalänk
Medlem

ironi

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris_Kadaver
vad hände med usb 3.0? vill gärna se det i år tack!

säg samma fras om två år så kommer du närmare verkligheten.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50